• Wed 17 Feb 2021 22:34
    2643 visningar
    47 svar
    47
    2643

    *Planerar bli gravid med start april 2021.*

    Hej,

    Jag slutade med mina p-piller för två veckor sedan och idag fick jag fullt utslag på ägglossningsstesten (testade med tre olika märken). Har varit nyfiken på hur kroppen kommer igång efter mina piller så det var glädjande att se alla positiva test. Har också tydliga symptom på ägglossning: flytningarna, molande värken i magen, ömma bröst.

    Så från idag ska jag hålla koll och räkna för att se hur min cykel är. För att i april ta bort kondomen och försöka bli gravid!

    Någon mer?

  • Svar på tråden *Planerar bli gravid med start april 2021.*
  • Anonym (Längt­ar)
    Thu 18 Feb 2021 10:54
    #1

    Vi tänkte börja i april! Men har ev plussat redan nu, får se hur testet utvecklar sig kommande dagar. Har en dotter under året så är i chock!!

  • Thu 18 Feb 2021 10:58
    #2
    Anonym (Längtar) skrev 2021-02-18 10:54:52 följande:

    Vi tänkte börja i april! Men har ev plussat redan nu, får se hur testet utvecklar sig kommande dagar. Har en dotter under året så är i chock!!


    Oh wow :) Grattis ifall det är så att du är gravid! Fantastiskt även om det är lite tidigare än tänkt. Ni har inte skyddat er?

    Vi skyddar oss som sagt just nu, med kondom, för att se till att starten blir i april. Tror vi behöver landa lite i det som komma skall Skrattande

    Vi har också en dotter, en 3 åring.
  • Thu 18 Feb 2021 19:46
    #3

    Hej!
    Jag och min man velar lite fram och tillbaka hur vi ska göra men jag tror att om jag säger "go" så kommer han nog vilja direkt :) Vi har båda barn sedan innan.

    Iallafall så skulle jag vilja börja försöka i april då. Skulle vara kul att få barn i början på året, om det går vägen vill säga :)

  • Thu 18 Feb 2021 20:18
    #4
    Sopkvasten skrev 2021-02-18 19:46:16 följande:

    Hej!

    Jag och min man velar lite fram och tillbaka hur vi ska göra men jag tror att om jag säger "go" så kommer han nog vilja direkt :) Vi har båda barn sedan innan.

    Iallafall så skulle jag vilja börja försöka i april då. Skulle vara kul att få barn i början på året, om det går vägen vill säga :)


    Vad kul! Välkommen in, hoppas vi kan följas åt!

    Vi tänker också att det vore roligt med ett barn i början av året och att det blir ett 2022 barn. Men har insett att om jag blir gravid i april så finns risken för december. För min ägglossning är troligtvis i mitten av april, om det inte blir någon försening såklart. Och det blir då beräknat första veckan i januari om jag kollat rätt.

    Men orkar man vänta till maj??
  • Thu 18 Feb 2021 20:36
    #5
    härförattträna skrev 2021-02-18 20:18:12 följande:
    Vad kul! Välkommen in, hoppas vi kan följas åt!

    Vi tänker också att det vore roligt med ett barn i början av året och att det blir ett 2022 barn. Men har insett att om jag blir gravid i april så finns risken för december. För min ägglossning är troligtvis i mitten av april, om det inte blir någon försening såklart. Och det blir då beräknat första veckan i januari om jag kollat rätt.

    Men orkar man vänta till maj??
    Då tänker vi exakt lika. Jaadu. Alltså jag har ett barn fött i december, kille dessutom och det är inte alltid lätt att vara yngst i klassen. Man är ju nästan ett år yngre än några av klasskamraterna. Om min mens håller sig som nu, och jag skulle bli gravid i april så skulle jag få bf i mitten av januari. Och jag har gått över tiden med båda mina barn. Vet inte hur jag skulle tänka om jag var du.. Det känns ju lite knäppt och o-karma-aktigt att ens planera på det här sättet. Det finns ju inga garantier för någonting om du förstår hur jag menar. 

