• Wed 10 Feb 2021 14:07
    3953 visningar
    20 svar
    20
    3953

    Ruvardagar och -symtom

    Hej på er, finns det någon som ruvar just nu? Hade varit kul att följas åt med symtom osv,

  • Svar på tråden Ruvardagar och -symtom
  • Wed 10 Feb 2021 19:11
    #1

    Puff puff

  • Wed 17 Feb 2021 22:44
    #2

    Hur går det för dig? Ruvar på en blastocyst dag1....

  • Sun 21 Feb 2021 21:32
    #3

    Hej!

    Jag har fick en 2dagars återförd och är i dag 5 nu. Känner mig svullen, spänd och kramper/sticker till lite då och då runt äggstockarna.

  • Sun 21 Feb 2021 21:33
    #4
    SpeedyG skrev 2021-02-17 22:44:49 följande:

    Hur går det för dig? Ruvar på en blastocyst dag1....


    Har du några specifika symtom?
  • Mon 22 Feb 2021 20:03
    #5

    Hej på er, vill bara säga att jag ruvar inte längre/är gravid :) kände på mig och började testa rd4 med tidiga babyplsn tester och kunde följa utvecklingen.. ville inte tortera mig själv med att behöva bara hålla ut

  • Mon 22 Feb 2021 21:43
    #6
    Enkeli skrev 2021-02-22 20:03:00 följande:

    Hej på er, vill bara säga att jag ruvar inte längre/är gravid :) kände på mig och började testa rd4 med tidiga babyplsn tester och kunde följa utvecklingen.. ville inte tortera mig själv med att behöva bara hålla ut


    Vad kul att höra! Grattis!!!
  • Mon 22 Feb 2021 21:43
    #7
    Enkeli skrev 2021-02-22 20:03:00 följande:

    Hej på er, vill bara säga att jag ruvar inte längre/är gravid :) kände på mig och började testa rd4 med tidiga babyplsn tester och kunde följa utvecklingen.. ville inte tortera mig själv med att behöva bara hålla ut


    Vad kul att höra! Grattis!!!
  • Tue 23 Feb 2021 17:48
    #8

    Också ruvare här :) Satte in en 5-dagars igår. Gissar att man räknar det som att jag är på ruvardag 1 idag då?

    Grattis till plus Enkeli :)

  • Wed 24 Feb 2021 07:30
    #9

    Jag är med ruvare, fick tillbaka ett 3-dagars i söndags, så är på ruvardag 3 nu.

    Min plan är att vänta med test till ruvardag 10, får se hur det går :)

    Så nu borde vår lilla blivit blastocyst och förhoppningsvis börjat fästa <3

    Första gången jag ruvar, gäller hålla hoppet positivt. För tidigt att känna nåt nämnvärt men hoppas det händer nåt de kommande dagarna.

  • Wed 24 Feb 2021 19:01
    #10
    Nykär15 skrev 2021-02-24 07:30:55 följande:

    Jag är med ruvare, fick tillbaka ett 3-dagars i söndags, så är på ruvardag 3 nu.

    Min plan är att vänta med test till ruvardag 10, får se hur det går :)

    Så nu borde vår lilla blivit blastocyst och förhoppningsvis börjat fästa <3

    Första gången jag ruvar, gäller hålla hoppet positivt. För tidigt att känna nåt nämnvärt men hoppas det händer nåt de kommande dagarna.


    Hej, vad spännande! Håller tummarna att det går hela vägen :) jag är på dag 8 (ruvardag 6) men ska hålla mig och vänta till testdag innan jag testar :)
  • Wed 24 Feb 2021 23:45
    #11

    Hej,

    Detta är mitt 2 försök med 5 dagars idag.

    På mitt första tjuvtestade jag på dag 9 fick svagt positivt men fick mens på testdagen :/

    Testdag 9/3

    Får hoppas :)

  • Thu 25 Feb 2021 11:43
    #12
    MoonK skrev 2021-02-24 19:01:15 följande:

    Hej, vad spännande! Håller tummarna att det går hela vägen :) jag är på dag 8 (ruvardag 6) men ska hålla mig och vänta till testdag innan jag testar :)


    Ah och idag är jag på dag 7, 4:e ruvardagen. Hur mår du? Första gången du ruvar?
    Aya2019 skrev 2021-02-24 23:45:14 följande:

    Hej,

    Detta är mitt 2 försök med 5 dagars idag.

    På mitt första tjuvtestade jag på dag 9 fick svagt positivt men fick mens på testdagen :/

    Testdag 9/3

    Får hoppas :)


    Ja hoppas!

    Sist jag plussade i naturlig cykel var det så för mig med, plus på äl+10 och som blev starkare till äl+13, men på BIM var det blankt och 2 dagar senare blödde jag... :(

    Det är nackdel testa innan, men vill iaf testa vid tiden för mens så den inte hinner meddela besked innan testdagen .
  • Thu 25 Feb 2021 12:53
    #13
    Nykär15 skrev 2021-02-25 11:43:05 följande:

    Ah och idag är jag på dag 7, 4:e ruvardagen. Hur mår du? Första gången du ruvar?Ja hoppas!

    Sist jag plussade i naturlig cykel var det så för mig med, plus på äl+10 och som blev starkare till äl+13, men på BIM var det blankt och 2 dagar senare blödde jag... :(

    Det är nackdel testa innan, men vill iaf testa vid tiden för mens så den inte hinner meddela besked innan testdagen .


