• talgoxe

    EXfru kräver att vi ska ha barnen

    Hej

    Min mans ex ställde rejält till det för oss då hon först kunde tänka sig byta vecka med barnen för att sedan ta tillbaka detta. Det påverkade allas liv och planering.

    När vi ses hejar hon inte och är allmänt otrevlig.

    Nu har exet fått ett barn o meddelar att vi nu ska ha mannens barn även på hennes vecka( människan är omgift) dvs vi ska ha barnen i 3 veckor.

    Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn .

    Istället ska vi vara där o hjälpa henne medans hon inte överhuvudtaget hjälper oss.

    Lite tips o råd tack!

  • Svar på tråden EXfru kräver att vi ska ha barnen
  • Magical

    Det är väl av relevans här vad barnens pappa tycker också. 

  • Gameofthrones
    Magical skrev 2021-02-23 12:01:07 följande:
    Är du TS eller? Hur kan du annars uttala dig så tvärsäkert? 
    Är du ett weard ex också?

    Det står klart och tydligt och läser man mellan raderna så fattar man att det är ex:et.  som ställer till det. 
  • Emerencia

    Stackars barn, den är inte önskade nånstans. Varför skaffa man fler när man inte ens orkar med de som finns. Egoistiska "vuxna" som ska ha och ha och ha men barnen får betala priset. Nu separerad mamma och pappa. Nu ska vi bo med styvföräldrar. Främmande kvinnor och män ska kommer och går, varför inte dela boende med lite extra barn också. Flyttas mellan två olika hem men ingen vuxen vill ha dem där.

    Skärp dig TS, han hade barn sen innan, köp det bara. Han ska ställa upp dubbelt och inte tredubbelt när modern hanterar sitt föräldrarskap taskigt. Barnen måste känna sig trygga och älskade. Situationen blir inte bättre när farsans nya flamma klagar på att hans barn existerar förmycket.

  • Gameofthrones
    Emerencia skrev 2021-02-23 14:37:30 följande:

    Stackars barn, den är inte önskade nånstans. Varför skaffa man fler när man inte ens orkar med de som finns. Egoistiska "vuxna" som ska ha och ha och ha men barnen får betala priset. Nu separerad mamma och pappa. Nu ska vi bo med styvföräldrar. Främmande kvinnor och män ska kommer och går, varför inte dela boende med lite extra barn också. Flyttas mellan två olika hem men ingen vuxen vill ha dem där.

    Skärp dig TS, han hade barn sen innan, köp det bara. Han ska ställa upp dubbelt och inte tredubbelt när modern hanterar sitt föräldrarskap taskigt. Barnen måste känna sig trygga och älskade. Situationen blir inte bättre när farsans nya flamma klagar på att hans barn existerar förmycket.


    Men det är Ex:et som kräver och dm inte får tillbaka av samma korn. När dem vill göra ngt så ställer inte ex:et upp det är bara dem. 

    Varför ska dem ta hand om barnen ? (jo jag vet han är pappan) Men när familj skaffar barn ska man vä linte undanskuffa dem andra barnen? - Inte orkar med dem andra barnen, då behöver man inte skaffa mer barn. 
  • Arlene

    Vore intressant att veta vad mannen dvs pappan till barnen tycker.
    Är han emot att han får ha barnen en extra vecka en gång när hans ex fått barn?

    Vill han inte ha barnen en extra vecka? Eller är det för att visa exet att ni inte ska ha barnen för att hon sa nej till att byta vecka?

    Tycker att det är två olika saker.
    Vill pappan ha barnen en extra vecka vilket de flesta föräldrar nog vill ha och ställer upp på (de som inte är skilda är ju med sina barn jämnt)
    Eller är det just för exets skulle man säger nej för att hon inte ställer upp?

    Är det viktigare att få rätt mot exet än att umgås med barnen en extra vecka?
    Vad är pappans åsikt?

  • Emerencia
    Gameofthrones skrev 2021-02-23 14:50:57 följande:

    Men det är Ex:et som kräver och dm inte får tillbaka av samma korn. När dem vill göra ngt så ställer inte ex:et upp det är bara dem. 

    Varför ska dem ta hand om barnen ? (jo jag vet han är pappan) Men när familj skaffar barn ska man vä linte undanskuffa dem andra barnen? - Inte orkar med dem andra barnen, då behöver man inte skaffa mer barn. 


    Precis som jag sa tidigare. Ja det är exet som krånglar = dålig mamma. Det sista barnen i de läget behöver är ytterligare en dålig förälder = pappan. Det handlar faktiskt inte att ställa upp för sitt dåliga ex, det handlar om att ställa upp för sina barn i jobbig situation. Det blir inte bättre för barnen när kvinnan pappan lever också ska börja leva rövare. Han kan ju försöka att prata vett med sitt ex, men går det inte utan hon knuffar bort barnen tycker jag pappan ska ge dubbelt eller tredubblelt så mycket kärlek för att barnen ska känna sig älskade och trygga.
  • Mrs Moneybags

    Mest synd är det om de stora barnen. De skuffas runt och ingen vill ha dem. Det är förfärligt som vissa barn växer upp. 

