• Anonym (Kaffedraken)

    Sjukvårdspersonal/patient

    Hej,

    Råkade nyligen ut för en intressant situation där det uppstod plötslig attraktion till en sjukvårdspersonal och jag tror det var besvarat. Detta kan ju naturligtvis vara problematiskt om man behöver träffa personen fler gånger. Min undran är, är detta ett ovanligt vanligt fenomen? Har ni råkat ut för en attraktion till exempelvis sjukvårdspersonal och hur blev detta på sikt? Har ni som jobbar inom sjukvården upplevt attraktion till någon ni vårdar och vad ledde det till? Hur är det etiska tänkandet i detta?

    Min egna reaktion var att personen försöker göra sitt jobb och att jag naturligtvis låter människan vara ifred. Hur blev det för er?

  • Svar på tråden Sjukvårdspersonal/patient
  • Anonym (Kaffedraken)

    Frågan är väl egentligen ?Har du någon gång varit i kontakt med vården och INTE upplevt minst en sköterska som ?rätt mysig? ?? Eller nu sedan många läkare börjat backa i ålder och blivit yngre än en själv - Samma sak fast med en läkare?

    Hör väl liksom till hela besöket.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Klart många är trevliga men mysiga? Nej inte direkt, kan jag inte påstå. Frågan var dock när attraktion uppstår, hur ovanligt/vanligt detta är, från båda sidorna. Det var första gången för mig i alla fall.

Svar på tråden Sjukvårdspersonal/patient