• Tue 16 Feb 2021 11:39
    121695 visningar
    3083 svar
    3083
    121695

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Wed 24 Mar 2021 22:07
    Gasellen87 skrev 2021-03-24 21:38:44 följande:

    Skönt att inte vara ensam i sina tankar. Jag är en riktig tänkare och hatar det vid tillfällen som dessa. Jag är oxå så rädd att inte lyckas bli gravid eller få behålla det om det blir något. Jag har blivit gravid relativt snabbt alla gånger men är ständigt orolig att det ska vara för sent, inte gå osv. Beundrar verkligen din styrka, 10 år är lång tid. Så starkt att inte ge upp. Håller verkligen tummarna för att det går bra och snabbt för er denna gång.

    På tal om jobb så var jag höggravid med första barnet när jag fick min nuvarande anställning. Jag arbetar som lärare och var skeptisk till att skicka in en ansökan ens men jag fick komma på intervju och fick jobbet. ( pendlade 6,5 mil enkel väg tidigare och kändes inte bra att fortsätta med det efter föräldraledigheten) så fick börja efter 1,5 år senare när dottern blivit större. Hoppas de löser sig för dig oxå isf.


    Så kul, det ger mig hopp, jag är med lärare :) Har nyligen börjat söka jobb men inte fått komma på en intervju ännu. Så jag är redan orolig och en graviditet ovanpå det så blir man ännu mer orolig. Jag tänkte börja jobba först i augusti så jag har ju tid på mig att hitta ett jobb. Jag resonerar även som så att om jag blir gravid och inte hinner få jobb så överlever vi ändå. Vist är det jobbigt att leva på mannens lön 1 år men i slutändan är det totalt värt det <3 Men ja man blir ju ändå orolig och tänker mycket fram och tillbaka om man är riktigt klok.

    Tack för tummarna:) Vi gav faktiskt upp efter 8 år och förlikade oss med att det inte blir fler barn. Så vår sista är på något sätt oplanerad men väldigt efterlängtad <3 Nu hoppas jag på att jag blivit mer fertil på äldre dagar ;) Vill gärna att de är nära i ålder.
  • Thu 25 Mar 2021 07:19
    Hadt skrev 2021-03-24 19:01:54 följande:

    Tog sista tabletten Primolut-Nor i måndags, inväntar fortfarande mensen.. vet att det inte gått många dagar ännu men är rädd för att det inte funkar :(

    Har iallafall också slutat amma helt i samma veva så tuttarna är som knöliga stenar, aj!!

    Så om inte annars hoppas jag att det kan få igång systemet.


    Imorgon tar jag mina sista tabletter av primolut-nor. Hur har du mått av dem?
  • Thu 25 Mar 2021 08:08
    Ik96 skrev 2021-03-25 07:19:19 följande:

    Imorgon tar jag mina sista tabletter av primolut-nor. Hur har du mått av dem?


    Illamående, värmevallningar och allmänt lite dåligt. Men det har kommit och gått lite.

    Har du känt av någon biverkan?
  • Thu 25 Mar 2021 08:52
    Hadt skrev 2021-03-25 08:08:23 följande:

    Illamående, värmevallningar och allmänt lite dåligt. Men det har kommit och gått lite.

    Har du känt av någon biverkan?


    Usch, stackare! Jag har inte känt av så mycket biverkning mer än att jag känt mig lite nedstämd och nere men sen är det ju svårt och veta om det beror på tabletterna eller inte.
  • Thu 25 Mar 2021 09:09
    Ik96 skrev 2021-03-25 08:52:50 följande:

    Usch, stackare! Jag har inte känt av så mycket biverkning mer än att jag känt mig lite nedstämd och nere men sen är det ju svårt och veta om det beror på tabletterna eller inte.


    Skönt att du sluppit det mesta även om det är jobbigt nog att känna sig nedstämd :(

    Ja det kan vara svårt att veta!

    Såg lite blod i trosskyddet nu när jag var på toaletten, blev så exalterad, dock upptäckte jag en inflammerad hårkörtel på fiffin som det kom blod ur så nu vet jag inte varifrån det blöder haha, det ska aldrig vara enkelt!
  • Anonym (Försö­kmednr­2)
    Thu 25 Mar 2021 09:12
    Anonym (88a) skrev 2021-03-24 20:46:06 följande:

    Ja men det kan man väll säga att jag gjorde, det räckte liksom aldrig riktigt till så vi körde både amning och ersättning. Men jag vet att jag trodde jag fått mens ca 3 månader efter förlossningen, sen kom värken efter ca 6 månader och då var det "riktig" mens och riklig!!! Blev chockad att den kom tillbaka så snabbt.

    Håller tummarna att den dyker upp snart!!! :)


    Okej, ja vi får se helt enkelt. Tänker inte stressa fram något. Kroppen blir väl redo när den är redo helt enkelt :) jobbig väntan bara!

    Tack!
  • Anonym (Försö­kmednr­2)
    Thu 25 Mar 2021 09:27
    Hadt skrev 2021-03-24 21:52:10 följande:

    Vad jag sett av andras erfarenheter så mellan 3-7 dagar efter avslutad kur verkar vara det vanligaste så är ju fortfarande tid kvar! Men man är ju otålig..

    Hur går det för dig, fortfarande sjuk?


    Håller tummarna för dig!

    Nej, jag är fortfarande sjuk :(plus att jag står mitt i en flytt just nu. Har tagit corona test men det är negativt, men vården tar ju inte emot mig ändå om jag har symtom så det är bara att vänta. Hade så fruktansvärd mensvärk igår, bara sticker och har sig :( så trött på att ha ont.
  • Thu 25 Mar 2021 09:56
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-03-25 09:27:18 följande:

    Håller tummarna för dig!

    Nej, jag är fortfarande sjuk :(plus att jag står mitt i en flytt just nu. Har tagit corona test men det är negativt, men vården tar ju inte emot mig ändå om jag har symtom så det är bara att vänta. Hade så fruktansvärd mensvärk igår, bara sticker och har sig :( så trött på att ha ont.


    Så tråkigt att det är så långdraget! :( men kul med flytt? :)

    Vet hur det är! Förstår inte varför det inte bara kommer igång när det gör så ont och är som mensvärk?
  • Thu 25 Mar 2021 10:12
    Hadt skrev 2021-03-25 09:09:37 följande:

    Skönt att du sluppit det mesta även om det är jobbigt nog att känna sig nedstämd :(

    Ja det kan vara svårt att veta!

    Såg lite blod i trosskyddet nu när jag var på toaletten, blev så exalterad, dock upptäckte jag en inflammerad hårkörtel på fiffin som det kom blod ur så nu vet jag inte varifrån det blöder haha, det ska aldrig vara enkelt!


    Haha, åh kroppen alltså!
  • Thu 25 Mar 2021 18:19

    Nu kom fejk mensen! Ajaj! Dag 3 efter sista tabletten primolut.

    Kommer börja med ÄL stickor imorgon, en var morgon för vill se om där kommer hända något :)

    Innan jag fick sonen hade jag väldigt långa cyklar så ingen aning hur det kommer se ut nu. Hoppas bara detta kickstartar systemet så min egen ÄL och mens fortsätter efter detta!

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022