• Anonym (tantd­ille)
    Wed 10 Feb 2021 15:07
    50654 visningar
    201 svar
    201
    50654

    Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..

    Undrar alltid vad detta handlar om? Jag tror att det har väldigt lite med siffror att göra, snarare att de har en föreställning om hur en äldre kvinnas kropp ser ut.

    T ex stora tunga bröst, lite skvalpig dallrig hud, stora höfter och rumpa,  i kombination med en moderlig blick med en glimt i ögonen och redo för bus. Att de kittlar något perverst i dem, en nyfikenhet, som att äntligen få duga sexuellt genom att vara den unga hingsten till en utsvulten klimakteriestinn äldre dam med sjuklig impotent man, alternativt att de har ett stort ömhetsbehov och mummyissues?

    Äldre kvinnor kan man ju dela upp i många olika kategorier och former.

    Det kan ju liksom vara ungdomliga 58-åriga pumor med välbehållna kroppar i tajta kläder, naturella kulturdamer med blå hårslingor, överviktiga oansenliga kvinnor i Birkenstocksandaler med grått hår och bekväma kläder, konservativa knytblusdamer med stram uppsyn och magerlagda kroppar osv eller så finns ju klart den typiska "tanten" med åldrande kropp, tung barm och blommiga klänningar?

    Är det då åldern i sig dessa killar vill åt eller en viss typ av "äldre kvinna"

  • Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..
  • Anonym (ooo)
    Wed 10 Feb 2021 15:24
    #1

    Det handlar nog mest om detta med att en äldre ska lära upp en yngre. De tror de ska få veta alla hemligheter genom att få ha sex med någon som är mycket äldre. 

  • Wed 10 Feb 2021 15:42
    #2
    +1

    Jag undrar om det inte bara är så enkelt som att de ser "äldre" kvinnor som lågt hängande frukt. Minimum effort liksom.

  • Anonym (Kvinn­a 55)
    Wed 10 Feb 2021 15:44
    #3
    MammAmma skrev 2021-02-10 15:42:10 följande:

    Jag undrar om det inte bara är så enkelt som att de ser "äldre" kvinnor som lågt hängande frukt. Minimum effort liksom.


    Men så har jag aldrig tänkt. Det va ju inge kul.....jag får mycket uppmärksamhet just för gungande bröst och rumpa. 
    Nu undrar jag om jag har missförstått allt. 
  • Wed 10 Feb 2021 16:04
    #4
    +2

    Jag tror det kan handla om känslan att känna sig önskad och åtrådd.

    Många yngre är mer inriktade på sig själva och sina egna prestationer när det handlar om sex. Yngre kvinnor är mera noga med att dom själva ska framstå positivt när det gäller utseende och sexighet - det blir som att dom är "snälla" som bjuder på sin fina kropp.

    Tillsammans med en äldre kvinna känner sig en ung man mer som att han är efterlängtad och åtrådd. Han får en annan uppskattning och mera fokus på sig själv än han skulle få med en yngre kvinna. Mannen får känna sig som en "belöning" till kvinnan istället för tvärtom.

    Bara en hypotes - jag kanske har helt fel??

  • Anonym (Kvinn­a 55)
    Wed 10 Feb 2021 16:23
    #5
    Anders 386 skrev 2021-02-10 16:04:43 följande:

    Jag tror det kan handla om känslan att känna sig önskad och åtrådd.

    Många yngre är mer inriktade på sig själva och sina egna prestationer när det handlar om sex. Yngre kvinnor är mera noga med att dom själva ska framstå positivt när det gäller utseende och sexighet - det blir som att dom är "snälla" som bjuder på sin fina kropp.

    Tillsammans med en äldre kvinna känner sig en ung man mer som att han är efterlängtad och åtrådd. Han får en annan uppskattning och mera fokus på sig själv än han skulle få med en yngre kvinna. Mannen får känna sig som en "belöning" till kvinnan istället för tvärtom.

    Bara en hypotes - jag kanske har helt fel??


     Hellre det än att vara nån de tror går med på vad som helst och vem som helst för jag får inget annat. Jag vill inte vara ett no effort-knull.
    De jag pratar med är väldigt fina i sin framtoning, älskar mina bröst, undrar om de är för unga för mig. Säger att de alltid velat knulla en äldre kvinna. Antingen är jag naiv och de blåser mig eller så talar de sanning. Kontaktas av män på 17, 20, mest 30-40 och sen vid 50 nästan ingen. Men jag är singel och vill ju ha en egen man  min ålder så det blir en omöjlig ekvation.  
  • Anonym (Japp)
    Wed 10 Feb 2021 16:24
    #6
    Anders 386 skrev 2021-02-10 16:04:43 följande:

    Jag tror det kan handla om känslan att känna sig önskad och åtrådd.