    Jag tycker ni ska ha barnen den extra veckan för barnens egen skull. Skit samma om ni får ha dem 7 dagar extra. Det spelar väl ingen roll. Det är hennes förlust. Hennes egna barn, som hon borde vilja ha hemma när hon har fått ett nytt syskon till dem. 

    Försök att sluta tänka på hämnd för att hon inte ville byta veckor förut. Det är irrelevant i sammanhanget. Man ska inte hämnas med hjälp av barn. Det är barnen som får lida mest. De har ingen förälder som väljer dem i första hand. 

  • sextiotalist

    Funderar (äh det vet jag) vilket svaren hade blivit om det varit ts som skulle ha barn och önskan att de skulle kunna vara en vecka extra hos sin mamma

  • talgoxe

    Nu är det såhär att jag o pappan ställer upp till 100% på barnen. Jag som hans nya sk flamma gör allt med barnen.

    Pga att vi precis som mamman till hans barn planerar våra arbeten just för att det ska funka med barnen så sa PAPPAN nej till att ha barnen just den veckan då det inte var genomförbart.

    Det som inte framgår är att vi jämt ställer upp på mamman men får aldrig hjälp tillbaka.

    Utifrån mitt perspektiv så har lusten tt hjälpa mamman med hennes problem försvunnit.

    O i min värld separerar man inte barnen när syskonet kommit. Hon är dessutom gift o dom tilldelas 10 pappadagar o helt ärligt, jag har ingen lust att vara barnvakt till en person som är konstant otrevlig. MEN jag överlämnade beslutet till pappan o först sa han ja att ha barnen, då ville mamman utöka detta till 6 veckor och då sa han nej. Mamman ville då inte att pappan skulle få ha barnen den extra veckan som var aktuell från början.

    Så ja, hon jävlas, både med barnen och med oss.

    Glömde även nämna att underhåll tänkte hon inte betala för 6 veckor. Men det är väl vi som är pengagnidiga antar jag.

    O kan nån förklara för mig hur man taggar folk i tråden?

    Mvh

    Flamman? häxan? hon som lever rövare? osv.

    Ps tack för alla fina namn.

  • Emerencia
    talgoxe skrev 2021-03-03 14:50:07 följande:

    Nu är det såhär att jag o pappan ställer upp till 100% på barnen. Jag som hans nya sk flamma gör allt med barnen.

    Pga att vi precis som mamman till hans barn planerar våra arbeten just för att det ska funka med barnen så sa PAPPAN nej till att ha barnen just den veckan då det inte var genomförbart.

    Det som inte framgår är att vi jämt ställer upp på mamman men får aldrig hjälp tillbaka.

    Utifrån mitt perspektiv så har lusten tt hjälpa mamman med hennes problem försvunnit.

    O i min värld separerar man inte barnen när syskonet kommit. Hon är dessutom gift o dom tilldelas 10 pappadagar o helt ärligt, jag har ingen lust att vara barnvakt till en person som är konstant otrevlig. MEN jag överlämnade beslutet till pappan o först sa han ja att ha barnen, då ville mamman utöka detta till 6 veckor och då sa han nej. Mamman ville då inte att pappan skulle få ha barnen den extra veckan som var aktuell från början.

    Så ja, hon jävlas, både med barnen och med oss.

    Glömde även nämna att underhåll tänkte hon inte betala för 6 veckor. Men det är väl vi som är pengagnidiga antar jag.

    O kan nån förklara för mig hur man taggar folk i tråden?

    Mvh

    Flamman? häxan? hon som lever rövare? osv.

    Ps tack för alla fina namn.


    Men det handlar inte om henne, det handlar inte om att hjälpa henne och det handlar faktiskt inte om dig. Det handlar om barnen. Du skrev att du slå bakut nu när ni ska ha barnen i flera veckor. Så gissa vilken bild man får av dig då. Är det så fruktansvärt att dessa barn existerar så skulle du aldrig inlett en relation med någon som har barn. Eller fortsatt vara särbo. Du målar inte direkt upp någon trevlig bild av dig själv i dina inlägg.

    Jag tycker synd om barnen. Du vill inte ha dom runt, deras mamma vill inte ha dom och så hoppar du pappan att du minsann inte tycker hans barn ska ränna runt flera veckor. Tycker du ska lämna då han kan fokusera på sin primära uppgift och ta hand om sina barn.

    Vadå vi planer jobb efter barnveckor. Skitsnack rent ut sagt, saker händer och barnen ska komma i första hand oavsett. Som jag sa tidigare, är morsan en dålig förälder är det ännu viktigsre att farsan ger dubbelt. Det sista barnen behöver är en häxa till styvmorsa i de läget.

    P.S. Du trycker på kugghjulet längs upp på kommenterarens hörn och kickar på citera.
Svar på tråden EXfru kräver att vi ska ha barnen