• Anonym (frust­rerad)
    Sun 21 Feb 2021 15:30
    7209 visningar
    59 svar
    59
    7209

    min sambo är sexmissbrukare

    Ni som har levt eller lever med en man som är sexmissbrukare, vart går egentligen gränsen?

    Jag orkar inte mer. Jag vet inte vart jag ska starta egentligen, men ända sen jag träffade min sambo så reagerade jag då i början på att han följde ett stort antal porrbrudar och andra tjejer på instagram, men frågade bara lätt om det och han tog bort det för att typ visa mig att det inte var nå speciellt. Så släppte väl det där å då.

    Men med tiden har jag hittat SÅ mycket porr på hans dator och telefon (vi behöver inte ens gå in på varför jag har kollat hans telefon osv för det har sina orsaker och jag har fått tillåtelse, dock är han inte så duktig på att gömma saker som han tror), han har haft ett x antal konton på nätet där han haft annonser, sex chatat, betalat för att få se bilder och videos osv. Han har även vart otrogen (vad JAG VET, 1 gång fysiskt. Men det är bara vad jag vet och skulle inte förvåna mig om det var fler.) men jag valde att försöka med honom iaf å ge han en chans. Men med tiden hittade jag istället HANDSKRIVNA lappar med olika porrbrudar som han hade skrivit upp och senast igår hittade jag en lista där rubrikerna var porrskådisars namn och sen olika klipp på de under..

    Alltså jag går sönder snart och vet inte vad jag ska göra längre, han har förut sagt att han tror att han har ett missbruk, men sen pratat bort det efter ett tag och kommer på olika anledningar till varför istället. men hur ska jag någonsin kunna leva med detta? Jag vet att han älskar mig men han kan ändå inte hålla sig borta från det där och jag kommer aldrig kunna acceptera det och har för den delen redan accepterat alldeles för mycket. Jag vet nånstans att jag måste lämna honom men det är fan inte lätt.. kommer man någonsin ur ett sådant missbruk?

    Och för att lägga till ytterligare så är det inte så att jag nekar honom sex, vi har mycket sex och jag har också starka behov, men inte på det här sättet. Och det är inte heller så att jag ser förjävlig ut och att han inte tänder på mig. 

    / frustrerad

  • Svar på tråden min sambo är sexmissbrukare
  • Anonym (T)
    Sun 21 Feb 2021 15:41
    #1

    Jag känner en man som påminner om din man. Jag gissar att de inte ändrar sig. Om du inte kan leva med otrohet så skulle jag överväga att gå. Tigern kan inte ta bort sina ränder

  • Anonym
    Sun 21 Feb 2021 16:48
    #2

    Var snäll mot dig själv
    Flytta omgående

  • Anonym (R)
    Sun 21 Feb 2021 18:50
    #3

    Här får du endast ett enda råd: "Dumpa svinet".
    Familjeliv består mestadels av bittra manshatare som inte missar en enda chans att vara nedlåtande mot män och förlöjliga dem.

    Jag lever i en liknande relation med en porrmissbrukande man. Han har dock aldrig varit otrogen, chattat eller betalat för sin porr men det är egentligen bara petitesser i sammanhanget.
    För mig betyder det att jag alltid, alltid får gå och lägga mig ensam för han stannar uppe och glor på sin förbannade porr i 2-3 timmar till. Och eftersom han somnar sent så vaknar han sen. Så jag får även vakna ensam. Många, många mornar har jag fått vänta 3-4 timmar innan han behagar att vakna.

    Jag har klagat på det här otaliga gånger men det gör ingen som helst skillnad. Men värre är den påverkan porren har på den mänskliga hjärnan och psyket. Jag kände mig objektifierad för min njutning var så oviktig: "vi tar dig sen" är något jag har hört otaliga gånger när han dragit sig ur, rullat runt och somnat. Och jag ba "vad hände". Det där fick min sexlust att försvinna helt. Har inte haft lust på ett par år.

    Jag satte mig och skrev listor. Vad som är positivt i relationen och vad som är negativt. Det negativa övervägde. Men nu är det så att jag är tvingad att bo ihop med honom minst ett år till pga ett kontrakt vi inte kan bryta utan att åka på miljoner i skadestånd pga kontraktsbrott. Men vad sjutton, tiden går ju fort...

    >Det jag gjorde var att ställa krav: Om han inte slutar väcka mig när han kommer inrumlandes i sovrummet ska vi inte sova tillsammans. Sista gången vi delade sovrum och han åter väckte mig vid 3-tiden blev jag asförbannad, jag skulle ju upp 2 timmar senare. Svaret var att det var hans sovrum också så han får göra som han vill.
    Jag flyttade ut ur sovrummet samma morgon och har sovit där sedan dess.

    Vi har inte haft sex på ett år och enligt honom tvingar jag honom att titta på porr. Heltr plötsligt har han "glömt" alla gånger han suttit inlåst på toan under familjemiddagar. Inte en kvart utan en timme, en och en halv. Han har också glömt bort varför jag inte vill ha sex med honom "vi tar dig sen".

