• Anonym (Nyfik­en)
    Sun 21 Feb 2021 11:36
    222853 visningar
    529 svar
    -2 +2
    529
    222853

    Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

    Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

    Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

    Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

    Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

    Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

  • Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • Thu 16 Dec 2021 17:06
    Anonym (Medborgare) skrev 2021-12-15 12:54:04 följande:

    Intressant tråd det här. Finns en parallell tråd, men jag skriver detta här också.Någon mer som har varit med om att vara den extra mannen? Det vore intressant att höra era synpunkter och vilka erfarenheter ni har. Det ska ju vara givande för alla tre om det ska funka.


    Jag har varit den andre mannen både där det rört sig om trekanter och där mannen bara varit åskådare eller lyssnat från rummet bredvid.
  • Anonym (Medbo­rgare)
    Thu 16 Dec 2021 17:30
    +1
    Tobben skrev 2021-12-16 17:06:39 följande:
    Jag har varit den andre mannen både där det rört sig om trekanter och där mannen bara varit åskådare eller lyssnat från rummet bredvid.
    Ja, samma här. Vilket har du föredragit. Jag har gillat det bäst när mannen varit åskådare. Det blir en upphetsande situation för alla tre.
  • Thu 16 Dec 2021 18:00
    Anonym (Medborgare) skrev 2021-12-16 17:30:47 följande:

    Ja, samma här. Vilket har du föredragit. Jag har gillat det bäst när mannen varit åskådare. Det blir en upphetsande situation för alla tre.


    Jag har uppskattat variationen.

    Ibland är det hett att få göra en klassisk dubbelmacka och se hur en tjej totalt ger sig hän i att bli omhändertagen i alla hål.

    Andra gånger har det varit en härligt att få besök av ett par där jag får ta med mig frun till sängen och använda henne ordentligt och oskyddat samtidigt som mannen suttit bredvid och bara tittat.

    Att ha olika par till olika upplägg är det bästa.
  • Anonym (Medbo­rgare)
    Fri 17 Dec 2021 11:12
    Tobben skrev 2021-12-16 18:00:31 följande:
    Jag har uppskattat variationen.

    Ibland är det hett att få göra en klassisk dubbelmacka och se hur en tjej totalt ger sig hän i att bli omhändertagen i alla hål.

    Andra gånger har det varit en härligt att få besök av ett par där jag får ta med mig frun till sängen och använda henne ordentligt och oskyddat samtidigt som mannen suttit bredvid och bara tittat.

    Att ha olika par till olika upplägg är det bästa.
    Ok. Jag håller mig till ett par för tillfället.
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 5 Jan 2022 21:45

    Hm, jäklar vad svårt det är att komma vidare för mig. Kanske får acceptera för mig själv att fantasier runt detta är nog för mig, trots besvikelsen från min älskade man.

    Jag tycker det är så hett att fantisera om detta tillsammans med min man, men lika svårt att faktiskt våga/vilja ta nästa steg, hmmm

  • Anonym (Jn)
    Wed 5 Jan 2022 22:02
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-01-05 21:45:06 följande:

    Hm, jäklar vad svårt det är att komma vidare för mig. Kanske får acceptera för mig själv att fantasier runt detta är nog för mig, trots besvikelsen från min älskade man.

    Jag tycker det är så hett att fantisera om detta tillsammans med min man, men lika svårt att faktiskt våga/vilja ta nästa steg, hmmm


    Känner precis samma, Svårt och ta nästa steg.
  • Anonym (Man)
    Thu 6 Jan 2022 06:29
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-01-05 21:45:06 följande:

    Hm, jäklar vad svårt det är att komma vidare för mig. Kanske får acceptera för mig själv att fantasier runt detta är nog för mig, trots besvikelsen från min älskade man.

    Jag tycker det är så hett att fantisera om detta tillsammans med min man, men lika svårt att faktiskt våga/vilja ta nästa steg, hmmm


    Jag förstår och känner igen mig lite i svårigheten. Hur långt hr ni gått? Har ni sökt aktivt efter någon på exempelvis BC eller Tinder? Eller är det det steget som är svårt att ta för dig/er?

    Ett förslag, googla på Liwslust blogg
  • Sun 9 Jan 2022 09:20
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-01-05 21:45:06 följande:

    Hm, jäklar vad svårt det är att komma vidare för mig. Kanske får acceptera för mig själv att fantasier runt detta är nog för mig, trots besvikelsen från min älskade man.

    Jag tycker det är så hett att fantisera om detta tillsammans med min man, men lika svårt att faktiskt våga/vilja ta nästa steg, hmmm


    Detta är inget du/ni skall stressa fram! antar ni pratat om alla möjliga scenarier?
    Är han Cuck? eller Stag? har du HELT fria händer och han vill bara höra vad du gjort efter? eller vill han vara med och se på? är det OK att du har en mer stadig älskare? eller bara one night stands med helt främmande? Har ni diskuterat nån speciell i eran närhet som skulle vara OK för din man att du är med?
    Kanske en trevlig och het kollega som du kan tänka dig vara med och som du fått rätt "vibbar" av?

