• Tue 23 Feb 2021 14:25
    218 visningar
    6 svar
    6
    218

    Singel kvinnor och män - vem drabbas mest av 20:00 stängning?

    När man är singel, vem påverkas mest nu när alkoholförsäljning slutar 20:00 på krogen? Vem drabbas hårdast av att krogarna stänger senast 20:30 och inga nattklubbar? Man kan ju bara sitta ett litet sällskap och inte umgås med andra gäster.
    Framåt småtimmarna är väl kvinnor vana vid att bli uppvaktade, få massa komplimanger och män som "försöker få till det`" och köpa drinkar etc.... Det är ju inget som singelmän saknar generellt. Hur känns det? Saknar ni kvinnor det? Eller kör ni järnet på andra sätt, typ Tinder e dyl? Nyfiken!

  • Svar på tråden Singel kvinnor och män - vem drabbas mest av 20:00 stängning?
  • Tue 23 Feb 2021 19:37
    #1

    Det var ju en smula könssteriotypiskt och normativt resonemang, att dejtande och relationsskapande sker genom att män aktivt raggar på sent på kvällen då de är som mest berusade.

  • Tue 23 Feb 2021 20:09
    #2

    Samtidigt så ingen rök utan eld... Vi har väl alla sett fenomenet!? Å andra sidan tror jag knappast kvinnorna saknar dessa patetiska raggförsök... Och det är ju inte då det blir nåt heller så det kan ju inte jämföras aktiv raggning på tinder osv!
    Men jag kan hålla med om att jag saknar möjligheten att ragga på krogen, fast inte kvart i tre då....

  • Anonym (Min moster­)
    Tue 23 Feb 2021 20:21
    #3
    +1

    Min galna, tantsjuka och roliga moster drabbas hårdast. Hon har beklagat sig över detta att hon kunde "prowla"  Det här "prowla" är tydligen att ragga upp unga snygga män strax innan stängning, jag vet inte om det är ett riktigt ord eller om hon hittat på det själv. Har aldrig hört någon annan säga det. Ibland har hon kallat det "pounce" eller "pouncing" med men vet inte om det är samma sak.

    Nu funkar inte "prowling" tydligen. Så hon har drabbats hårdast av pandemin säger hon själv.     

  • Anonym (Hanna­)
    Tue 23 Feb 2021 20:24
    #4

    Restriktioner drabbar väl mest den som inte blir medbjuden i små sällskap utan bara när "alla" får hänga på, och de som inte vill befinna sig på en krog alls under en pandemi. Ensamma människor är väl de som drabbas hårdast av restriktionerna, generellt. (Samt riskgrupper förstås).

    Allra mest drabbar väljust restriktioner på krogen väl krogägaren

  • Tue 23 Feb 2021 21:24
    #5
    Anonym (Min moster) skrev 2021-02-23 20:21:52 följande:

    Min galna, tantsjuka och roliga moster drabbas hårdast. Hon har beklagat sig över detta att hon kunde "prowla"  Det här "prowla" är tydligen att ragga upp unga snygga män strax innan stängning, jag vet inte om det är ett riktigt ord eller om hon hittat på det själv. Har aldrig hört någon annan säga det. Ibland har hon kallat det "pounce" eller "pouncing" med men vet inte om det är samma sak.

    Nu funkar inte "prowling" tydligen. Så hon har drabbats hårdast av pandemin säger hon själv.     


    Haha, skön tant!
  • Anonym (Min moster­)
    Tue 23 Feb 2021 21:34
    #6
    Hotelliggaren skrev 2021-02-23 21:24:53 följande:
    Haha, skön tant!
    Ja hon är rolig tycker jag, men min mamma håller inte med :D
Svar på tråden Singel kvinnor och män - vem drabbas mest av 20:00 stängning?