• Anonym (Sexdo­cka)
    Fri 19 Feb 2021 21:01
    2982 visningar
    127 svar
    127
    2982

    Varför gör ni inte slut?

    Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

    Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

    Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

    Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?

  • Svar på tråden Varför gör ni inte slut?
  • Anonym (J)
    Fri 19 Feb 2021 21:05
    #1
    +1

    Bekvämlighet är ofta en orsak, ja. Och är man inte sugen på sex så upplever man kanske inte ett sexlöst förhållande som så värst problematiskt. Vad är anledningen till att du inte gör slut?

  • Anonym (Kansk­e)
    Fri 19 Feb 2021 21:06
    #2

    Nu kan jag bara utgå ifrån mig själv, men när min sexlust försvunnit är det för att de romantiska känslorna för min partner dött. Så är det kanske inte för alla. Men då har han i mitt fall blivit mer en vän.

    En del kan säkert leva kvar såhär resten av livet, nöja sig med det. Men jag tror det är viktigt att förstå att det är fullt naturligt med par som har ett fungerande sexliv långt upp i åldern. Man behöver inte nöja sig med ett sexlöst liv.

    Sen tycker jag också att om den ena aldrig vill ligga är det själviskt att kräva den andra inte få ligga med någon annan. Det handlar om närhet, bekräftelse och en drift som är väldigt stark. Det känns mest som det handlar om kränkta ego i dessa fall där den ena vägrar sex men också förväntar sig partnern inte ligger med någon annan.

  • Anonym (ppp)
    Fri 19 Feb 2021 21:07
    #3
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-19 21:01:21 följande:

    Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

    Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

    Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

    Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?


    Gör slut själv då. 
  • Anonym (Kansk­e)
    Fri 19 Feb 2021 21:10
    #4

    Och ps, läser man här på familjeliv verket skrämmande många stanna pga barn, ekonomi, bekvämlighet osv.

    Jag tänker...ja, sen dyker det kanske upp någon om 5 år som hon faller för och lämnar den gamla för. Någon hon känner för och vill ha sex med, och under tiden har den gamla partnern nöjt sig med ett icke existerande sexliv.

    Vill också poängtera att mycket kan vara omedvetet. Människan är bra på att förtränga jobbiga känslor. När jag själv inte längre ville kyssa min man tänkte jag ?fan, såhär kändes det med mitt ex när känslorna började dö? och övergick snabbt som fasen till tanken att det skulle ju aldrig hända oss, vi var ju så förälskade i så många år och i princip menade för varandra. Notera var...det var början på slutet. Men alla är ju inte likadana men för mig är passion, sex och kärlek viktigt. Därför kunde jag inte bli kvar, och min språngbräda blev tyvärr en annan man, vilket jag aldrig själv hade trott jag skulle vara kapabel till.

  • Anonym (Sexdo­cka) Trådstartaren
    Fri 19 Feb 2021 22:13
    #5
    Anonym (Kanske) skrev 2021-02-19 21:06:19 följande:

    Sen tycker jag också att om den ena aldrig vill ligga är det själviskt att kräva den andra inte få ligga med någon annan. Det handlar om närhet, bekräftelse och en drift som är väldigt stark. Det känns mest som det handlar om kränkta ego i dessa fall där den ena vägrar sex men också förväntar sig partnern inte ligger med någon annan.


    Ja hon kräver att jag inte ska ha sex med någon annan. Så jag tycker hon är självisk. Hon kan inte gå med på att kompromissa så att vi ligger och kramas istället. Inga kompromisser ingen förhanling.

    Ja vi är som kompromisser men hon hoppas på att min sexlust ska försvinna också.

    Ja jag funderar på att göra slut och jag har berättat för henne att det inte är säkert att vi är ihop så mycket längre till.
  • Anonym (Kansk­e)
    Fri 19 Feb 2021 22:18
    #6
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-19 22:13:55 följande:
    Ja hon kräver att jag inte ska ha sex med någon annan. Så jag tycker hon är självisk. Hon kan inte gå med på att kompromissa så att vi ligger och kramas istället. Inga kompromisser ingen förhanling.

    Ja vi är som kompromisser men hon hoppas på att min sexlust ska försvinna också.

    Ja jag funderar på att göra slut och jag har berättat för henne att det inte är säkert att vi är ihop så mycket längre till.
    Det låter ohållbart. Det finns ju de som öppnar upp för att ha sex med andra. Varför inte i ert fall om det sköts snyggt? 
  • Anonym (Jo)
    Fri 19 Feb 2021 22:20
    #7
    Anonym (J) skrev 2021-02-19 21:05:29 följande:
    Bekvämlighet är ofta en orsak, ja. Och är man inte sugen på sex så upplever man kanske inte ett sexlöst förhållande som så värst problematiskt. Vad är anledningen till att du inte gör slut?
    Ja, bekvämlighet är nog ofta det.
  • Fri 19 Feb 2021 22:49
    #8
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-19 21:01:21 följande:

    Jag och Sambon har väldigt olika sexlust. Hon vill inte att vi ska göra slut men inte heller vara med och lösa problemet.

    Men varför vara ihop om inte lust till närheten finns. Vi bråkar ibland men inte hela tiden.

    Jag tänker att det måste bara jobbigt att bara vara ihop om man är den som inte vill. Min sexlust kommer inte försvinna.

    Vi har barn och äger halva huset var. Kan det vara så att Hon tycker det är bekvämt att bo kvar bara?


    Varför gör inte DU slut? ... Kanske är det bara av bekvämlighet du stannar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sat 20 Feb 2021 07:14
    #9

    Bo kvar kan hon väl göra även om ni skulle göra slut? Båda måste ju inte flytta vid en separation

  • Anonym (J)
    Sat 20 Feb 2021 08:09
    #10
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-19 22:13:55 följande:
    Ja hon kräver att jag inte ska ha sex med någon annan. Så jag tycker hon är självisk. Hon kan inte gå med på att kompromissa så att vi ligger och kramas istället. Inga kompromisser ingen förhanling. Ja vi är som kompromisser men hon hoppas på att min sexlust ska försvinna också. Ja jag funderar på att göra slut och jag har berättat för henne att det inte är säkert att vi är ihop så mycket längre till.

    Vadå kräver? Vad menar du att hon skulle ge dig för konsekvenser om du började ha sex med andra?
Svar på tråden Varför gör ni inte slut?