    Detta är fjärde gången för mig och mina ?symtom? är väldigt annorlunda denna gång. Jag är konstant svullen, har ?mensvärk? och brösten har blivit ömma. Men allt detta kan ju vara pga Lutinus också så man vet aldrig. Jag har testdag 5 mars och dagarna kan inte gå långsammare! ???? Jag har aldrig plussat, inte ens svagt. Förra gången tjuvtestade jag men ska hålla mig denna gång.

    Hur mår ni?
  • Sat 27 Feb 2021 06:23
    #14
    MoonK skrev 2021-02-25 12:53:19 följande:

    Detta är fjärde gången för mig och mina ?symtom? är väldigt annorlunda denna gång. Jag är konstant svullen, har ?mensvärk? och brösten har blivit ömma. Men allt detta kan ju vara pga Lutinus också så man vet aldrig. Jag har testdag 5 mars och dagarna kan inte gå långsammare! ???? Jag har aldrig plussat, inte ens svagt. Förra gången tjuvtestade jag men ska hålla mig denna gång.

    Hur mår ni?


    Ah jag har testdag 6/3 men tänkte ta ett 3/3.

    Jag har väldigt ömma bröst, molvärk, fryser och mår illa. Men, allt kan komma från Lutinus och jag har haft cykler som varit såhär utan att det varit nåt...

    Men om du inte känt så innan av Lutinus så låter det väldigt lovande för dig!!
  • Sat 27 Feb 2021 10:59
    #15
    Nykär15 skrev 2021-02-27 06:23:04 följande:

    Ah jag har testdag 6/3 men tänkte ta ett 3/3.

    Jag har väldigt ömma bröst, molvärk, fryser och mår illa. Men, allt kan komma från Lutinus och jag har haft cykler som varit såhär utan att det varit nåt...

    Men om du inte känt så innan av Lutinus så låter det väldigt lovande för dig!!


    Man vågar knappt hoppas längre. Mår du bättre eller är det samma?
  • Wed 3 Mar 2021 13:14
    #16
    MoonK skrev 2021-02-27 10:59:33 följande:
    Man vågar knappt hoppas längre. Mår du bättre eller är det samma?
    Fick negativt idag och kliniken sa att jag kan sluta med Lutinus, har rosa flytningar idag så mensen är på gång...så tråkigt. Nu blir det paus två cykler innan vi kör igång igen. 
  • Fri 5 Mar 2021 16:57
    #17
    Nykär15 skrev 2021-03-03 13:14:44 följande:

    Fick negativt idag och kliniken sa att jag kan sluta med Lutinus, har rosa flytningar idag så mensen är på gång...så tråkigt. Nu blir det paus två cykler innan vi kör igång igen. 


    Jag testade mig idag och resultatet var väldigt svagt och inte så lovande, ska testa imorgon igen men det är säkert negativt imorgon. Blöder inte än men det kommer väl så fort jag slutar med lutinus.

    Jag har en behandlingsomgång kvar på Sahlgrenska nu.

    Håller tummarna att det går vägen för oss båda nästa gång! Ha en fin helg trots allt!
  • Fri 12 Mar 2021 07:58
    #18
    MoonK skrev 2021-03-05 16:57:15 följande:

    Jag testade mig idag och resultatet var väldigt svagt och inte så lovande, ska testa imorgon igen men det är säkert negativt imorgon. Blöder inte än men det kommer väl så fort jag slutar med lutinus.

    Jag har en behandlingsomgång kvar på Sahlgrenska nu.

    Håller tummarna att det går vägen för oss båda nästa gång! Ha en fin helg trots allt!


    Hur gick det för dig?

    Vi har två köpta försök kvar, startat slutet april/början maj igen. Vill inte stressa kroppen och det känns skönt med paus emellan, så nu ska vi pricka egen äl två gånger är planen, är på cd10 idag och börjar få molvärk. Hoppas den kommer som den brukar runt cd12, lättare planera nästa start då. Fick hem alla mediciner igår så nu är kylen full igen.
  • Fri 12 Mar 2021 16:41
    #19
    Nykär15 skrev 2021-03-12 07:58:56 följande:

    Hur gick det för dig?

    Vi har två köpta försök kvar, startat slutet april/början maj igen. Vill inte stressa kroppen och det känns skönt med paus emellan, så nu ska vi pricka egen äl två gånger är planen, är på cd10 idag och börjar få molvärk. Hoppas den kommer som den brukar runt cd12, lättare planera nästa start då. Fick hem alla mediciner igår så nu är kylen full igen.


    Hej! Det blev inget denna gång heller. Jag har ett 6dagars i frysen som jag kommer få återförd i nästa menscykel.

    Lycka till! Håller tummarna att det går vägen för oss båda nästa gång!
  • Fri 12 Mar 2021 21:21
    #20
    MoonK skrev 2021-03-12 16:41:16 följande:

    Hej! Det blev inget denna gång heller. Jag har ett 6dagars i frysen som jag kommer få återförd i nästa menscykel.

    Lycka till! Håller tummarna att det går vägen för oss båda nästa gång!


    Vad tråkigt:/ men snart ruvar du igen!
Svar på tråden Ruvardagar och -symtom