    Men ja, maj känns låååångt bort :) 
  • Elise9­6
    Thu 18 Feb 2021 20:43
    #6

    Vi börjar också i slutet av April längtar så mycket!! Jag är 24, sambon 28 och vi har inga barn sen innan så vi är så jäkla taggade hahah

  • Anonym (Längt­ar)
    Thu 18 Feb 2021 22:38
    #7
    härförattträna skrev 2021-02-18 10:58:31 följande:

    Oh wow :) Grattis ifall det är så att du är gravid! Fantastiskt även om det är lite tidigare än tänkt. Ni har inte skyddat er?

    Vi skyddar oss som sagt just nu, med kondom, för att se till att starten blir i april. Tror vi behöver landa lite i det som komma skall 

    Vi har också en dotter, en 3 åring.


    Tack! Jo vi har faktiskt skyddat oss, har även bara fått till det två gånger i en oregelbunden cykel plus att jag ammar dessutom en del fortfarande... trodde det var omöjligt typ! Spännande ändå, april närmar sig med stormsteg ! :)
  • Fri 19 Feb 2021 06:36
    #8

    Hej!

    Jag och min sambo har också planerat att börja försöka bli gravida i april. Vi har en dotter på 3 år sen innan :) slutade med p-piller i juni förra året och har fått en väldigt lång och oregelbunden menscykel så jag har inte fått utslag på ägglossningstickor men jag tror att jag vet på ett ungefär när jag har den ändå. Jag studerar och har en bit kvar men vi vill väldigt gärna ha ett syskon till vår dotter så vi är förväntansfulla på att börja försöka. Skyddar oss med kondom just nu.

    Så kul att följas åt!

  • Anonym (Tjofs­an)
    Fri 19 Feb 2021 09:43
    #9

    Hej! Jag hänger också med här! Jag och min sambo planerar också barn, och tänkte göra ett första ?riktigt? försök i april.

    Slutade med p-ringar i okt20 och har nu fått en regelbunden menscykel men har slarvat med annat skydd fram tills nu eftersom vi vill undvika att få ert barn sent på året.

    Jag/vi har också lite samma dilemma, enligt mina ?beräkningar? så skulle bf vara i första eller andra veckan i januari ifall det skulle ta sig på första försöket så det känns lite riskfyllt. Spännande oavsett. Tror nog att vi satsar på att börja försöka i april oavsett, chansen är ju inte stor att det tar sig på första försöket ändå.

    Jag vet inte om alla skrivit redan men de skulle va intressant att veta ålder på alla, blir ju mysigt att få följas åt.

    Jag är blir 21 i år & min sambo blir 26. :)

  • Fri 19 Feb 2021 11:48
    #10
    Anonym (Tjofsan) skrev 2021-02-19 09:43:19 följande:

    Hej! Jag hänger också med här! Jag och min sambo planerar också barn, och tänkte göra ett första ?riktigt? försök i april.

    Slutade med p-ringar i okt20 och har nu fått en regelbunden menscykel men har slarvat med annat skydd fram tills nu eftersom vi vill undvika att få ert barn sent på året.

    Jag/vi har också lite samma dilemma, enligt mina ?beräkningar? så skulle bf vara i första eller andra veckan i januari ifall det skulle ta sig på första försöket så det känns lite riskfyllt. Spännande oavsett. Tror nog att vi satsar på att börja försöka i april oavsett, chansen är ju inte stor att det tar sig på första försöket ändå.

    Jag vet inte om alla skrivit redan men de skulle va intressant att veta ålder på alla, blir ju mysigt att få följas åt.

    Jag är blir 21 i år & min sambo blir 26. :)


    Vad kul att få följa dig också! :) jag är fyllda 25 år och sambon 30 :)
Svar på tråden *Planerar bli gravid med start april 2021.*