• Mon 22 Feb 2021 15:18
    1129 visningar
    3 svar
    3
    1129

    Graves sjukdom och gravid v. 8

    Hej, jag har precis gått in i vecka 8. Detta är min första graviditet och idag fick jag även diagnosen graves sjukdom. Är jätteorolig och ska börja på medicinering direkt, ska ta ett läkemedel som heter Propycil 50mg om dagen (till att börja med) Finns det någon som har varit med om samma sak? gråter och svär över att jag inte bara kunde vara frisk.

  • Svar på tråden Graves sjukdom och gravid v. 8
  • Tue 23 Feb 2021 12:13
    #1

    Hur har du mått det senaste halvåret? Hur låg dina värden som omedicinerad? Ofta brukar de annars bara behandla med hjärtmedicin mot för hög puls. Men om dina värden och mående är väldigt dåliga så behövs det åtgärdas. Man bör ju tänka på att detta kan skada fostret och om det är lämpligt att fortsätta graviditeten när du har en sjukdom/behandling som är så allvarlig just för växande foster

  • Tue 23 Feb 2021 12:18
    #2

    Vet de m att du är gravid?? Hur har du mått det senaste halvåret? Hur låg dina värden som omedicinerad? Ofta brukar de annars bara behandla med hjärtmedicin mot för hög puls. Men om dina värden och mående är väldigt dåliga så behövs det åtgärdas. Man bör ju tänka på att detta kan skada fostret och om det är lämpligt att fortsätta graviditeten när du har en sjukdom/behandling som är så allvarlig just för växande foster

  • Tue 17 May 2022 16:10
    #3

    Hur gick det för dig?

Svar på tråden Graves sjukdom och gravid v. 8