• Anonym (Nyfik­en)
    Sun 21 Feb 2021 11:36
    222839 visningar
    529 svar
    -2 +2
    529
    222839

    Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

    Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

    Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

    Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

    Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

    Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

  • Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • Anonym (Gräns­)
    Sun 21 Feb 2021 11:43
    #1
    +1

    Har inte varit i samma situation men ett gott råd är att OM ni ska gå vidare med detta så gäller det att vara förbannat försiktig då ni inte vet hur ni kommer reagera efteråt. Kan komma svartsjuka när verkligheten kommer ikapp, du kan få andra känslor för mannen/männen osv. Prata igenom vad som är så viktigt att leva ut detta och gå igenom alla tänkbara konsekvenser och fråga er om det är värt det. Och vad ni ska göra om det uppstår negativa konsekvenser. Dynamiken mellan er kommer aldrig vara vad den varit efteråt, det kan bli positivt och det kan bli negativt. När den gränsen väl är korsad så är den.

  • Anonym (Fröke­n)
    Sun 21 Feb 2021 11:53
    #2

    Hej har varit samma situation som dig. Valde att testa slutade med att både jag och min man gillande det. Men se upp för det här med svartsjuka och va 100% ärlig.

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 12:11
    #3
    Anonym (Fröken) skrev 2021-02-21 11:53:02 följande:

    Hej har varit samma situation som dig. Valde att testa slutade med att både jag och min man gillande det. Men se upp för det här med svartsjuka och va 100% ärlig.


    Spännande! Blev det en engångsgrej, eller har ni fortsatt att experimentera inom detta området? Vad har du upplevt för negativa och positiva konsekvenser mer specifikt?
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 12:28
    #4
    Anonym (Gräns) skrev 2021-02-21 11:43:16 följande:

    Har inte varit i samma situation men ett gott råd är att OM ni ska gå vidare med detta så gäller det att vara förbannat försiktig då ni inte vet hur ni kommer reagera efteråt. Kan komma svartsjuka när verkligheten kommer ikapp, du kan få andra känslor för mannen/männen osv. Prata igenom vad som är så viktigt att leva ut detta och gå igenom alla tänkbara konsekvenser och fråga er om det är värt det. Och vad ni ska göra om det uppstår negativa konsekvenser. Dynamiken mellan er kommer aldrig vara vad den varit efteråt, det kan bli positivt och det kan bli negativt. När den gränsen väl är korsad så är den.


    Vi har i grunden en väldigt stabil relation, varför jag tror den kommer att klara detta, men samtidigt så kommer säkerligen dynamiken mellan oss vara annorlunda efteråt. Någonstans inom mig är jag nog lite nyfiken på hur detta skulle kunna förändra vår relation. På något sätt tror jag också det skulle förändra mig, och min egen självbild. Idag är jag någons mamma, dotter, hustru och arbetskamrat. Till detta skulle jag kunna lägga att jag är älskarinna åt någon/några. Jag tror kanske det skulle förändra en del av vem jag är. 
  • Anonym (Mm)
    Sun 21 Feb 2021 13:56
    #5
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-21 12:28:14 följande:

    Vi har i grunden en väldigt stabil relation, varför jag tror den kommer att klara detta, men samtidigt så kommer säkerligen dynamiken mellan oss vara annorlunda efteråt. Någonstans inom mig är jag nog lite nyfiken på hur detta skulle kunna förändra vår relation. På något sätt tror jag också det skulle förändra mig, och min egen självbild. Idag är jag någons mamma, dotter, hustru och arbetskamrat. Till detta skulle jag kunna lägga att jag är älskarinna åt någon/några. Jag tror kanske det skulle förändra en del av vem jag är. 


    Jag lever i en liknande siuation som du, TS, och har liknande funderingar. Så spännande det skulle vara att utmana sig själv och kanske upptäcka nya sidor man inte visste man hade. Tanken lockar mycket.
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 14:38
    #6
    Anonym (Mm) skrev 2021-02-21 13:56:02 följande:
    Jag lever i en liknande siuation som du, TS, och har liknande funderingar. Så spännande det skulle vara att utmana sig själv och kanske upptäcka nya sidor man inte visste man hade. Tanken lockar mycket.
    Ja, det är omvälvande tankar som min man har väckt hos mig. Grunden i det hela är att min man är med på min eventuella "resa". Han har inte satt några gränser, utan det är upp till mig att sätta och definiera gränser. Men visst lockar det att gå in i en ny roll, och bli något mer än mamma, fru och arbetskompis.
  • Anonym (Kvinn­a också)
    Sun 21 Feb 2021 14:56
    #7

    Hej!

    När min man berättade att han ville se mig med andra fick jag en chock, det var inget jag egentligen var intresserad av! Men det kröp det fram att det här var en extremt stark fantasi han hade, så jag bestämde mig för att testa. Det var tur för det visade sig att set var något som även jag nu går igång på väldigt mycket!

    Ett tips är att prata igenom det ordentligt, jag skulle säga att det är lite ?no way back? när man väl börjat. Att ha sex med nya och okända personer är vääldigt hett och spännande, det är en känsla ens partner inte kan ge en som man vill ha mer av. Man vidgar sitt sexliv till att det man har med sin partner bara är en del av det totala, och det är verkligen att berika sin sexualitet tycker jag.