    Många yngre är mer inriktade på sig själva och sina egna prestationer när det handlar om sex. Yngre kvinnor är mera noga med att dom själva ska framstå positivt när det gäller utseende och sexighet - det blir som att dom är "snälla" som bjuder på sin fina kropp.

    Tillsammans med en äldre kvinna känner sig en ung man mer som att han är efterlängtad och åtrådd. Han får en annan uppskattning och mera fokus på sig själv än han skulle få med en yngre kvinna. Mannen får känna sig som en "belöning" till kvinnan istället för tvärtom.

    Bara en hypotes - jag kanske har helt fel??


    Ja så skulle jag också tro! Plus kanske en del av övriga skäl också som kommit upp här, i kombination. Inte helt olikt varför en del unga kvinnor gillar äldre män helt enkelt.
  • Wed 10 Feb 2021 17:04
    #7
    +3
    MammAmma skrev 2021-02-10 15:42:10 följande:
    Jag undrar om det inte bara är så enkelt som att de ser "äldre" kvinnor som lågt hängande frukt. Minimum effort liksom.
    Men äldre kvinnor är ofta trygga i sig själva, har bra självförtroende och har inte det ängsliga behovet att vara till lags som man kan se hos yngre kvinnor som oroar sig för utseende, bröststorlek, att inte vara sexiga nog osv. Så om de är lättare att plocka beror det på att de själva vill. 
    Och DET är i sig attraktivt...
  • Anonym (I)
    Wed 10 Feb 2021 17:27
    #8

    Det är säkert en kombination av olika saker, som nämnts önskan att vara åtrådd och att få vara sexobjekt, en förväntan om att äldre kvinnor vet vad de vill och tar mer initiativ och att det är mindre spel och mer rak kommunikation.
      

  • Anonym (Kvinn­a 55)
    Wed 10 Feb 2021 17:31
    #9
    Anonym (I) skrev 2021-02-10 17:27:06 följande:

    Det är säkert en kombination av olika saker, som nämnts önskan att vara åtrådd och att få vara sexobjekt, en förväntan om att äldre kvinnor vet vad de vill och tar mer initiativ och att det är mindre spel och mer rak kommunikation.
      


    Tror jag med. Jag är ganska stor i övrigt, har byst, rumpa men oxå mage. Det tycks inte spela nån roll. de ser bara bröst...
    Trist är att jag inte alls är attraktiv för män i min ålder. De vill ha yngre...Eller så uppfattar jag det inte. Det är tomt på karlfronten här...
  • Anonym (tantd­ille) Trådstartaren
    Wed 10 Feb 2021 17:38
    #10
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-02-10 16:23:05 följande:
     Hellre det än att vara nån de tror går med på vad som helst och vem som helst för jag får inget annat. Jag vill inte vara ett no effort-knull.
    De jag pratar med är väldigt fina i sin framtoning, älskar mina bröst, undrar om de är för unga för mig. Säger att de alltid velat knulla en äldre kvinna. Antingen är jag naiv och de blåser mig eller så talar de sanning. Kontaktas av män på 17, 20, mest 30-40 och sen vid 50 nästan ingen. Men jag är singel och vill ju ha en egen man  min ålder så det blir en omöjlig ekvation.  
    Som några skriver finns det klart flera olika anledningar och visst finns det attraktiva kvinnor över 50, även om flertalet inte kan mäta sig med unga kvinnor naturligtvis skönhetsmässigt.

    Du skriver att du helst vill ha en man i din egen ålder men att du inte får uppmärksamhet från män i denna grupp. Konstigt kan man ju tänka eftersom även de åldras, och på så sätt är du ju faktiskt lågt hängande frukt för yngre killar. Utbudet i den egna åldern är för litet. Hör detta från många kvinnliga bekanta som börjat på ny kula i denna ålder att de blir ignorerade av jämnåriga män på dejtsidor som bara vill ha yngre.

    På killarna här inne som trånar efter äldre återkommande verkar ju mycket hänga på brösten. Tror en kille hoppfullt påpekade i nån tråd något om att kvinnor verkade få större bröst med åldern, vilket han såg som en klar fördel och attraktionsfaktor.
Svar på tråden Unga killar som säger att de tänder på äldre kvinnor..