• Sun 14 Feb 2021 08:23
    7427 visningar
    41 svar
    41
    7427

    Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.

    Hej!

    Jag har lite frågor till er, jag har bokat 2 tider för läppförstoring via boka direkt och dessa 2 behöver jag nu avboka då jag är jättesjuk. Enda problemet är att jag inte fått något bekräftelsemail ifrån boka direkt och kan därför inte använda mig av avbokningskoden. Jag har gjort allt jag kan och rätt Mail är inskriven, har även försökt skapa konto hos dom nu 10 gånger utan framgång då jag inte får några Mail ifrån dom.

    Man måste avboka sin tid inom 24 timmar annars får man betala och dessa tider är i morgon och på tisdag. Jag har panik, jag är jättesjuk så jag kan inte gå på dessa och jag har fortfarande inte fått nått bekräftelsemail så jag kan inte avboka och vet inte vad jag ska göra, jag ska ringa dom i morgon men då är det försent att avboka ena tiden. Det känns så jvla orättvist att jag ska behöva betala för detta när jag har gjort allt rätt ifrån mitt håll.

  • Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.
  • Anonym (Ducki­e)
    Sun 14 Feb 2021 08:38
    #1

    Har du kollat skräpposten i din mail?

    Om inte, prova att ringa redan nu och se om det går att lämna meddelande. Eller maila direkt till salongen? Eller har de något facebook- eller instakonto du kan skicka dm på? Prova allt!

  • Sun 14 Feb 2021 09:12
    #2
    Anonym (Duckie) skrev 2021-02-14 08:38:18 följande:

    Har du kollat skräpposten i din mail?

    Om inte, prova att ringa redan nu och se om det går att lämna meddelande. Eller maila direkt till salongen? Eller har de något facebook- eller instakonto du kan skicka dm på? Prova allt!


    Jag har kollat alla inkorgar som finns. Går inte att lämna meddelanden, jag ska skriva till dom på Facebook. Jag har kontaktat salongen men dessvärre går det inte att avboka via dom då detta sker hos Boka Direkt :(
  • Sun 14 Feb 2021 09:48
    #3

    Känns bara helt sinnessjukt att jag ska behöva betala för detta när jag inte gjort något fel, något måste ju vara fel i deras system. Ska ringa i morgon men tvivlar på att dom kommer hjälpa mig utan kommer väll få betala dessa 2500kr.

  • Anonym (Sara)
    Sun 14 Feb 2021 10:11
    #4

    Säg att du har Corona och önskar avboka. Säger de nej så säger du att du kommer ändå (eftersom att du inte vill betala för ingenting), trots att du är sjuk.

    De kommer nog inte vilja att du kommer, så då måste de avboka kostnadsfritt.

  • Sun 14 Feb 2021 10:15
    #5

    Gå in på salongens instagram/hemsida och maila dem och förklara läget.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 14 Feb 2021 10:15
    #6
    Anonym (Sara) skrev 2021-02-14 10:11:53 följande:

    Säg att du har Corona och önskar avboka. Säger de nej så säger du att du kommer ändå (eftersom att du inte vill betala för ingenting), trots att du är sjuk.

    De kommer nog inte vilja att du kommer, så då måste de avboka kostnadsfritt.


    De kommer så klart inte ta emot ts om hon har corona, och hon kommer inte få några pengar heller, snarare en polisanmälan att hon försöker tränga sig in trots att hon har corona. Det är straffbart om du inte visste det.
  • Sun 14 Feb 2021 10:17
    #7

    Fast om du inte har fått ett bekräftelsemail så har du ingen bokad tid. 
    Man ska alltid få ett bekräftelsemail.

  • Sun 14 Feb 2021 10:27
    #8

    Jag har pratat med salongen och förklarat läget men dom kan somsagt inte göra något då bokningen sker hos Bokadirekt och det är också Bokadirekt som kommer skicka fakturan för allt i slutändan.

    Salongen kan se att jag står som inbokad men somsagt inget Mail har jag fått

  • Sun 14 Feb 2021 10:51
    #9
    Knaslil96 skrev 2021-02-14 10:27:29 följande:

    Jag har pratat med salongen och förklarat läget men dom kan somsagt inte göra något då bokningen sker hos Bokadirekt och det är också Bokadirekt som kommer skicka fakturan för allt i slutändan.

    Salongen kan se att jag står som inbokad men somsagt inget Mail har jag fått


    Salongen kan visst ta bort bokningen. 
    Jag har själv Boka direkt på min salong och det är inga problem alls. 
  • Sun 14 Feb 2021 10:55
    #10
    Almavivas skrev 2021-02-14 10:51:02 följande:

    Salongen kan visst ta bort bokningen. 

    Jag har själv Boka direkt på min salong och det är inga problem alls. 


    Jasså? Nu blir jag arg, enligt salongen är det omöjligt, dom kan se bokningen men inte ta bort den enligt henne.
Svar på tråden Bokadirekt, betala fast man inte går på bokad tid.