• Anonym (Panik­)
    Tue 23 Feb 2021 10:05
    3052 visningar
    78 svar
    -2
    78
    3052

    Folk som äter och tuggar under digitala möten

    Jag får panik när folk sitter och äter, tuggar och smaskar under digitala möten! Varje morgon kl 09:30-10:00 så har vi på mitt jobb digitalt morgonmöte via Zoom och alltid sitter det någon som ska smaska och äta under tiden vi har möte och så ska hen prata samtidigt med munnen full och smaska igenom hela mötet. Helt ska det vara banan eller yoghurt också. Jag får rysningar och fullständig panik!

    Sluta äta på mötena!!

  • Svar på tråden Folk som äter och tuggar under digitala möten
  • Anonym (xxx)
    Tue 23 Feb 2021 10:07
    #1
    +1
    Anonym (Panik) skrev 2021-02-23 10:05:16 följande:

    Jag får panik när folk sitter och äter, tuggar och smaskar under digitala möten! Varje morgon kl 09:30-10:00 så har vi på mitt jobb digitalt morgonmöte via Zoom och alltid sitter det någon som ska smaska och äta under tiden vi har möte och så ska hen prata samtidigt med munnen full och smaska igenom hela mötet. Helt ska det vara banan eller yoghurt också. Jag får rysningar och fullständig panik!

    Sluta äta på mötena!!


    Eh, är det inte bättre att du tar upp det med dina arbetskamrater istället?

    Eller din chef, om du nu mår så dåligt att du får panik. Det är ju ett arbetsmiljöproblem. 
  • Anonym (oooo)
    Tue 23 Feb 2021 10:12
    #2
    Anonym (Panik) skrev 2021-02-23 10:05:16 följande:

    Jag får panik när folk sitter och äter, tuggar och smaskar under digitala möten! Varje morgon kl 09:30-10:00 så har vi på mitt jobb digitalt morgonmöte via Zoom och alltid sitter det någon som ska smaska och äta under tiden vi har möte och så ska hen prata samtidigt med munnen full och smaska igenom hela mötet. Helt ska det vara banan eller yoghurt också. Jag får rysningar och fullständig panik!

    Sluta äta på mötena!!


    Man säger åt dem: "Kalle, stäng av din mick, jag hör när du äter dina flingor!"
  • Tue 23 Feb 2021 10:22
    #3

    Säg inte det till oss, säg det till dem. Be dem stänga av micken. 

  • Gameof­throne­s
    Tue 23 Feb 2021 10:22
    #4

    Ehhh, Varför tar du inte upp det med dina kollegor?- varför pratar om man om saker och ting bakom ryggen på folk som inte har en aning om vad dem gör för fel?

    Själv skulle jag aldrig äta eller göra ngt som är störande när man har möte under arbetstid. När man har digitalt möte som man har jag sitter i min pyjamas, ser vårdad ut. 

    Gör det snyggt bara. 

  • Anonym (Panik­) Trådstartaren
    Tue 23 Feb 2021 10:28
    #5

    Jag trodde det hörde till allmänn hyfs att man inte pratar med mat i munnen? Det är alltid den som har mannen full som ska prata mest också. Och jo, jag har sagt till mina kollegor tidigare att det uppskattas att man mutar sin mikrofon om man äter under mötet och att man pratar när man svalt maten.. Men nä har ska man prata precis när man har käften full med knäckebröd

  • Anonym (Panik­) Trådstartaren
    Tue 23 Feb 2021 10:29
    #6

    Jag trodde det hörde till allmänn hyfs att man inte pratar med mat i munnen? Det är alltid den som har mannen full som ska prata mest också. Och jo, jag har sagt till mina kollegor tidigare att det uppskattas att man mutar sin mikrofon om man äter under mötet och att man pratar när man svalt maten.. Men nä har ska man prata precis när man har käften full med knäckebröd

  • Gameof­throne­s
    Tue 23 Feb 2021 10:34
    #7

    haha,(skrattar glatt)

    det är ett allmänt hyfs som folk ska veta, men folk är inte medvetna nog vd dem gör känner sig bekväma. Säg till dem.

  • Tue 23 Feb 2021 10:34
    #8

    Det är väl den tiden man har frukost/fika på jobbet.

  • Anonym (xxx)
    Tue 23 Feb 2021 10:35
    #9
    Anonym (Panik) skrev 2021-02-23 10:28:59 följande:

    Jag trodde det hörde till allmänn hyfs att man inte pratar med mat i munnen? Det är alltid den som har mannen full som ska prata mest också. Och jo, jag har sagt till mina kollegor tidigare att det uppskattas att man mutar sin mikrofon om man äter under mötet och att man pratar när man svalt maten.. Men nä har ska man prata precis när man har käften full med knäckebröd


    Men säg till igen, säg till varje gång. Ta upp det med din chef. 

    Ja, man kan tycka att det hör till vanligt hyfs, men så är det inte bevisligen.
  • Tue 23 Feb 2021 10:36
    #10
    Anonym (Panik) skrev 2021-02-23 10:28:59 följande:

    Jag trodde det hörde till allmänn hyfs att man inte pratar med mat i munnen? Det är alltid den som har mannen full som ska prata mest också. Och jo, jag har sagt till mina kollegor tidigare att det uppskattas att man mutar sin mikrofon om man äter under mötet och att man pratar när man svalt maten.. Men nä har ska man prata precis när man har käften full med knäckebröd


    Ja, det gör det men det hjälper inte dig om han gör det ändå
Svar på tråden Folk som äter och tuggar under digitala möten