    Nu sitter jag fast vid honom ett år till men det ger mig tid att planera den kommande flytten. Så fort kontraktet löper ut kan vi sälja med god vinst. Jag har ställt mig i lite olika bostadsköer och sonderar terrängen för kommande arbetsgivare.

    Så vad vill jag säga?
    Att det är svårt att vara tillsammans med en missbrukare oavsett vilken drogen är. Det är sällan de har insikt och än mer sällan att de vill ta tag i problemen.

  • Anonym (.)
    Sun 21 Feb 2021 19:06
    #4
    +2

    Han eftersöker en viss typ av kvinnokropp/sex som du inte kan erbjuda.

  • Anonym (frust­rerad) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 19:09
    #5
    Anonym (R) skrev 2021-02-21 18:50:19 följande:

    Här får du endast ett enda råd: "Dumpa svinet".
    Familjeliv består mestadels av bittra manshatare som inte missar en enda chans att vara nedlåtande mot män och förlöjliga dem.

    Jag lever i en liknande relation med en porrmissbrukande man. Han har dock aldrig varit otrogen, chattat eller betalat för sin porr men det är egentligen bara petitesser i sammanhanget.
    För mig betyder det att jag alltid, alltid får gå och lägga mig ensam för han stannar uppe och glor på sin förbannade porr i 2-3 timmar till. Och eftersom han somnar sent så vaknar han sen. Så jag får även vakna ensam. Många, många mornar har jag fått vänta 3-4 timmar innan han behagar att vakna.

    Jag har klagat på det här otaliga gånger men det gör ingen som helst skillnad. Men värre är den påverkan porren har på den mänskliga hjärnan och psyket. Jag kände mig objektifierad för min njutning var så oviktig: "vi tar dig sen" är något jag har hört otaliga gånger när han dragit sig ur, rullat runt och somnat. Och jag ba "vad hände". Det där fick min sexlust att försvinna helt. Har inte haft lust på ett par år.

    Jag satte mig och skrev listor. Vad som är positivt i relationen och vad som är negativt. Det negativa övervägde. Men nu är det så att jag är tvingad att bo ihop med honom minst ett år till pga ett kontrakt vi inte kan bryta utan att åka på miljoner i skadestånd pga kontraktsbrott. Men vad sjutton, tiden går ju fort...

    >Det jag gjorde var att ställa krav: Om han inte slutar väcka mig när han kommer inrumlandes i sovrummet ska vi inte sova tillsammans. Sista gången vi delade sovrum och han åter väckte mig vid 3-tiden blev jag asförbannad, jag skulle ju upp 2 timmar senare. Svaret var att det var hans sovrum också så han får göra som han vill.
    Jag flyttade ut ur sovrummet samma morgon och har sovit där sedan dess.

    Vi har inte haft sex på ett år och enligt honom tvingar jag honom att titta på porr. Heltr plötsligt har han "glömt" alla gånger han suttit inlåst på toan under familjemiddagar. Inte en kvart utan en timme, en och en halv. Han har också glömt bort varför jag inte vill ha sex med honom "vi tar dig sen".

    Nu sitter jag fast vid honom ett år till men det ger mig tid att planera den kommande flytten. Så fort kontraktet löper ut kan vi sälja med god vinst. Jag har ställt mig i lite olika bostadsköer och sonderar terrängen för kommande arbetsgivare.

    Så vad vill jag säga?
    Att det är svårt att vara tillsammans med en missbrukare oavsett vilken drogen är. Det är sällan de har insikt och än mer sällan att de vill ta tag i problemen.


    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. jag har påpekat för honom att när det kommer till sex är det bara fokus på honom. Vad hände med mig och min njutning? Och som du även skriver så har min lust, eller nej inte min lust men typ att jag har slutat tänka över att jag ska få komma eller njuta av sexet för det blir bara att han kommer och sen är det färdigt. Passionen jag hade i mig förut är som bortblåst och man är mer likgiltig typ.
    Och det där med att sitta uppe när man själv går och lägger sig eller står i duschen och sitter på toaletten längre än normalt. 
    Ta mig rätt nu, men det är "skönt" att höra att man inte är ensam. 
  • Anonym (R)
    Sun 21 Feb 2021 19:15
    #6
    Anonym (frustrerad) skrev 2021-02-21 19:09:57 följande:
    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. jag har påpekat för honom att när det kommer till sex är det bara fokus på honom. Vad hände med mig och min njutning? Och som du även skriver så har min lust, eller nej inte min lust men typ att jag har slutat tänka över att jag ska få komma eller njuta av sexet för det blir bara att han kommer och sen är det färdigt. Passionen jag hade i mig förut är som bortblåst och man är mer likgiltig typ.
    Och det där med att sitta uppe när man själv går och lägger sig eller står i duschen och sitter på toaletten längre än normalt. 
    Ta mig rätt nu, men det är "skönt" att höra att man inte är ensam. 
    Jag tar inte illa upp utan tänkte som du att jag är i alla fall inte ensam.

