• Mon 22 Feb 2021 13:15
    1103 visningar
    3 svar
    3
    1103

    Peewee kattpellets eller katsand? HJÄLP

    Snart flyttar en kattunge hem till oss.
    Vi har haft katt innan men jag brukar vara måttligt leds på kattsand i hela hemmet?
    Är Pellets bättre? Åsikter?

  • Svar på tråden Peewee kattpellets eller katsand? HJÄLP
  • Solero­i08
    Mon 22 Feb 2021 13:38
    #1

    Jag tycker pellets är bra.

    Som du säkert vet behöver du en annan variant av låda. Två lådor som blir en.

    En nackdel är att kattbajset kan fastna i hela pelletsknoppar som då måste slängas eftersom de flesta katter vill ha rena lådor. Du slipper däremot sand som sprids runt där du bor.

  • Anonym (nb)
    Mon 22 Feb 2021 14:03
    #2

    tack för svar. lutar åt att vi testar det då =) 

  • Wed 24 Feb 2021 13:47
    #3

    Men du vet väl att först ska du använda samma som användes hos uppfödaren - dvs det kattungen är van vid, annars kan hen vägra gå på toa och börja kissa och bajsa överallt. Sen kan du börja introducera det andra alternativet.
    Men det faktiskt beror väldigt mycket på vilken sand man använder - har sand för mina och inga sandspår nånstans (brukar blanda EverClean med Tigerino). När jag använde endast EverClean, så fanns det sand överallt Pellets gillar inte jag personligen - de låter för mycket när katter gräver i dem. Försökte nu att byta till majsströ (gick över helt till BARF och deras kiss och bajs inte längre har nån lukt alls, så man kan använda sig av lättare/billigare alternativ), men de tvärvägrar gå på just denna låda

Svar på tråden Peewee kattpellets eller katsand? HJÄLP