• Wed 17 Feb 2021 22:34
    2642 visningar
    47 svar
    47
    2642

    *Planerar bli gravid med start april 2021.*

    Hej,

    Jag slutade med mina p-piller för två veckor sedan och idag fick jag fullt utslag på ägglossningsstesten (testade med tre olika märken). Har varit nyfiken på hur kroppen kommer igång efter mina piller så det var glädjande att se alla positiva test. Har också tydliga symptom på ägglossning: flytningarna, molande värken i magen, ömma bröst.

    Så från idag ska jag hålla koll och räkna för att se hur min cykel är. För att i april ta bort kondomen och försöka bli gravid!

    Någon mer?

  • Svar på tråden *Planerar bli gravid med start april 2021.*
  • Fri 19 Feb 2021 18:51
    #11

    Superkul att fler hoppar på! :)

    Jag hör att det är fler som tänkt i samma banor med december/januari och som någon av er sa så är det egentligen inte något man kanske ska lägga så stor vikt vid men det är väl typiskt oss människor att vilja ha kontroll på allt! :)

    Vi kör ändå på i april!! Känns som jackpot ifall man lyckas på första försöket..

  • Anonym (Fjonk­)
    Wed 24 Feb 2021 02:00
    #12

    Hej!

    Vi ska också börja försöka i april.

    Tog ut min spiral i slutet på januari för att hormonerna ska komma i balans lite.

    Jag och min man har två barn och vill nu ha ett tredje och sista barn. Kommer ha ägglossning i slutet på april, känns som en evighet dit.

  • Wed 24 Feb 2021 06:48
    #13
    Anonym (Fjonk) skrev 2021-02-24 02:00:16 följande:

    Hej!

    Vi ska också börja försöka i april.

    Tog ut min spiral i slutet på januari för att hormonerna ska komma i balans lite.

    Jag och min man har två barn och vill nu ha ett tredje och sista barn. Kommer ha ägglossning i slutet på april, känns som en evighet dit.


    Så kul och spännande! :) hur gamla är era barn? :)
  • Anonym (Fjonk­)
    Wed 24 Feb 2021 10:46
    #14
    Ik96 skrev 2021-02-24 06:48:34 följande:

    Så kul och spännande! :) hur gamla är era barn? :)


    Dom blir åtta och fem nu i år. Så det är inte några bebisar längre direkt. Känns lite läskigt att börja om. Får vi en bebis blir det året dom fyller nio och sex år ????????

    Våra barn sover bra, går på toaletten, äter och liksom ?klarar sig själva? men vi känner verkligen att det saknas en liten för att göra familjen komplett.
  • Wed 24 Feb 2021 11:03
    #15
    Anonym (Fjonk) skrev 2021-02-24 10:46:05 följande:
    Dom blir åtta och fem nu i år. Så det är inte några bebisar längre direkt. Känns lite läskigt att börja om. Får vi en bebis blir det året dom fyller nio och sex år ????????

    Våra barn sover bra, går på toaletten, äter och liksom ?klarar sig själva? men vi känner verkligen att det saknas en liten för att göra familjen komplett.
    Vad mysigt! :) Vår dotter fyller 3 år på måndag och det känns som en bra åldersskillnad att det minst kommer vara ca 4 år mellan dem :) Jag tycker också att det känns lite läskigt att "börja" om då vi har varit så bortskämda med vår dotter och inte haft några problem med något vilket jag tror vi kommer få äta upp med nästa :P 
  • Anonym (Fjonk­)
    Wed 24 Feb 2021 13:37
    #16
    Ik96 skrev 2021-02-24 11:03:39 följande:

    Vad mysigt! :) Vår dotter fyller 3 år på måndag och det känns som en bra åldersskillnad att det minst kommer vara ca 4 år mellan dem :) Jag tycker också att det känns lite läskigt att "börja" om då vi har varit så bortskämda med vår dotter och inte haft några problem med något vilket jag tror vi kommer få äta upp med nästa :P 


    Ja, jag tror att fyra år är en väldigt bra åldersskillnad.

    På våra nu skiljer det 2,5 år ganska exakt. Visst att dom leker fint och har mycket glädje utav varandra men dom bråkar J Ä M T! om allt, man sliter sitt hår ibland. Men det är väl som det ska vara :)

    Vi var bortskämda med första barnet, han sov bra sen start och var så enkel, sen fick vi lillan. Hon är helt olik oss andra i familjen, så utåtriktad och skinn på näsan, vilket jag tycker är väldigt bra egentligen. Hon sov aldrig som bebis heller haha..
  • Wed 24 Feb 2021 13:40
    #17

    Så himla spännande att få följa allas resa! Hoppas ni hänger kvar här, april kommer nog snabbare än det känns just nu Flört

    Jag slutade ju med p-piller denna månad och 12 dagar efter jag slutat kom min ägglossning. (Testade med flera tester). Så jag räknar nu med att min mens kommer första helgen i mars, hoppas jag i alla fall, så att cykeln blir "bra".

    Och om det är så, då kommer jag ha ägglossning i mitten av april. Håller verkligen tummarna !!!

  • Anonym (Fjonk­)
    Wed 24 Feb 2021 14:39
    #18
    härförattträna skrev 2021-02-24 13:40:21 följande:

    Så himla spännande att få följa allas resa! Hoppas ni hänger kvar här, april kommer nog snabbare än det känns just nu 

    Jag slutade ju med p-piller denna månad och 12 dagar efter jag slutat kom min ägglossning. (Testade med flera tester). Så jag räknar nu med att min mens kommer första helgen i mars, hoppas jag i alla fall, så att cykeln blir "bra".

    Och om det är så, då kommer jag ha ägglossning i mitten av april. Håller verkligen tummarna !!!


    Håller tummarna för det!

    Tycker också det är jättekul att följas åt:)

    Innan jag hade min spiral så har min menscykel vart som en klocka, känt av ägglossning väldigt tydligt osv så jag hoppas det är så nu med. Enligt min app ska jag ha ägglossning 1 april sen igen den 28 april så det är den 28e vi kommer att börja försöka.

    Båda våra barn har blivit till på första och andra försöket så jag hoppas verkligen att det blir samma nu, men det kan man ju aldrig veta.
  • Mon 1 Mar 2021 12:31
    #19

    Nu är vi i mars tjejer! Inte långt kvar nu, även om det känns som sjuhundra år dit Glad

    Hur känns det för er? Hur går tankarna?
    Använder ni ÄL stickor eller kör ni utan?

  • Mon 1 Mar 2021 12:52
    #20
    härförattträna skrev 2021-03-01 12:31:16 följande:

    Nu är vi i mars tjejer! Inte långt kvar nu, även om det känns som sjuhundra år dit 

    Hur känns det för er? Hur går tankarna?

    Använder ni ÄL stickor eller kör ni utan?


    Ja äntligen mars! Men man går bara och längtar och längtar.. :)

    Vi är förväntansfulla och spända. Men samtidigt känner jag mig lite nere och orolig över min mens. Har så oregelbunden mens och har inte hittat min ägglossning sedan jag slutade med p-piller i juni förra året. Är inne på dag 39 i min menscykel nu :/ velar fram och tillbaka om jag ska kolla upp det eller inte. Känner ju att man kanske ska vänta och se om man bli gravid inom några månader först.
Svar på tråden *Planerar bli gravid med start april 2021.*