    Hur tänker du om framtiden?
  • Anonym (.)
    Sun 21 Feb 2021 19:22
    #7
    Anonym (frustrerad) skrev 2021-02-21 19:09:57 följande:
    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver. jag har påpekat för honom att när det kommer till sex är det bara fokus på honom. Vad hände med mig och min njutning? Och som du även skriver så har min lust, eller nej inte min lust men typ att jag har slutat tänka över att jag ska få komma eller njuta av sexet för det blir bara att han kommer och sen är det färdigt. Passionen jag hade i mig förut är som bortblåst och man är mer likgiltig typ.
    Och det där med att sitta uppe när man själv går och lägger sig eller står i duschen och sitter på toaletten längre än normalt. 
    Ta mig rätt nu, men det är "skönt" att höra att man inte är ensam. 
    Det du skriver förstärker bara teorin om att han föredrar en typ av porr som du inte kan/vill erbjuda. Det bästa är att lämna honom. Sadistiska män kan leva i det tysta. 
  • Anonym (andro­cur)
    Sun 21 Feb 2021 19:37
    #8
    Anonym (.) skrev 2021-02-21 19:06:29 följande:

    Han eftersöker en viss typ av kvinnokropp/sex som du inte kan erbjuda.


    Det där stämmer inte. Om han hade en sån tjej skulle han ändå fortsätta. jag har själv varit grav porrmissbrukare, dock inte chattat eller vänstrat, men det är bara olika grader av skiten. hade sönder flera fina förhållanden och kostade mig oxo jobbet. Kapitulerade till slut o sökte hjälp. Går i terapi i kombination med att jag tar Androcur. Det sänker testosteronet som är sexdrivande och funkar 100. Fördelen är att man inte saknar porren o sexet eller vad det nu är, för själva drivet att vilja är borta. med rätt dos kan man efter ett tag återgå försiktigt och ändå ha normal sexdrift. men det handlar om avvänjning. När man missbrukat väldigt länge ökar acceptansen i belöningssystemet och man kräver ständigt mer och "bättre". Men det går att backa. Tar tid,,,,
  • Anonym (.)
    Sun 21 Feb 2021 19:41
    #9
    Anonym (androcur) skrev 2021-02-21 19:37:12 följande:

    Det där stämmer inte. Om han hade en sån tjej skulle han ändå fortsätta. jag har själv varit grav porrmissbrukare, dock inte chattat eller vänstrat, men det är bara olika grader av skiten. hade sönder flera fina förhållanden och kostade mig oxo jobbet. Kapitulerade till slut o sökte hjälp. Går i terapi i kombination med att jag tar Androcur. Det sänker testosteronet som är sexdrivande och funkar 100. Fördelen är att man inte saknar porren o sexet eller vad det nu är, för själva drivet att vilja är borta. med rätt dos kan man efter ett tag återgå försiktigt och ändå ha normal sexdrift. men det handlar om avvänjning. När man missbrukat väldigt länge ökar acceptansen i belöningssystemet och man kräver ständigt mer och "bättre". Men det går att backa. Tar tid,,,,


    Fast om du läser TS inlägg, så har han inte mycket till övers för hennes njutning. Han tänder således på att förnedra kvinnor.
  • Anonym (frust­rerad) Trådstartaren
    Sun 21 Feb 2021 19:51
    #10
    Anonym (androcur) skrev 2021-02-21 19:37:12 följande:
    Det där stämmer inte. Om han hade en sån tjej skulle han ändå fortsätta. jag har själv varit grav porrmissbrukare, dock inte chattat eller vänstrat, men det är bara olika grader av skiten. hade sönder flera fina förhållanden och kostade mig oxo jobbet. Kapitulerade till slut o sökte hjälp. Går i terapi i kombination med att jag tar Androcur. Det sänker testosteronet som är sexdrivande och funkar 100. Fördelen är att man inte saknar porren o sexet eller vad det nu är, för själva drivet att vilja är borta. med rätt dos kan man efter ett tag återgå försiktigt och ändå ha normal sexdrift. men det handlar om avvänjning. När man missbrukat väldigt länge ökar acceptansen i belöningssystemet och man kräver ständigt mer och "bättre". Men det går att backa. Tar tid,,,,
    Jag önskar någonstans att han skulle komma till den insikten som du har gjort, men känner jag honom rätt skulle han aldrig söka hjälp eller ta medicin eller liknande. 
    Och jag tror som du att det inte fullt ut handlar om att han inte tänder på mig, (för det vet jag att han gör) men på senaste har jag blivit "bortglömd" och det är bara han som är i fokus. 
    Vad jag har förstått det som så har han hållt på såhär i hans tidigare förhållanden också så det verkar inte ta slut och det kanske är som du säger att man måste någonstans krascha för att ta tag i det?
Svar på tråden min sambo är sexmissbrukare