• Tue 16 Feb 2021 19:29
    844 visningar
    5 svar
    5
    844

    Extraslag Gravid

    Hej!

    Jag undrar ni som lider av extraslag, hur känns de för er? Har inte riktigt fattat de där!

    Jag tror jag har fått problem med de, är gravid i vecka 20 och har känt ofta att se fladdrar till i bröstet och att de känns som att hjärtat hugger till? Märker de främst efter måltid när min puls är lite snabbare än vanligt och när jag har ångest. Men hur känner ni när ni väl får det?

  • Svar på tråden Extraslag Gravid
  • Tue 16 Feb 2021 20:24
    #1

    Någon?

  • Anonym (Jag med)
    Tue 16 Feb 2021 23:31
    #2

    Hade massor av extra slag i båda mina graviditeter. Varje minut, varje dag, i flera veckor åt gången. Skit jobbigt! Men ofarligt. Just så som dis äger, fladdrar till och känns enda upp i halsen. Hormoner och grejer som ställer till det. Vet att det är jätte jobbigt men det är ofarligt :) vill du kolla upp det så prata med din BM. Det gjorde jag, och fick träffa en läkare som sa att det inte är någon fara. Hade så mycket dubbelslag att läkaren kunde känna dom genom att ta pulsen på mig. Annars rätt svårt att pricka in.

  • Wed 17 Feb 2021 15:56
    #3
    Anonym (Jag med) skrev 2021-02-16 23:31:31 följande:

    Hade massor av extra slag i båda mina graviditeter. Varje minut, varje dag, i flera veckor åt gången. Skit jobbigt! Men ofarligt. Just så som dis äger, fladdrar till och känns enda upp i halsen. Hormoner och grejer som ställer till det. Vet att det är jätte jobbigt men det är ofarligt :) vill du kolla upp det så prata med din BM. Det gjorde jag, och fick träffa en läkare som sa att det inte är någon fara. Hade så mycket dubbelslag att läkaren kunde känna dom genom att ta pulsen på mig. Annars rätt svårt att pricka in.


    Tack för ditt svar, nu känner jag mig lugnare!! Det är så jobbigt att ha de såhär..
  • Wed 17 Feb 2021 18:00
    #4

    Nån mer?

  • Anonym (Hej)
    Thu 18 Feb 2021 18:01
    #5
    Metalbrutta skrev 2021-02-17 18:00:43 följande:

    Nån mer?


    Det är super vanligt
Svar på tråden Extraslag Gravid