• Thu 18 Feb 2021 20:34
    1260 visningar
    13 svar
    13
    1260

    Tom livmoder vecka 8?

    Hej!

    Åkte in till gyn akut med rosa blödningar o lite smärta rygg (v. 9). Fick världens chock då livmodern var helt tom och de sa avstannad graviditet, men hittade som sagt inte fostret (eller NÅGOT alls). Fick ta blodprov och ska dit igen på söndag på nytt. Såklart jätteledsen och chockad. Fick inte så mycket svar på mina frågor mer än att jag ska in igen på söndag och kolla blodprov på nytt. Om jag får feber, ont eller yrsel skulle jag akut in.

    Någon som varit med om detta? Jag är så oroad :(

  • Svar på tråden Tom livmoder vecka 8?
  • Anonym (Anony­m)
    Thu 18 Feb 2021 20:38
    #1

    Ledsen men du har inte så mycket att oroa dig för, om man säger så, för du är inte gravid längre. Det finns inget annat svar, tyvärr, så det finns inget att fundera på om det är si eller så. Tom livmoder, avstannad graviditet, ingenting som syns. Det betyder bara en enda sak. Tyvärr.

    Blodprovet är antagligen för att mäta dina hcg-nivåer och se om det går neråt, eller för att kolla om nåt annat är fel på dig.

  • Thu 18 Feb 2021 20:41
    #2

    Nej precis, förstår att det är helt kört. Kan det vara utomkvedshavandeskap? Varför hittade man ej detta i äggledaren? Tog nytt test nyss och fick 3+ på clearblue...

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 18 Feb 2021 21:16
    #3
    Hannis9397 skrev 2021-02-18 20:41:54 följande:

    Nej precis, förstår att det är helt kört. Kan det vara utomkvedshavandeskap? Varför hittade man ej detta i äggledaren? Tog nytt test nyss och fick 3+ på clearblue...


    3+ behöver inte betyda nånting egentligen, du har så klart fortfarande rätt höga nivåer av hcg i blodet. 3+ kan lika gärna innebära nivåer som motsvarar vecka 5 eller lite senare, alltså väldigt lågt.

    Jag tror inte det är utomkveds, då borde man ha sett det på UL.

    Har du inte haft några blödningar alls hittills så du kan ha blött ut fostret utan att märka? Hade du moderkaka? Du kan ju haft en s.k. ofostrig graviditet. Om du inte hade moderkaka eller nånting annat i kroppen så kan du ha hormonproblem däremot.
  • Thu 18 Feb 2021 21:21
    #4

    Du har tyvärr drabbats av MA och ett foster som tillbakabildats och försvunnit. Hände mig i första graviditeten. VUL.10 syntes ett dött foster storlek v.7. VUL en vecka senare syntes inte fostret alls. HCG finns kvar så länge man inte blödit ut resterna.

  • Thu 18 Feb 2021 22:45
    #5

    Tack snälla för ni tar er tid att svara mig. Känner mig rätt ensam just nu.

    De hittade verkligen ingenting och visade mig också själva livmodern som var helt svart utan tecken på graviditet.

    Jag har blött rosa och lite brunt cirka 5 dagar men ytterst lite, bara lite färgat papperet efter toa så de har ej kommit ut något större.

    Har ont höger sida fram och bak i rygg, men inte lika ont som mensvärk kan göra.

    Kanske MA som ni säger men konstigt att den ej syns, dock var ju du med om detta.

  • Thu 18 Feb 2021 22:46
    #6

    Blev ni gravida igen efter era upplevelser om detta? Tack återigen! Betyder mycket att bolla här...

  • Fri 19 Feb 2021 17:01
    #7
    Hannis9397 skrev 2021-02-18 22:45:28 följande:
    Tack snälla för ni tar er tid att svara mig. Känner mig rätt ensam just nu.
    De hittade verkligen ingenting och visade mig också själva livmodern som var helt svart utan tecken på graviditet.

