• Mon 22 Feb 2021 18:56
    1067 visningar
    37 svar
    37
    1067

    Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?

    Ibland dyker de plötsligt upp; en eller flera okända personer som med ett leende, en kommentar eller en gest, genast gör dagen så himla mycket bättre än vad den nyss var. 

    Vad är det snällaste en okänd person har gjort för dig så att din dag genast blev bättre?

  • Svar på tråden Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?
  • Anonym (Hilma­)
    Mon 22 Feb 2021 19:17
    #1
    +3

    Ibland har folk hjälpt mig att distrahera mitt ena barn när jag haft fullt upp med andra på pendeltåget. Ett gammalt par tog min son och läste en bok för honom och gav honom frukt när stora strulade.

    En gång var det en överfull buss och min äldsta son kände sig sjuk. Bussen var så full att man inte kunde andas och hade hundra matkassar. En kille i 35-årsåldern som inte kunde svenska lyfte upp honom i knäet och sjöng för honom hela vägen på motorvägen. Han somnade i hans knä.

  • Anonym (Mm)
    Mon 22 Feb 2021 19:22
    #2
    -2

    Sugit av mig :)

  • Anonym (Ensam med 3)
    Mon 22 Feb 2021 20:45
    #3

    Avsett trilskande barn när jag haft händerna fulla av andra trilskande barn.

    Bogserat min bil när motorn havererade.

  • Anonym (:))
    Mon 22 Feb 2021 20:51
    #4
    Anonym (Hilma) skrev 2021-02-22 19:17:38 följande:

    Ibland har folk hjälpt mig att distrahera mitt ena barn när jag haft fullt upp med andra på pendeltåget. Ett gammalt par tog min son och läste en bok för honom och gav honom frukt när stora strulade.

    En gång var det en överfull buss och min äldsta son kände sig sjuk. Bussen var så full att man inte kunde andas och hade hundra matkassar. En kille i 35-årsåldern som inte kunde svenska lyfte upp honom i knäet och sjöng för honom hela vägen på motorvägen. Han somnade i hans knä.


    Så fint!! 
  • Mon 22 Feb 2021 21:26
    #5
    Anonym (Hilma) skrev 2021-02-22 19:17:38 följande:

    Ibland har folk hjälpt mig att distrahera mitt ena barn när jag haft fullt upp med andra på pendeltåget. Ett gammalt par tog min son och läste en bok för honom och gav honom frukt när stora strulade.

    En gång var det en överfull buss och min äldsta son kände sig sjuk. Bussen var så full att man inte kunde andas och hade hundra matkassar. En kille i 35-årsåldern som inte kunde svenska lyfte upp honom i knäet och sjöng för honom hela vägen på motorvägen. Han somnade i hans knä.


    Åh, vad fint!
  • Anonym (12345­)
    Mon 22 Feb 2021 21:36
    #6
    +1

    Snällaste främlingen nr 1! Låtit mig och en kompis sova hos honom, och bjöd oss på tårta!

    Samma dag hade en annan snäll främling bjudit in oss på te och smörgås.

    Minns också en snäll person som gav mig och en annan kompis varsin banan när vi satt med stora ryggsäckar på golvet på en spårvagn. Vi såg nog trötta ut!

    Andra har erbjudit oss att tälta i deras trädgård, men mest har massor med snälla främlingar gett mig lift. Ibland jättelång. Någon bjöd också på öl. En annan på vodka.

    En främmande kvinna räddade mig och en till från att sitta kvar på fel tåg. Hon kände igen att vi gått på tåget samtidigt som henne. Nu hade tågets rutt ändrats, men där jag och den andra satt fanns inga högtalare, så vi hade ingen aning. Hon fick av en slump syn på oss inne i tåget när hon själv klivit av och gick då tillbaka och hämtade oss.

    Det finns så många snälla människor!!

  • Anonym (Anna)
    Mon 22 Feb 2021 22:09
    #7

    Räddat mig från misshandel ute på stan och i ett bostadsområde. Civilkurage! <3 Tack!

  • Mon 22 Feb 2021 22:13
    #8

    Har nog funnits fler men det jag kommer att tänka på är en kille jag träffade på krogen när jag var 18-20. Jag o en kompis var ute och festade och träffade 2 killar som vi drog med till ett 5-ställe. Jag hängde in min jacka tillsammans med hans och han hade lappen. När det var dags att dra så var han spårlöst borta. Fick vänta tills alla hade hämtat ut sina jackor och sen beskriva min. Den fanns inte. Full som en kastrull som jag var så sket jag i det och drog ut i smällkalla vintern, vaknade vrålsjuk.

    Hur som helst, efter nån vecka tror jag det var, så berättade min mamma att det ringt någon kille och frågat efter mig och sagt att han hade min jacka. Han hade tydligen kommit ihåg att jag berättat vilket gymnasium jag gått på och tack vare det på nåt jäkla vänster lyckats spåra mig och få tag i min mammas nummer för att han ville lämna jackan.

    Det visade sig att han blivit så full att han bestämde sig för att dra, jag var väl på dansgolvet och hade noll koll. Han hade då fått med sig båda jackorna. Sen hade han tagit en svarttaxi och blivit av med mobilen varför jag heller inte fick tag i honom. Killen bodde i Örebro och tog sig till Stockholm för att lämna min jacka. Under tiden hade jag hunnit vara en vända till på stan och halkat och fått gipsa benet så jag fick skicka en kompis att hämta jackan.

    Det är nog en av de snällaste killarna jag träffat. Verkligen ingenting jag hade förväntat mig att nån man träffat i fyllan och villan skulle bry sig om!

  • Mon 22 Feb 2021 23:14
    #9
    +3

    Vilken fin tråd! :)

    För något år sedan var jag på vårdcentralen för att ta blodprover innan jobbet. Var där strax innan de öppnade och det hade inte bildats någon kö utan vi stod liksom runt dörren. Före mig var en dam och en man, båda i 70-årsåldern. Strax efter mig kom en gubbe, också dryga 70. När dörren så öppnas går de två första in och tar nummerlapp men gubben tränger sig före mig och blockerar dörröppningen. Orkade inte bråka om detta även om jag blev irriterad, var lite stressad till jobbet. Damen som stod före gubben såg dock detta, tryckte fram två nummerlappar, gav mig den ena och ett mycket surt ögonkast till gubben. Gjorde hela min dag! :D

  • Tue 23 Feb 2021 01:30
    #10
    10oktober skrev 2021-02-22 23:14:08 följande:

    Vilken fin tråd! :)

    För något år sedan var jag på vårdcentralen för att ta blodprover innan jobbet. Var där strax innan de öppnade och det hade inte bildats någon kö utan vi stod liksom runt dörren. Före mig var en dam och en man, båda i 70-årsåldern. Strax efter mig kom en gubbe, också dryga 70. När dörren så öppnas går de två första in och tar nummerlapp men gubben tränger sig före mig och blockerar dörröppningen. Orkade inte bråka om detta även om jag blev irriterad, var lite stressad till jobbet. Damen som stod före gubben såg dock detta, tryckte fram två nummerlappar, gav mig den ena och ett mycket surt ögonkast till gubben. Gjorde hela min dag! :D


    Ja, det är precis sådant som behövs ibland! Så snällt av henne! 
Svar på tråden Vad är det snällaste en främling har gjort för dig?