• Mon 22 Feb 2021 18:27
    1265 visningar
    33 svar
    -2
    33
    1265

    EXfru kräver att vi ska ha barnen

    Hej

    Min mans ex ställde rejält till det för oss då hon först kunde tänka sig byta vecka med barnen för att sedan ta tillbaka detta. Det påverkade allas liv och planering.

    När vi ses hejar hon inte och är allmänt otrevlig.

    Nu har exet fått ett barn o meddelar att vi nu ska ha mannens barn även på hennes vecka( människan är omgift) dvs vi ska ha barnen i 3 veckor.

    Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn .

    Istället ska vi vara där o hjälpa henne medans hon inte överhuvudtaget hjälper oss.

    Lite tips o råd tack!

  • Svar på tråden EXfru kräver att vi ska ha barnen
  • bra03
    Mon 22 Feb 2021 18:33
    #1

    Landar väl ändå i vilken relation din man vill ha till sina barn?

    Vill han inte träffa sina barn så mycket som möjligt?

    Barnen måste vara focus, och inte att ni inte vill ställa upp för hans ex

  • Mon 22 Feb 2021 18:35
    #2

    Låt barnafadern ordna med detta. Detta är mellan honom och mamman till hans barn.

  • Sven19
    Mon 22 Feb 2021 18:57
    #3
    talgoxe skrev 2021-02-22 18:27:45 följande:

    Hej

    Min mans ex ställde rejält till det för oss då hon först kunde tänka sig byta vecka med barnen för att sedan ta tillbaka detta. Det påverkade allas liv och planering.

    När vi ses hejar hon inte och är allmänt otrevlig.

    Nu har exet fått ett barn o meddelar att vi nu ska ha mannens barn även på hennes vecka( människan är omgift) dvs vi ska ha barnen i 3 veckor.

    Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn .

    Istället ska vi vara där o hjälpa henne medans hon inte överhuvudtaget hjälper oss.

    Lite tips o råd tack!


    Detta är två olika tillfällen? Låter inte som någon jättesak att ha baren en extra vecka.
  • S23
    Mon 22 Feb 2021 19:14
    #4

    Du menar att hon EN gång ändrat sig och inte vill byta vecka? Eller menar du att ni ville byta vecka permanent för att kunna få ihop det med dina egna barns veckor?

    Jag förstår inte problemet med att ställa upp när hon fått barn? Troligtvis tänker hon att det även är för barnens skull?

    Sedan känns det märkligt för mig att låta barnen vara borta tre veckor när en ny familjemedlem föds som redan tar en del av de redan befintliga barnens uppmärksamhet, bäddar för svartsjuka.

    Men jag misstänker att hon själv gjort bedömningen att det är det bästa för barnen

  • Gameof­throne­s
    Mon 22 Feb 2021 21:37
    #5
    S23 skrev 2021-02-22 19:14:07 följande:

    Du menar att hon EN gång ändrat sig och inte vill byta vecka? Eller menar du att ni ville byta vecka permanent för att kunna få ihop det med dina egna barns veckor?

    Jag förstår inte problemet med att ställa upp när hon fått barn? Troligtvis tänker hon att det även är för barnens skull?

    Sedan känns det märkligt för mig att låta barnen vara borta tre veckor när en ny familjemedlem föds som redan tar en del av de redan befintliga barnens uppmärksamhet, bäddar för svartsjuka.

    Men jag misstänker att hon själv gjort bedömningen att det är det bästa för barnen


    Hon gör detta för jävlas och varför ska man överlämning med andra barnen när hon har ett nytt? Herregud varför särar man på benen om inte syskon kan vara involverade? Kom inte och säg kvalitetstid med nyfödd bebis, det är bara skitsnack.

    Hon har tydligen inte ställt upp på dem, dom har ingen skyldighet at ställa upp även om det är fadern till barnen. Är det delad vårdnad då ska man inte hålla på strula.

    Hon är bara bitchig mot exet. Det fattar vem som helst. Det märker man på hur TS förklarar.
  • Mon 22 Feb 2021 21:41
    #6
    Gameofthrones skrev 2021-02-22 21:37:16 följande:

    Hon gör detta för jävlas och varför ska man överlämning med andra barnen när hon har ett nytt? Herregud varför särar man på benen om inte syskon kan vara involverade? Kom inte och säg kvalitetstid med nyfödd bebis, det är bara skitsnack.


    Varför ska syskonen vara involverade när man särar på benen? Det låter lite väl perverst.
  • Gameof­throne­s
    Mon 22 Feb 2021 21:50
    #7
    Aliona skrev 2021-02-22 21:41:59 följande:

    Varför ska syskonen vara involverade när man särar på benen? Det låter lite väl perverst.


    Du fattar inte va? Antingen är du bortblåst eller annat trött i mössan?

    Varför särar man på benen och skaffat fler bar om inte syskon kan va involverade från början när deras nya syskon kommer. Ska jag "kasta ut" mina barn för jag föder ett nytt syskon som hela familjen ska vara samman.
  • Gameof­throne­s
    Mon 22 Feb 2021 21:52
    #8

    Shit, känner rätt många med flerbarnsfamiljer inte för sjutton särar man på syskon för man utökat familjen kvalitetstid finns.

  • Mon 22 Feb 2021 23:38
    #9

    Jag tänker att barnen alltid bör vara välkomna i hemmet. De känner ju av om det tvistas om huruvida de är välkomna eller inte.

    Se det som bonus att få ha dem en extra vecka. Ni vinner på det i längden.

  • Magica­l
    Tue 23 Feb 2021 12:01
    #10
    Gameofthrones skrev 2021-02-22 21:37:16 följande:
    Hon gör detta för jävlas och varför ska man överlämning med andra barnen när hon har ett nytt? Herregud varför särar man på benen om inte syskon kan vara involverade? Kom inte och säg kvalitetstid med nyfödd bebis, det är bara skitsnack.

    Hon har tydligen inte ställt upp på dem, dom har ingen skyldighet at ställa upp även om det är fadern till barnen. Är det delad vårdnad då ska man inte hålla på strula.

    Hon är bara bitchig mot exet. Det fattar vem som helst. Det märker man på hur TS förklarar.
    Är du TS eller? Hur kan du annars uttala dig så tvärsäkert? 
Svar på tråden EXfru kräver att vi ska ha barnen