• Mon 15 Feb 2021 09:46
    765 visningar
    14 svar
    14
    765

    Tycker du att familjeliv.se bör fräschas upp?

    Vad tycker du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att familjeliv.se bör fräschas upp?
  • Anonym (Fel)
    Mon 15 Feb 2021 09:51
    #1
    +1

    Ja vad ska man säga. Tryckte tydligt i svarsalternativ 1 men det blev 2 iaf. Den här sidan är så omodern och seg. Ful design och man kan inte ens använda smileys. Man kan inte redigera eller ta bort sina inlägg. En riktig skitsida tycker jag.

  • Mon 15 Feb 2021 10:03
    #2
    +1

    Så mycket tekniskt strul som behöver åtgärdas

  • Litenm­enhård
    Mon 15 Feb 2021 10:06
    #3

    Jag är faktiskt ganska nöjd, men jag har inte hängt här så länge. Visst skulle det kunna göras förbättringar. Sidan är rätt seg, formateringar blir helt galet ibland. Jag tycker det ska vara lättare att blocka folk och det finns så många haters på den här sidan.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • sextio­talist
    Mon 15 Feb 2021 10:58
    #4

    Serverkapaciteten, jag skriver endast serverkapaciteten, behöver jag skriva mer?

  • Anonym (S)
    Mon 15 Feb 2021 11:23
    #5

    Jag tolkade frågan som en estetisk sak, så jag röstade nej. Ska man tänka på sånt som seghet t ex så självklart ja. Sedan är frågan vad en sån här omröstning ens har för nytta, inget kommer förändras ändå.

  • Anonym (Bättr­e funkti­oner)
    Mon 15 Feb 2021 12:45
    #6

    Jag är nöjd med sidans grafiska utseende men hade gärna sett en snabbare sida som inte hängde sig så förbannat hela tiden och att man kunde redigera inlägg och ta bort trådar, meddelande i inkorgen man inte vill ha. Fler emoijs osv.

    Alltså samma som nu när jag loggar in men bättre funktioner! Men gärna bättre moderering på onödiga inlägg som förstår trådar, samt göra det svårare att få sina trådar anmälda (alltså högre yttrandefrihet) men krav på skribenterna att ha något att tillföra på minst ett antal tecken, meningar så att man slipper alla utfyllnadskommentarer och trådstoppare.

  • Litenm­enhård
    Mon 15 Feb 2021 12:49
    #7
    Anonym (Bättre funktioner) skrev 2021-02-15 12:45:48 följande:

    Jag är nöjd med sidans grafiska utseende men hade gärna sett en snabbare sida som inte hängde sig så förbannat hela tiden och att man kunde redigera inlägg och ta bort trådar, meddelande i inkorgen man inte vill ha. Fler emoijs osv.

    Alltså samma som nu när jag loggar in men bättre funktioner! Men gärna bättre moderering på onödiga inlägg som förstår trådar, samt göra det svårare att få sina trådar anmälda (alltså högre yttrandefrihet) men krav på skribenterna att ha något att tillföra på minst ett antal tecken, meningar så att man slipper alla utfyllnadskommentarer och trådstoppare.


    Bra sagt!
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Mon 15 Feb 2021 13:29
    #8

    Nöjd utseendemässigt- totalt missnöjd vad gäller kapacitet/tekniken. Seg, rullar, error. Ja, ni vet själva...

  • Mon 15 Feb 2021 17:18
    #9

    Inte bara segt, men alldeles för många underrubriker och ingen riktigt bra startsida med överblick av alla rubriker. Men man har ju vant sig med åren.

  • Mon 15 Feb 2021 20:05
    #10

    Fräschas upp vet jag inte...layouten är helt ok imho MEN däremot behöver ju tekniken uppgraderas rejält. För FL är fan den sajt som funkar i särklass sämst av alla sajter jag besöker regelbundet. Det laggar som fan och slutar ofta i diverse felmeddelanden. Pga det är det extremt tidsödande att kolla runt i forumet och när jag ibland vill kolla några trådar i nån kort paus på jobbet slutar det ofta med att jag får ge upp. :/

    Sen så är det irriterande att man (jag!) inte kan skriva diverse tecken som tex. citattecken och att ens PM dras samman till en enda vägg av ord fast man stycke-indelat. Den obefintliga och helt godtyckliga modereringen är också ett stort problem. Fast...varför diskuterar vi det här ens? Det kommer tyvärr inte hända ett skit och sajten tycks ärligt talat lämnad att dö. Trist för jag gillar ju ändå FL...

  • Litenm­enhård
    Mon 15 Feb 2021 20:07
    #11
    flygrl skrev 2021-02-15 20:05:12 följande:

    Fräschas upp vet jag inte...layouten är helt ok imho MEN däremot behöver ju tekniken uppgraderas rejält. För FL är fan den sajt som funkar i särklass sämst av alla sajter jag besöker regelbundet. Det laggar som fan och slutar ofta i diverse felmeddelanden. Pga det är det extremt tidsödande att kolla runt i forumet och när jag ibland vill kolla några trådar i nån kort paus på jobbet slutar det ofta med att jag får ge upp. :/

    Sen så är det irriterande att man (jag!) inte kan skriva diverse tecken som tex. citattecken och att ens PM dras samman till en enda vägg av ord fast man stycke-indelat. Den obefintliga och helt godtyckliga modereringen är också ett stort problem. Fast...varför diskuterar vi det här ens? Det kommer tyvärr inte hända ett skit och sajten tycks ärligt talat lämnad att dö. Trist för jag gillar ju ändå FL...


    Bra sagt homeslice.

    Jag håller med helt. Grundidén är ju i alla fall bra, men utförandet är dåligt.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Ärlig­t talat)
    Mon 15 Feb 2021 20:10
    #12

    Nej, ärligt talat bortse familjeliv läggas ner. Hela forumet har spårat ur och bl.a anonymfunktionen har bidragit till att forumet dragit till sig troll som bara vill provocera och skriver elaka kommentarer.

    Forumet är inte alls vad det var för 10 år sedan, då var alla snälla och tillmötesgående. Nu år det ärligt talat KATASTROF!

  • Anonym (Ärlig­t talat)
    Mon 15 Feb 2021 20:11
    #13
    Anonym (Ärligt talat) skrev 2021-02-15 20:10:26 följande:

    Nej, ärligt talat bortse familjeliv läggas ner. Hela forumet har spårat ur och bl.a anonymfunktionen har bidragit till att forumet dragit till sig troll som bara vill provocera och skriver elaka kommentarer.

    Forumet är inte alls vad det var för 10 år sedan, då var alla snälla och tillmötesgående. Nu år det ärligt talat KATASTROF!


    Borde* ska det stå inte bortse.
  • Mon 15 Feb 2021 20:17
    #14
    sextiotalist skrev 2021-02-15 10:58:31 följande:
    Serverkapaciteten, jag skriver endast serverkapaciteten, behöver jag skriva mer?
    Error 503....
    Igen
    Igen
    Igen
    Igen
    Igen
    Igen
    Igen...
Svar på tråden Tycker du att familjeliv.se bör fräschas upp?