• Tue 16 Feb 2021 11:39
    122492 visningar
    3083 svar
    3083
    122492

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försö­kmednr­2)
    Wed 11 Aug 2021 22:11
    lottizm skrev 2021-08-11 21:21:34 följande:

    Stort stort grattis till er som plussat nyss, och håller tummarna för er som är nära bim!

    Jag har bim på torsdag men hoppet är ute sedan länge. Tog lite prover för en månad sedan och fick reda på att jag har väldigt lågt amh, så chanserna att bli gravid är nästan obefintliga. Är helt förstörd över detta och vet inte hur vi ska gå vidare. Hänger kvar och läser ibland ändå även om det inte lär bli något plus här, det är kul att se att det går bra för många också :)


    Vad innebär det? Går det att få hjälp via IVF eller något?
  • Anonym (88a)
    Thu 12 Aug 2021 11:33

    Såå nyfiken på alla som har bim i dagarna, hur har det gått? :-*

  • Anonym (Försö­kmednr­2)
    Thu 12 Aug 2021 11:49
    Anonym (88a) skrev 2021-08-12 11:33:00 följande:

    Såå nyfiken på alla som har bim i dagarna, hur har det gått? :-*


    Jag har BIM på måndag, men ska testa med ett tidigt test på lördag :) hade äl senare denna månad så kommer vara på äl+10 så får se vad det visar! Tycker det borde synas om jag är gravid då.
  • Thu 12 Aug 2021 12:35
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 13:50:30 följande:

    Där är du ju Hoppas2022 :). Tänkte på dig igår och att det var längesedan du skrev. Vad roligt att ni fortsätter försöka, håller verkligen tummarna för er :).

    Själv skrev jag här för ett tag sedan. Hade äl i onsdags och då fick vi till det så nu håller jag tummarna. Tycker mina bröstvårtor blivit mörkare och att brösten ömmar. Det har varit mina första symtom innan bim med alla mina tre tidigare barn. Bim på onsdag eller torsdag.1


    Tack <3 Ja jag har haft det körigt denna sommaren så jag har inte varit aktiv. Ett av barnen har opererats och ska kanske opereras igen, minstingen var sjuk 3 veckor, mellersta har en utvecklingsfas och är en tjurig blivande tonåring. Och mitt i allt detta är det semester och alla är lediga och vill träffas och man ska hålla aktiviteter för barnen med mer. Så jag var helt slut och började tvivla på om man ska ha ett barn till men efter lite återhämtning nu så känner jag att jag inte vill missa chansen. Vill inte bli gammal och ångra att jag inte försökte få ett barn till. Sen får det väll vara körigt några somrar :)

    Det låter ju lovande med ditt symtom! Håller tummarna för att det är symtom på graviditet!
  • Thu 12 Aug 2021 12:39
    lottizm skrev 2021-08-11 21:21:34 följande:

    Stort stort grattis till er som plussat nyss, och håller tummarna för er som är nära bim!

    Jag har bim på torsdag men hoppet är ute sedan länge. Tog lite prover för en månad sedan och fick reda på att jag har väldigt lågt amh, så chanserna att bli gravid är nästan obefintliga. Är helt förstörd över detta och vet inte hur vi ska gå vidare. Hänger kvar och läser ibland ändå även om det inte lär bli något plus här, det är kul att se att det går bra för många också :)


    Så tråkigt :( Hoppet finns åtminstone så länge du har ägglossning! Så ge inte upp <3 Har ni möjlighet att göra IVF?
  • Thu 12 Aug 2021 12:39
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 22:08:38 följande:

    Håller tummarna för er!!


    Tack <3
  • Anonym (Juli)
    Thu 12 Aug 2021 14:04

    Jaha då får jag hoppa in här igen. Började få små blödningar igår v10+4 och åkte till gynakuten. Där fick vi veta att bebis dog för ca 3 veckor sedan. Så nu ska vi få cytotec för att få igång det och så får vi se hur lång tid det tar tills ett nytt plus.

    Vi blev ju gravida på första försöket nu så förhoppningsvis går det fort då de två andra barnen gjorde det.

    Aldrig haft ett missfall förut. Någon som haft och blivit gravid igen efter? Hur lång tid tog det?

  • Thu 12 Aug 2021 14:44
    Anonym (Juli) skrev 2021-08-12 14:04:19 följande:

    Jaha då får jag hoppa in här igen. Började få små blödningar igår v10+4 och åkte till gynakuten. Där fick vi veta att bebis dog för ca 3 veckor sedan. Så nu ska vi få cytotec för att få igång det och så får vi se hur lång tid det tar tills ett nytt plus.

    Vi blev ju gravida på första försöket nu så förhoppningsvis går det fort då de två andra barnen gjorde det.

    Aldrig haft ett missfall förut. Någon som haft och blivit gravid igen efter? Hur lång tid tog det?


    Åh nej, vad ledsen jag blir för er skull & för dig som måste gå igenom den hemska processen. :( <3

    Jag blev oplanerat gravid i juni men fick ett tidigt missfall, min mens kom tillbaka efter ca 4-5 veckor, vet ännu inte om den är regelbunden dock. Har precis fått sista dosen vaccin & börjar nytt jobb i september med ett halvårsprovanställning, så nu skyddar vi oss några månader. Jag vet många som blivit gravida snabbt efter ma men även många får rekommendationer att vänta en liten stund. Skickar dig/er massor med styrkekramar <3
  • Anonym (Juli)
    Thu 12 Aug 2021 15:29
    Emmissss skrev 2021-08-12 14:44:16 följande:

    Åh nej, vad ledsen jag blir för er skull & för dig som måste gå igenom den hemska processen. :( <3

    Jag blev oplanerat gravid i juni men fick ett tidigt missfall, min mens kom tillbaka efter ca 4-5 veckor, vet ännu inte om den är regelbunden dock. Har precis fått sista dosen vaccin & börjar nytt jobb i september med ett halvårsprovanställning, så nu skyddar vi oss några månader. Jag vet många som blivit gravida snabbt efter ma men även många får rekommendationer att vänta en liten stund. Skickar dig/er massor med styrkekramar <3


    Tack så mycket. Ja det var tråkigt men jag hade mina tankar om detta redan tidigt. Kände liksom i kroppen att detta inte kändes rätt. Kan inte förklara det.

    Fått cytotec nu som ska tas i morgon bitti. Just nu känns det som att jag vill köra så snabbt det går. Vi får sikta på en sommarbete istället.

    Får se om jag måste fylla på mitt vaccin också. Fick andra dosen tidigt i februari.

    Men nu får vi helt enkelt ta den här helgen och se så allt kommer ut bara och sen får vi utvärdera efter det.

    Skönt att ha den här gruppen att prata av sig i.
  • Thu 12 Aug 2021 16:27
    Anonym (Juli) skrev 2021-08-12 15:29:50 följande:

    Tack så mycket. Ja det var tråkigt men jag hade mina tankar om detta redan tidigt. Kände liksom i kroppen att detta inte kändes rätt. Kan inte förklara det.

    Fått cytotec nu som ska tas i morgon bitti. Just nu känns det som att jag vill köra så snabbt det går. Vi får sikta på en sommarbete istället.

    Får se om jag måste fylla på mitt vaccin också. Fick andra dosen tidigt i februari.

    Men nu får vi helt enkelt ta den här helgen och se så allt kommer ut bara och sen får vi utvärdera efter det.

    Skönt att ha den här gruppen att prata av sig i.


    Men gud, tänk att man verkligen känner sin kropp. Ja gör det som känns bäst för dig. När fyller ni andra i familjen? :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022