    Jag och min man har gått från ett vääldigt vanligt sexliv till att vi nu både träffar andra och går på swingersklubbar och liknande, helt fantastiskt! Sex är för bra för att inte utforska fullt ut.

  • Anonym (Man)
    Sun 21 Feb 2021 14:59
    #8

    Nu är frågan ställd till andra kvinnor men jag tycker diskussion är intressant. Jag är en sådan man som skulle vilja att min blivande fru och sambo sedan 15 år tillbaka ligger med andra. Det är en kärleksförklaring även om det är svårt att förstå för vissa. Vi är trygga i detta men jag ser det som att 1 jag går igång och fantiserar om detta och 2 att hon får extra bekräftelse och njutning och att få vara med om ett (eller flera) roliga och härliga erfarenheter som förhoppningvis ger henne både erfarenhet och ännu bättre självbild av att vara åtråvärd av flera personer.

    Sen, innan vi gjort eller går vidare med detta så tänker jag att vi måste diskutera hur, vad och när. Hon kommer såklart ha beslutsrätt vem hon vill gå till sängs med men att jag ändå får vara med i diskussionen.

    Vi har pratat lite löst om detta och hon säger själv att det lockar eller att hon fantiserat om det och att det känns lättare nu när våra barn blivit äldre och man inte behöver ha lika mycket basservice hemma. Rättare sagt så nämnde hon att från nu och framåt skulle det vara mycket lättare att göra något sådant än för tidigare. Så tanken nu finns i hennes huvud och jag är försiktigt positiv. Vi är 37 och 39 år idag.

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 16:50
    #9
    Anonym (Kvinna också) skrev 2021-02-21 14:56:28 följande:

    Hej!

    När min man berättade att han ville se mig med andra fick jag en chock, det var inget jag egentligen var intresserad av! Men det kröp det fram att det här var en extremt stark fantasi han hade, så jag bestämde mig för att testa. Det var tur för det visade sig att set var något som även jag nu går igång på väldigt mycket!

    Ett tips är att prata igenom det ordentligt, jag skulle säga att det är lite ?no way back? när man väl börjat. Att ha sex med nya och okända personer är vääldigt hett och spännande, det är en känsla ens partner inte kan ge en som man vill ha mer av. Man vidgar sitt sexliv till att det man har med sin partner bara är en del av det totala, och det är verkligen att berika sin sexualitet tycker jag.

    Jag och min man har gått från ett vääldigt vanligt sexliv till att vi nu både träffar andra och går på swingersklubbar och liknande, helt fantastiskt! Sex är för bra för att inte utforska fullt ut.


    Wow, det låter som ni har gjort en 180 graders sväng i ert sexliv.... Det låter nästan för bra, för att vara sant det du berättar. Du var uppenbarligen väldigt mottaglig för att få in detta i ditt liv. För egen del, så känns det väldigt avlägset att gå på swingersklubbar och liknande. Inte riktigt min grej -tror jag..... Men vem vet efter att det har runnit en del vatten under broarna....
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 17:08
    #10
    Anonym (Man) skrev 2021-02-21 14:59:19 följande:

    Nu är frågan ställd till andra kvinnor men jag tycker diskussion är intressant. Jag är en sådan man som skulle vilja att min blivande fru och sambo sedan 15 år tillbaka ligger med andra. Det är en kärleksförklaring även om det är svårt att förstå för vissa. Vi är trygga i detta men jag ser det som att 1 jag går igång och fantiserar om detta och 2 att hon får extra bekräftelse och njutning och att få vara med om ett (eller flera) roliga och härliga erfarenheter som förhoppningvis ger henne både erfarenhet och ännu bättre självbild av att vara åtråvärd av flera personer.

    Sen, innan vi gjort eller går vidare med detta så tänker jag att vi måste diskutera hur, vad och när. Hon kommer såklart ha beslutsrätt vem hon vill gå till sängs med men att jag ändå får vara med i diskussionen.

    Vi har pratat lite löst om detta och hon säger själv att det lockar eller att hon fantiserat om det och att det känns lättare nu när våra barn blivit äldre och man inte behöver ha lika mycket basservice hemma. Rättare sagt så nämnde hon att från nu och framåt skulle det vara mycket lättare att göra något sådant än för tidigare. Så tanken nu finns i hennes huvud och jag är försiktigt positiv. Vi är 37 och 39 år idag.


    Tack för ditt inlägg. Det känns som du och min man står varandra nära, i hur ni ser på detta. Det är väl detta som min man har sagt till mig också, att det är en kärleksakt, från honom till mig, att jag njuter med andra män. Det är inte helt lätt att få in det i huvudet även om han säger det. Håller även med om att det borde vara ett sätt för mig att få bekräftelse på att jag är en attraktiv person, som borde ge en mer positiv självbild, och i förlängningen bättre självkänsla. Mot detta synsättet står ju dock alla andra saker som t ex: social acceptans i samhället, förväntningar från föräldrar och vänner, uppfostran. Allt detta säger ju att man ska leva ett familjeliv, med en partner, och inget annat. 
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män