• Sun 21 Feb 2021 15:54
    1991 visningar
    3 svar
    3
    1991

    Mögel i soffa!?

    Hej,

    Eftersom vi har barn som spillt mjölk och mat osv i soffan under en längre tid så skulle jag tvätta sofföverdragen. När jag drar bort ett av överdragen till sittkuddarna upptäcker jag att det är dammigt/smutsigt på kanten av kudden och under det är det svart!

    Är det någon som vet nått om mögel? Kan det vara det? Det luktar inte men ser ju prickigt ut (kan ju vara pga skummgummit).

    Har ett litet barn och är gravid så vill ju verkligen inte ha en möglig soffa!!

  • Svar på tråden Mögel i soffa!?
  • Anonym (I)
    Sun 21 Feb 2021 16:30
    #1

    Nä. Känns konstigt om möglet skulle växa sådär i en linje..
    Men att spilla mjölk i en tygsoffa är ju inte så bra 

  • Sun 21 Feb 2021 16:34
    #2
    Anonym (I) skrev 2021-02-21 16:30:05 följande:

    Nä. Känns konstigt om möglet skulle växa sådär i en linje..

    Men att spilla mjölk i en tygsoffa är ju inte så bra 


    Det har hänt mer än en gång till och med! Det är ju lätt att vara efterklok som dom säger...
  • Mon 22 Feb 2021 19:11
    #3

    Jag tycker faktiskt att det ser ut som mögel, men det är svårt att veta utifrån bilden.

    När jag hade bebsis/småbarn så köpte jag en begagnad hörnskinnsoffa. Den var ful som stryk men jätteskön att sitta i och helt fantastisk för all form av spill/kräk/läckta blöjor och annat. Det var bara att torka av. Jag gav bort den till ett studentkollektiv förra året. Det gick inte att se allt hemskt den hade varit med om genom åren eftersom den var så otroligt lätt att rengöra. Om du ska köpa ny soffa medan barnen är små, så rekommenderar jag alla gånger skinnsoffa.

Svar på tråden Mögel i soffa!?