• Anonym (:()
    Sun 21 Feb 2021 17:22
    1474 visningar
    51 svar
    -1
    51
    1474

    Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(

    Användaren skapar en tråd och i princip alla hans inlägg inom tråden så försöker användaren förödmjuka en vis person. Även om hans frågeställning handlar om det är farligt med att mata fåglar med bröd. En fråga som tydligen poppade upp i hans huvud efter att han sett en videoklipp på Youtube.

    Men det är ju inte bara en fråga, utan samtidigt försöker han ju förnedra killen i Youtubeklippet och jag fattar ingenting. Däremot vart jag berörd över hans elakhet. Varför göra någonting sådant?!

    https://www.flashback.org/t3306943

    Här är tråden!

    Om ni inte orkar läsa igenom allt, så kan jag korta ner den lite:

    ''Är det verkligen farligt med att mata fåglar med bröd? Vart är bevisen? Djur är väl duktiga på att veta vad som kan ätas och inte. Visserligen om det är första gången de smakar på en viss sorts mat, så förstår jag varför de äter det. Men om det visar sig att t.ex bröd inte är bra, varför fortsätter fåglar äta det? Om det vore dåligt, så borde fåglarna kanske ha slutat med det?

    Hur har man ens kommit fram till att det inte är bra med att mata fåglar med bröd?

    Jag har inte märkt något konstigt fenomen. Vart är bevisen?''

    Därefter är han förstås aktiv i tråden och skrattar, påstår att killen i videon är ''vegan-galning'' och som sagt, allmänt skriver: ''Hhahaha...'', alltså skrattar...

    Här är videon användaren har reagerat på:





    Varför har man tendens att vara elak på FlashbackForum?!

    Vad har killen i klippet gjort för dåligt?

    Är klippet värt att göra en elak tråd om? I sådan fall vad har killen i klippet gjort för ''fel''..?!

  • Svar på tråden Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(
  • Sun 21 Feb 2021 17:40
    #1

    Jag är också inne på Flashback och tittar ibland.

    Min intryck är att det mest är unga lågutbildade män - med eller utan missbruksproblematik - som skriver där. Många som just bara vill vara otrevliga och trycka ner alla andra.

    Men ibland hittar man också verkligen intressanta och givande diskussioner.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Sun 21 Feb 2021 20:29
    #2
    -1

    Det är där du hittar bottenskrapet av drägg, kort sagt. Unga arga lågintelligenta män är väl generaliseringen. Och incels förstås. De finns ju överallt och sprider sitt hat. Och apropå det en kraftig andel rasister och andra som inte riktigt ser att alla har samma värde.

    I övrigt, bra att killen gjorde den där videon. Det är jättemånga som tror att man ska ge bröd till fåglar fast det kan vara rent farligt för dem.

  • Anonym (Bängt­)
    Sun 21 Feb 2021 22:31
    #3
    +1
    Fontana skrev 2021-02-21 17:40:22 följande:

    Jag är också inne på Flashback och tittar ibland.

    Min intryck är att det mest är unga lågutbildade män - med eller utan missbruksproblematik - som skriver där. Många som just bara vill vara otrevliga och trycka ner alla andra.

    Men ibland hittar man också verkligen intressanta och givande diskussioner.


    Min bedömning är att intelligensnivån i snitt är högre där än här, faktiskt. Men visst är det otrevligt ibland.
  • Anonym (FB)
    Sun 21 Feb 2021 22:48
    #4
    +1

    Flashback-användarna är helt klart intelligentare i snitt, men det finns helt klart en hel del rötägg. Tonen kan vara hård, speciellt i vissa delforum.

  • Anonym (C)
    Sun 21 Feb 2021 22:53
    #5
    -1 +3

    Flashbackare är mer intelligenta och fastän tonen kan vara hård så är den bättre än här.

    Här är forumet för högerextremistisk propaganda. I var och varannan tråd får de allt till att bli invarndrarnas fel. Skiner solen för mycket? Det är skatterna och invandrarnas fel.

    Det här är forumet för manshat. Så fort någon vill ventilera sina relationsproblem så ska man dumpa psykopaten och  narcissistiska mansbebisen. Sedan staplas nedlåtande påstående på rad. Man anstränger sig nästan så man spricker för att bräcka varandra i sitt manshat.

    Det här är forumet för att trycka ner varandra. Har du ekonomisk problem i stunden så är du dummare än en sten som köper fel taco-krydda. Du får skylla dig själv ditt ansvarslösa svin som har barn.

    Som sagt så kan tonen vara hård på flashback men det är mycket, mycket värre här.

  • Anonym (Hoefl­ins lilltå­)
    Sun 21 Feb 2021 23:04
    #6

    Den här tråden är ju pure gold.

    Dunning-Kruger lyteskomik.

    Vad är den vanligaste vanföreställningen män lider av? Jo att de övervärderar sin egen IQ.

  • Anonym (FB)
    Sun 21 Feb 2021 23:12
    #7
    Anonym (Hoeflins lilltå) skrev 2021-02-21 23:04:54 följande:

    Den här tråden är ju pure gold.

    Dunning-Kruger lyteskomik.

    Vad är den vanligaste vanföreställningen män lider av? Jo att de övervärderar sin egen IQ.


    VBV
  • Tage Tyrann
    Sun 21 Feb 2021 23:20
    #8
    +2

    Brukar vara bättre nivå på flashback än här. Otrevliga kommentarer brukar plockas bort ganska omgående med aktiv moderering och moderatorerna tar inte politisk ställning och favoriserar på samma sätt som dom gör här.

    På det här forumet finns ett gäng gamla rävar som samlas i alla politiska trådar och mobbar ut dom som tycker "fel".

    Några politiska eller filosofiska trådar är helt onödiga att följa på det här forumet.

  • Anonym (Ord)
    Mon 22 Feb 2021 06:55
    #9
    Anonym (C) skrev 2021-02-21 22:53:43 följande:

    Det här är forumet för manshat. Så fort någon vill ventilera sina relationsproblem så ska man dumpa psykopaten och  narcissistiska mansbebisen. Sedan staplas nedlåtande påstående på rad. Man anstränger sig nästan så man spricker för att bräcka varandra i sitt manshat.

    Det här är forumet för att trycka ner varandra


    Word
  • Mon 22 Feb 2021 07:08
    #10
    +2

    FB är ju ett stort och väl fungerande forum som aktivt modereras. Det är högt i tak och inte särskilt mycket är tabu, så klart som korvspad att det finns mycket rötägg där. Men rör dig i rätt forumdel så är nivån hög.

    FL är ett mindre och helt ärligt urdåligt fungerande forum som modereras godtyckligt och det är lågt i tak om du har fel åsikt, eller inte tillhör moderatorernas kompisar. Men kan som FB vara bra ändå.


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(