• Anonym (Rätt&­Fel)
    Mon 22 Feb 2021 04:57
    3073 visningar
    52 svar
    -3 +1
    52
    3073

    När det känns så rätt men ändå sååå fel

    Vet inte vart jag ska vända mig till. Jobbar inom vården och har en brukare som jag fattat tycke för...har inte och kommer inte agera utifrån mina känslor, men det är så in i helvete jobbigt. Han åkte in för någon dag sen och där och då kände jag hur mitt hjärta gick itu. Även fast jag känner så starkt för personen så försöker jag agera proffesionellt så gott det går. Kan inte sova för jag tänker på honom och är jätte orolig och det kliar i hela kroppen, mina fingrar vill skicka ett sms till honom och kolla om allt är som det ska men det känns ändå fel. Men är det verkligen fel?? :( snälla någon hjälp mig för jag blir knäpp av denna situationen.

  • Svar på tråden När det känns så rätt men ändå sååå fel
  • Anonym (Hmm..­.)
    Mon 22 Feb 2021 05:07
    #1

    Byt jobb!

  • Anonym (Rätt&­Fel) Trådstartaren
    Mon 22 Feb 2021 05:22
    #2
    Anonym (Hmm...) skrev 2021-02-22 05:07:43 följande:

    Byt jobb!


    Nej men jag trivs ju!
  • Mon 22 Feb 2021 06:08
    #3
    Anonym (Rätt&Fel) skrev 2021-02-22 04:57:20 följande:

    Vet inte vart jag ska vända mig till. Jobbar inom vården och har en brukare som jag fattat tycke för...har inte och kommer inte agera utifrån mina känslor, men det är så in i helvete jobbigt. Han åkte in för någon dag sen och där och då kände jag hur mitt hjärta gick itu. Även fast jag känner så starkt för personen så försöker jag agera proffesionellt så gott det går. Kan inte sova för jag tänker på honom och är jätte orolig och det kliar i hela kroppen, mina fingrar vill skicka ett sms till honom och kolla om allt är som det ska men det känns ändå fel. Men är det verkligen fel?? :( snälla någon hjälp mig för jag blir knäpp av denna situationen.


    Fråga din chef
  • Mon 22 Feb 2021 06:49
    #4
    Kjell2 skrev 2021-02-22 06:08:18 följande:

    Fråga din chef


    Haha!
  • Mon 22 Feb 2021 06:55
    #5
    -1 +1

    Åkte in, som in i fängelse? Se det som ett tecken från ovan isf om du inte klarar av att ta ett vettigt beslut själv.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (lll)
    Mon 22 Feb 2021 06:59
    #6
    Anonym (Rätt&Fel) skrev 2021-02-22 05:22:15 följande:
    Nej men jag trivs ju!
    Du fattar nog själv även utan den här tråden, att du måste välja:

    1.jobba vidare och förhåll dig neutral (vilket det låter på dig själv som om du inte skulle kunna klara i längden)
    2. Berätta för personen hur du känner, så att denne kan tala om för dig om det ens är aktuellt - den personen kanske inte har några känslor för dig mer än att du är personal - med risk att du måste byta jobb när detta kommer ut
    3. Byt jobb direkt - sen kan du uppvakta personen om du vill 
  • Anonym (Rätt&­Fel) Trådstartaren
    Mon 22 Feb 2021 06:59
    #7
    Studentpappa skrev 2021-02-22 06:55:19 följande:

    Åkte in, som in i fängelse? Se det som ett tecken från ovan isf om du inte klarar av att ta ett vettigt beslut själv.


    Sjukhuset :(
  • Gameof­throne­s
    Mon 22 Feb 2021 07:09
    #8

    Varför ska man ta den lättaste utvägen för byta arbete?? - är det så ni gör? Snacka om inte ha ngn stabilitet i livet byta jobb, skola mm. Så fort det blir motgång, problem som kan lösas ska man sticka? - äh skitsnack!

    Man reder ut det och ser till att det blir rätt.

    ? Har ni kommunikation som känns bra? Har ni klickat? Asså med personkemin. I detta läge så tycker jag nästa gång ni träffas så kommunicerar du hur han mår och så.

    Jo, jag vet känslan. Sålänge han är klar i huvudet, förstår sociala koder. Att du vill väl. Man är inte mer än människa. Man Kan inte rå för det.

    Tänk två ggr innan du gör ngt. Eller så rådfrågar du ngn som du anförtror/litar på hur du ska gå till väga.

  • Anonym (Rätt&­Fel) Trådstartaren
    Mon 22 Feb 2021 07:20
    #9
    Gameofthrones skrev 2021-02-22 07:09:13 följande:

    Varför ska man ta den lättaste utvägen för byta arbete?? - är det så ni gör? Snacka om inte ha ngn stabilitet i livet byta jobb, skola mm. Så fort det blir motgång, problem som kan lösas ska man sticka? - äh skitsnack!

    Man reder ut det och ser till att det blir rätt.

    ? Har ni kommunikation som känns bra? Har ni klickat? Asså med personkemin. I detta läge så tycker jag nästa gång ni träffas så kommunicerar du hur han mår och så.

    Jo, jag vet känslan. Sålänge han är klar i huvudet, förstår sociala koder. Att du vill väl. Man är inte mer än människa. Man Kan inte rå för det.

    Tänk två ggr innan du gör ngt. Eller så rådfrågar du ngn som du anförtror/litar på hur du ska gå till väga.


    Ja alltså vi har en skön och skämtsam jargång mellan oss. Han har nämnt att han blir så glad när jag kommer till honom.

    När han åkte in så tror jag faktiskt att han la märke till att jag blev tillbakadragen/tyst/rädd och försökte göra mig glad och vi fick ett gott skratt mitt i allt elände. Men det brann inombords.
  • Anonym (R)
    Mon 22 Feb 2021 07:24
    #10

    Herregud du klarar inte av ditt jobb, byt!

Svar på tråden När det känns så rätt men ändå sååå fel