    Jag tror det är bra att testa din man, dig själv och er relation lite mer "skarpt" genom att kanske gå på en tillställning, kanske utan din man om det är det han tänder på, sen komma hem och säga du gjort nåt "busigt"....
    kanske vara troslös och vääääldigt blöt.
    Är hans reaktion då "rätt" så kanske det är enklare att gå vidare.

    Kanske alltid ha kondomer i handväskan utifall det skulle hända nåt, om din man då nån gång kommer på att "nää.. jag ångrade mig.. " ja då är det ju bara att släppa hela grejen, han kanske går igång på fantasin men när det bränner till
    på riktigt så kanske han inte vill..
    OM det är HELT klart att HAN vill detta så ta det lugnt bara, gå med kondomer i handväskan, säg till din man vem du skulle tänka dig i sovrummet, t.ex. peka ut nån när ni är på fest o.s.v.
    Sen en vacker dag kommer rätt tillfälle med rätt man.

  • Anonym (Q 40+)
    Sun 9 Jan 2022 14:53
    +1
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-01-05 21:45:06 följande:

    Hm, jäklar vad svårt det är att komma vidare för mig. Kanske får acceptera för mig själv att fantasier runt detta är nog för mig, trots besvikelsen från min älskade man.

    Jag tycker det är så hett att fantisera om detta tillsammans med min man, men lika svårt att faktiskt våga/vilja ta nästa steg, hmmm


    Jag tänkte skriva ett uppmuntrande och peppande svar på ditt inlägg men hittade ett tidigare där jag redan skrivit det mesta. Så förlåt att jag påminner/repostar:

    När ömsesidig lust, nyfikenhet och stor öppenhet får styra så brukar möjligheterna dyka upp och man brukar finna vägar att skapa förutsättningar för att lösa allt det praktiska, t ex gällande barnpassning. 
    Vi har träffat par som varit ute på äventyr och som t om ordnat barnpassning på resmålet.

    Solsemester utomlands är ett utmärkt sätt att skapa en chans att börja doppa tån. Som det ser ut just nu så tror jag det kommer finns ganska goda möjligheter resa i sommar med ett färskt corona-test. Eller så dröjer det inte länge innan de flesta  är vaccinerade och vi har "grönt pass".
    Vi själva har redan bokat resa och betalat biljetterna (ombokningsbara...).

    Se till att få en start, en början till ett första steg, så kommer det växa fram om det är något ni båda gillar och ni vill fortsätta att ömsesidigt utveckla.
    Den mentala biten är nog viktigast. Om ni båda är motiverade, har stark lust, önskan och ett driv, så finner man alltid vägar att gå framåt.
    För mig personligen och för vårt ömsesidiga förhållande så har det betytt jättemycket, faktiskt på flera sätt livsavgörande.
    Så mitt personliga råd är utan tvekan "Go For It!", särskilt då din man är din största supporter, så att du på samma sätt som jag slipper känna alltför stort eget personligt ansvar.

    Jämför med många kvinnor som med åren känner att de har har kommit till punkten att förhållandet blivit tråkigt och att deras man börjar bli tråkig, livet känns alla annat än sexigt. En del kanske faller lätt för uppskattning och bekräftelse i en flirt på jobbet, som väcker glädje, starka känslor och sexlust, som kan leda fram till att det egna förhållandet känns ännu tråkigare, osexigare och det riskerar kanske leda fram till otrohet.
    Du har en man som är allt annat än tråkig, han vill att du och ni ska få uppleva ett häftigt och sexigt äventyr tillsammans. Du ska få känna dig uppvaktad och uppskattad som en sexig och attraktiv kvinna, känna glädje och nyväckt sexlust, utan att ens behöva tänka tanken om otrohet.

    Sätt igång att söka och googla efter trevliga resmål och kanske framförallt om tips och referenser från andra par med detta intresse.
    Om ni inte vill vandra i flera år, så som vi gjorde, innan ni får en möjlighet till action, om ni i stället vill skapa tydliga möjligheter och chanser för er själva så har jag nämnt två resmål, som exempel.
    Men det finns massor av chanser och möjligheter till sexiga resmål runtom i Europa och världen.
    Det finns mycket att söka på, t ex finns ju dating-sidor med anknytning till resmålet.

    Jag fick tips av e
    n vän som sökte t ex på the worlds largest erotic dating and lifestyle community (kopiera, klistra in) och hittade massor av kul info, inte bara dating. Googla och studera, bara att börja söka information kan vara mycket inspirerande, ge ökad lust och motivation. Om man vill registrera en egen profil, ja under sin "andra identitet" då, så blir kanske det största jobbet att sortera bort det allra mesta och bara filtrera fram det som passar bäst just för er.
    Lycka till!
  • Anonym (Robi)
    Sun 9 Jan 2022 15:01
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-21 11:36:28 följande:
    Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
    Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

    Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

    Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

    Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

    Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48

    ..
    Han ber i princip om ett öppet förhållande. Antingen är du för det och förstår då att det även sannolikt kommer att gälla honom. Eller så säger du att du trivs som dwt r och att du inte vill ta det vidare.
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män