• Anonym (Lizzi­e)
    Fri 19 Feb 2021 18:33
    4123 visningar
    288 svar
    -3 +1
    288
    4123

    Bjöd honom på middag ikväll som han ratade..

    Gör man såhär?

    Pojkvän sen 4 månader tillbaka, kom till mig ikväll. Jag har fixat och donat. Bjöd på en mustig fisksoppa med räkor i (alla mina vänner älskar den). Han dyker upp, vrålhungrig för han har visst tränat på gym innan och typ ätit kass lunch.

    Han hällde i sig soppan ganska snabbt och undrar när maten kommer? Jag sa att detta var maten (hade en stor kastrull) men jag har tilltugg och snacks etc. Han blev besviken, säger att soppa är förätt och ingen huvudrätt. Börjar rota i skafferiet och rostar mackor.. så där sitter jag och äter soppa med vin medan han har ätit upp och krasar mackor..

    Jag förstår ju att han är hungrig om han tränat! (Visste inte) men blev ledsen över bemötandet när jag lagt ner tid och köpt fina ingredienser och så...

    Vet inte hur jag ska känna för detta.. hur hade ni känt?

  • Svar på tråden Bjöd honom på middag ikväll som han ratade..
  • Fri 19 Feb 2021 18:37
    #1
    +1

    Han ratade ju inte maten, utan åt med god aptit. Jag vill inte heller bara ha soppa utan smörgås eller pannkaka till. Då känns det som en förrätt.

  • Anonym (H)
    Fri 19 Feb 2021 18:41
    #2
    +2

    Vad är det för konstig rubrik? Han ratade inte middagen, han åt ju.

    Vill du inte han ska bli mätt? Ni har känt varandra i 4 månader, om 4 år kommer du inte göra samma misstag igen. Släpp det.

  • Anonym (W)
    Fri 19 Feb 2021 18:44
    #3
    +1

    Ratade? Han kastade sig ju över den! Har ni bara varit ihop några månader så är det inte så konstigt att du missbedömde hans aptit. Man lär känna varandras vanor (och ovanor) bättre med tiden. Och även jag och min sambo misstar oss ibland, efter tio år tillsammans. Det bästa är att inte göra någon stor grej av det. Man kommenterar att det blev tokigt och sedan går man vidare.

  • Anonym (x)
    Fri 19 Feb 2021 18:44
    #4
    -1

    Jag hade varit besviken. Men...

    gnällde han bara och tog för sig av mackor = inte okej.

    frågade han om han fick ta lite mackor också och förklarade sig med att han var vrålhungrig = är okej.

  • Anonym (oooo)
    Fri 19 Feb 2021 18:46
    #5
    +2

    Jag tror att du inte vet vad ordet "rata" betyder? 

    Men oavsett så behöver du förklara för honom att du blev lite besviken på hans sätt, så att han förstår hur du känner när du hade lagat och fixat. Sen kan ni inför en annan middag, se till att ha pratat om det innan så att ni båda är införstådda med vilken typ av mat det handlar om. 

  • Fri 19 Feb 2021 18:48
    #6

    Ni verkar för olika för varandra.

  • Fri 19 Feb 2021 18:50
    #7
    +1
    Anonym (Lizzie) skrev 2021-02-19 18:33:02 följande:

    Gör man såhär?

    Pojkvän sen 4 månader tillbaka, kom till mig ikväll. Jag har fixat och donat. Bjöd på en mustig fisksoppa med räkor i (alla mina vänner älskar den). Han dyker upp, vrålhungrig för han har visst tränat på gym innan och typ ätit kass lunch.

    Han hällde i sig soppan ganska snabbt och undrar när maten kommer? Jag sa att detta var maten (hade en stor kastrull) men jag har tilltugg och snacks etc. Han blev besviken, säger att soppa är förätt och ingen huvudrätt. Börjar rota i skafferiet och rostar mackor.. så där sitter jag och äter soppa med vin medan han har ätit upp och krasar mackor..

    Jag förstår ju att han är hungrig om han tränat! (Visste inte) men blev ledsen över bemötandet när jag lagt ner tid och köpt fina ingredienser och så...

    Vet inte hur jag ska känna för detta.. hur hade ni känt?


    Vad menar du med att du inte vet hur du ska känna? Du skriver ju att du blev ledsen? Att bli ledsen över en sådan sak är i mitt tycke ett utslag av överkänslighet. 

    Jag tycker i och för sig att man kan ha soppa som huvudrätt förutsatt att den är matig och att man serverar i alla fall förrätt. 
  • Fri 19 Feb 2021 18:52
    #8
    +1
    Anonym (x) skrev 2021-02-19 18:44:48 följande:

    Jag hade varit besviken. Men...

    gnällde han bara och tog för sig av mackor = inte okej.

    frågade han om han fick ta lite mackor också och förklarade sig med att han var vrålhungrig = är okej.


    Du kan ju utläsa ur texten att han frågade var är maten och kastade sig över mackorna..
  • Fri 19 Feb 2021 19:01
    #9
    -3

    Fruktansvärt omogen kille.

    Du har fått en röd flagga.

  • Anonym (Svar på tal)
    Fri 19 Feb 2021 19:14
    #10
    -1 +2

    Ja vad ska du vänta dig när du bjuder på något så finstilt...? Soppa kan vara mättande. Det du bjöd på var säkert jättegott, men inte särskilt matigt. Det räcker inte, och det oberoende om han tränat eller inte före. En man behöver rejält med mat.

Svar på tråden Bjöd honom på middag ikväll som han ratade..