• Mon 15 Feb 2021 13:54
    316 visningar
    3 svar
    3
    316

    Missfall - starkare test?

    Jag skulle ha varit i vecka 5+2 idag. För fyra dagar sen fick jag en liten blödning som syntes på pappret när jag var på toaletten. Dagen efter, i fredags, ökade blödningen till vad som liknade en lätt/medel mensblödning. Det kändes samtidigt som ganska stark mensvärk, men det gick över snabbt med en alvedon. Här någonstans försvann även mina symptom, jag kände mig inte längre gravid.

    Blödningen fortsatte, men syntes mest på pappret, nästan ingenting kom i bindan jag i panik satte på mig. Blödningen gick över på lördagen och övergick snabbt till svaga rosa flytningar.

    Igår och idag tog jag graviditetstest, bara för att få det bekräftat att det var missfall, men teststrecket blev istället det starkaste jag någonsin fått. Jag förväntade mig ett lite svagare streck åtminstone, vet att hcg kan sitta kvar i kroppen flera veckor efter missfall.

    Kan man få starkare utslag på graviditetstest trots att man fått missfall? Hur snabbt efter missfall har ni fått svagare teststreck?

  • Svar på tråden Missfall - starkare test?
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 15 Feb 2021 15:35
    #1

    Men va....? Har du eller har du inte fått missfall? Du ska vänta minst två veckor efteråt innan du börjar testa.

  • Anonym (Blomm­or)
    Mon 15 Feb 2021 16:12
    #2

    Det låter inte riktigt som ett missfall?

  • Al88
    Mon 15 Feb 2021 16:54
    #3

    Boka tid för VUL hos gynekologen,är enkelt sätt att veta.Svårt att spåna och ibland kan det vara helt normalt och ibland MA med tanke på att HCG stiger.Förhoppningsvis så ser allt bra ut.

Svar på tråden Missfall - starkare test?