• Anonym (Boend­eföräl­der)
    Sat 20 Feb 2021 23:42
    450 visningar
    5 svar
    5
    450

    Vägrar godkänna barnens flyttanmälan trots dom

    Lite kort..

    Barnens andra vårdnadshavare intar olovlig narkotika. Nyligen varit uppe i rätten pga jag ville flytt till annan ort och kommun och andra föräldern ej godkände detta. Rätten ansåg att barnen skulle flytta och bo med mig.

    Trots en dom har den andra föräldern inte gett samtyckte till varken barnens flyttanmälan eller till förskola och skola. Barnen står kvar på vår gamla adress och skolan strular och vill ha samtyckte från andra föräldern trots det finns en dom.

    Vi ska upp i rätten snart igen för att komma överens om umgängesfrågan. Tänker i samband med det även söka enskild vårdnad men hur stora är chanserna att man kan få enskild vårdnad pga en sådan sak? Det visar ju på samarbetsproblem anser jag..

  • Svar på tråden Vägrar godkänna barnens flyttanmälan trots dom
  • Anonym (Jk)
    Sat 20 Feb 2021 23:53
    #1
    +1

    Borde inte skatteverket kunna göra en utredning om var barnen bor och baserat på domen?

    Ensam vårdnad idag är svårt men beror på vad du har och komma med. Låter som vettigt i ditt fall.

  • Anonym (Boend­eföräl­der) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 20:31
    #2

    Uppar inlägget

  • Anonym (Boend­eföräl­der) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 20:33
    #3
    Anonym (Jk) skrev 2021-02-20 23:53:28 följande:

    Borde inte skatteverket kunna göra en utredning om var barnen bor och baserat på domen?

    Ensam vårdnad idag är svårt men beror på vad du har och komma med. Låter som vettigt i ditt fall.


    Skatteverket kommer att göra en utredning som tar ca 2-3 månader. Men jag vill ha ensam vårdnad för att undvika sånt här strul från den andra vårdnadshavaren. Det skapar onödig stress och konflikt och bara rent jävelskap från dens sida.
  • Anonym (Jk)
    Sun 21 Feb 2021 20:45
    #4
    Anonym (Boendeförälder) skrev 2021-02-21 20:33:30 följande:

    Skatteverket kommer att göra en utredning som tar ca 2-3 månader. Men jag vill ha ensam vårdnad för att undvika sånt här strul från den andra vårdnadshavaren. Det skapar onödig stress och konflikt och bara rent jävelskap från dens sida.


    Min erfarenhet är tyvärr att det inte räcker som anledningen till ensam vårdnad. Vilket är helt galet men tyvärr sant.
  • Anonym (eee)
    Sun 21 Feb 2021 20:49
    #5
    Anonym (Boendeförälder) skrev 2021-02-21 20:33:30 följande:
    Skatteverket kommer att göra en utredning som tar ca 2-3 månader. Men jag vill ha ensam vårdnad för att undvika sånt här strul från den andra vårdnadshavaren. Det skapar onödig stress och konflikt och bara rent jävelskap från dens sida.
    Ja det är ju bra att du fortsätter i rätten, det hänger dock inte ihop med det du ändå tog upp i TS:

    Boendefrågan måste kunna lösas genom att du skickar in domen som redan finns om boendet, till skatteverket. Det fick min man göra när hans ex vägrade skriva under flyttanmälan och då ringde han skatteverket och då sa de att han skulle skicka in domen.

    Och skolan - det måste väl ändå vara det minsta problemet: Visa domen för rektor! 
Svar på tråden Vägrar godkänna barnens flyttanmälan trots dom