    Jag har blött rosa och lite brunt cirka 5 dagar men ytterst lite, bara lite färgat papperet efter toa så de har ej kommit ut något större.

    Har ont höger sida fram och bak i rygg, men inte lika ont som mensvärk kan göra.

    Kanske MA som ni säger men konstigt att den ej syns, dock var ju du med om detta.
    Embryot/fostret dog antagligen väldigt tidigt och tillbakabildades, men som vid alla MA fattade inte kroppen det. Ibland kan man gå flera månader och tro sig vara gravid fast man inte är det. Jag känner en vars flickvän gick på RUL och det fanns ingenting i hennes livmoder.
    Jag blödde ingenting vid mitt första MA. Till slut fattar kroppen och man blöder ut allt, men det kan vara jättejobbigt att vänta ut så man brukar bli erbjuden skrapning eller Cytotec för att få ut resterna. Du kommer säkert få alternativ nästa gång du kommer dit.

    Beklagar verkligen!
  • Anonym (En till)
    Fri 19 Feb 2021 20:32
    #8

    Hej!

    Här har du en till. Var på vul alldeles nyss på gynakuten, pga smärta jag inte kände igen.

    Då såg hon en tom säck som hon mätte till 6+4.

    Jag fick också ta ett blodprov och sen åka hem. Ska tillbaka på söndag för att göra ett nytt blodprov. På måndag skulle en läkare ringa och boka in mig på ett nytt vul.

    Usch! Jag vill inte åka tillbaka . Ta ett prov när säcken ändå är tom. Jag vill bara få ut den och kunna börja på nytt.

    Går får det för dig?

    Kram

  • Fri 19 Feb 2021 23:04
    #9

    Beklagar verkligen :( Fy fan vad knäckt jag var efter vad jag var med om! jag drabbades av ofostrig graviditet i okt förra året. Var i v 10 och bara fick en konstig känsla så bokade ett UL privat. Tom hinnsäck så kroppen var gravid men utan foster. Två dagar senare började jag så smått blöda och ytterligare två dagar kom det ut. Är nu i v 14 :)

    Lycka till :) kramar


    Gravid med femman :)
  • Sat 20 Feb 2021 16:16
    #10

    Åh beklagar! Man får verkligen sådan chock när de visar att de inte alls finns något där när man gått och längtat och hoppats på att dagarna ska gå snabbt till v 12.

    Jag ska dit imorgon kl 8 (söndag) så får se då. Kan uppdatera efteråt.

    Kram till dig.

    Vad roligt att höra att du är gravid igen i vecka 14! Grattis! Skönt att höra att hoppet finns att kunna få barn i framtiden trots detta supertrista besked..

  • Sun 21 Feb 2021 13:34
    #11

    Jag hade det förra året

    Det kallas ofosterlig graviditet

    Fostret har dött tidigt och tillbakabildats men kroppen tror att den är gravid fortfarande så därför växer fostersäcken vidare.

    Mitt upptäcktes i vecka 11 och jag fick skrapas för min kropp förstod inte att den skulle avbryta av sig självt.

    Jättejobbigt jag vet :(

  • Mon 22 Feb 2021 20:59
    #12

    Ja fy! Fick åka in idag akut pga kraftiga blödningar.... fick dropp och de kom ut klumpar. De gjorde UL och skickade hem smärtstillande. Men herregud vad hemskt detta var. Jag visste inte att man kunde blöda som en kran öppnas...

  • Mon 22 Feb 2021 21:06
    #13
    Hannis9397 skrev 2021-02-22 20:59:21 följande:
    Ja fy! Fick åka in idag akut pga kraftiga blödningar.... fick dropp och de kom ut klumpar. De gjorde UL och skickade hem smärtstillande. Men herregud vad hemskt detta var. Jag visste inte att man kunde blöda som en kran öppnas...
    Mitt första m.f satt jag på toa i timmar. Det var ingen mening resa sig för jag blödde så hysteriskt mycket. Ta hand om dig nu!
Svar på tråden Tom livmoder vecka 8?