• Jagäterkeso

    Möjligt att få en sån här kropp?

    Om jag börjar träna på gym imorgon hur lång tid skulle det ta att bygga upp en sån kropp som i youtubeklippet??? Vill väldigt gärna se ut så!! Är det möjligt för vem som helst??


    ">

  • Svar på tråden Möjligt att få en sån här kropp?
  • Anonym (Nja)

    Beror på dina anlag samt din hängivenhet. Ett par år i bästa fall, aldrig i sämsta.

  • Anonym (Elin)

    Tar några år beroendes på hur hårt du tränar och hur mycket och vad du äter! Men kör hårt säger jag! Så länge du har en målbild du vill nå så går det. 
     Tips är att följa fitnesskonton på instagram och youtube, se hur de tränar och utvecklas. Väldigt inspirerande!

  • Arcnice

    Klart du kan få en sån kropp men det kräver mycket hårt arbete och bra disciplin med både kost och träning. Viktigt att du tränar på rätt sätt också. 

  • Anonym (Några år)

    Man brukar säga att riktigt bra upplägg och kost kan man på 2 år gå från otränad till att tävla bodybuilding. Men det krävs extremt mycket kunskap. Trönatt i hela mitt liv lite till och från. Men bestämde mig att göra något riktigt och skulle till dec 2021 vara med och tävla Luciapokalen. Tyvärr skadade jag armen under sommaren och är fortfarande inte bra. Hade tränat 1 år då, hade planen att klara det på 2,5 år. Nu måste jag börja om när armen är bra.

  • RenLuft
    Jagäterkeso skrev 2021-02-23 20:43:22 följande:

    Om jag börjar träna på gym imorgon hur lång tid skulle det ta att bygga upp en sån kropp som i youtubeklippet??? Vill väldigt gärna se ut så!! Är det möjligt för vem som helst??


    ">


    Förde första! Jag fattar inte varför man klickar på ''ogilla-knappen''. Förde andra, självklart kan du få den kroppen! Bara och börja. Ta reda på vad för kost är den bästa och tänk på att vila är minst lika mycket som kost och träningen själv! Det är under viloprocessen som du får muskler!

    Tänk aldrig någonsin på att ta steroider!!!! Eller andra sorters droger för att fuska dig framåt. Det kommer bara förstöra dig!

    Träningen skall vara kul och vägen dit skall vara med stor nöje + att du skall må bra rent psykiskt. Ha den tanken, så kommer du må så mycket bättre. Ingen stress, utan låt allting ha sin gång. Så kommer du komma dit, skall du se! Tänk på att du kan motionera, trots viloprocessen. Vila innebär inte att du skall vara hemma och lata dig. Du kan dock göra det, lite då och då slöade framför TV kan vara positivt. Men om det sker ALLTID under viloprocessen, så är det bara dåligt. Det är ju då som fettet sätter sig fast ;)

    Du kan väl passa på och börja på karate också, så du får dubbla träning och låter lederna och andra muskler arbeta också? Yoga eller vad som!!

    HA KUL OCH STOR LYCKA TILL!!!

    Någon skrev groteskt - Strunta i alla negativa kommentarer!! Det är nyttigt och träna!!


Svar på tråden Möjligt att få en sån här kropp?