• Anonym (Hojja­)
    Tue 23 Feb 2021 22:58
    998 visningar
    99 svar
    99
    998

    Lust / kommunikation ...

    Jag ( man ) och frugan båda 40 + har varit ihop i 22 år varav giftas i 12 år, 2 barn 18 och 15 år.

    Min fru har nästan ingen sexlust, inget intresse till närhet/ intimitet ( kramar, pussar, ta på varandra mm. När jag försöker närma mig med att ta på henne så ligger hon bara helt stilla.

    Mer än god natt puss och när vi går till jobbet puss på morgonen blir det i regel inte. Initiativet till sex tar jag 9 av 10 gånger. Arbetet hemma delas ganska 50/50 .. När jag försöker ta upp så blir hon bara sur, Har genom åren köpt lite sex leksaker i hopp om det ska mynna ut i något positivt men icke sa nicke...Att försöka fråga hur hon vill ha det i sängen för att kanske prova något nytt eller veta att man är " rätt ute " är bara glöm då bara blir sura miner. . Så efter 22 år så kan inte riktigt säga vad hon gillar och hur vill ha det i sängen.

    Försökt någon gång att vi kanske skulle kunna se på något erotisk ihop så blir det bara sura miner.

    Det är jävligt frustrerande med nästan obefintlig intimitet / närhet

    Själv klart är jag inte felfri själv ...

    Funderar på att föreslå terapi..

  • Svar på tråden Lust / kommunikation ...
  • Anonym (Berra­)
    Thu 25 Feb 2021 14:19
    #41
    Anonym (Hojja) skrev 2021-02-23 22:58:53 följande:
    Jag ( man ) och frugan båda 40 + har varit ihop i 22 år varav giftas i 12 år, 2 barn 18 och 15 år.
    Min fru har nästan ingen sexlust, inget intresse till närhet/ intimitet ( kramar, pussar, ta på varandra mm. När jag försöker närma mig med att ta på henne så ligger hon bara helt stilla.
    Mer än god natt puss och när vi går till jobbet puss på morgonen blir det i regel inte. Initiativet till sex tar jag 9 av 10 gånger. Arbetet hemma delas ganska 50/50 .. När jag försöker ta upp så blir hon bara sur, Har genom åren köpt lite sex leksaker i hopp om det ska mynna ut i något positivt men icke sa nicke...Att försöka fråga hur hon vill ha det i sängen för att kanske prova något nytt eller veta att man är " rätt ute " är bara glöm då bara blir sura miner. . Så efter 22 år så kan inte riktigt säga vad hon gillar och hur vill ha det i sängen.
    Försökt någon gång att vi kanske skulle kunna se på något erotisk ihop så blir det bara sura miner.
    Det är jävligt frustrerande med nästan obefintlig intimitet / närhet
    Själv klart är jag inte felfri själv ...
    Funderar på att föreslå terapi..
    Känner igen mig alltför väl i din beskrivning...
    he he...nä sexleksaker va ingen lätt nöt att knäcka...men när det visade sig att hon kunde komma/nå orgasm rätt lätt med hjälp av lite surr, så finns det en favorit hos min partner numera. Har lyckligtvis inga sura miner på det viset i relationen och det finns närhet för övrigt. Men sexbiten är inte så uppåt precis. Men det har i stort att göra med allt annat runt omkring som prioriteras. Men i ärlighetens namn vet inte jag heller vad som tänder min partner eller vad min partner tycker är skönt eller skönare än annat osv. Har väl en hel del att göra med att min partner inte gärna pratar sex och lust. Sen har min partner svårt att acceptera sin kropp. Bäckar små och avsaknaden av behov och nyfikenhet gör att det går väldans trögt.
  • Anonym (Trist­)
    Thu 25 Feb 2021 18:48
    #42
    Anonym (Ta ansvar kvinnor!) skrev 2021-02-25 10:52:26 följande:

    Och då är det alla dina sexpartners fel att du inte har fått orgasm eller? Kan ju faktiskt vara så att håll i dig nu.....problemet med det ligger hos dig!


    Nej problemet ligger inte hos mig då jag lätt kan få orgasm när jag onanerar.
  • Anonym (Berra­)
    Thu 25 Feb 2021 18:52
    #43
    Anonym (Trist) skrev 2021-02-25 07:29:59 följande:
    Nej jag tycker inte att sex är det yttersta sättet att visa att man älskar någon på. Jadu, att män njuter mer är väl ganska självklart, jag har aldrig fått orgasm vid sex men min man får det varje gång tex. Så ser det nog ut i många förhållanden.

    Har du/ni pratat om vad ni kan göra det skönt/skönare även för dig?
  • Anonym (Nej)
    Thu 25 Feb 2021 19:07
    #44
    +1
    Anonym (Ta ansvar kvinnor!) skrev 2021-02-24 10:12:10 följande:

    Fy fan vad less jag är på kvinnor som säger sånt här! Istället för att ta ansvar över eran egna lust och sexualitet så väljer ni att gå isär och då jävlar minsann, då duger det att sära för andra män! Men den stackars mannen där hemma som har försökt i år och år och år får bara kalla handen av henne! Men sen när det är dags för att gå isär då ska mamman till hans barn minsann visa vad hon vill och kan för andra män. Nej riktigt jävla grisigt beteende som många kvinnor håller på med! Väx upp och kämpa och ta ansvar för eran egna jävla sexualitet nångång och få in i skallen att era män avgudar er och vill inget annat än att få tillfredsställa er!


    Nej, det är inte synd om män.

    Ofta är det kvinnan som vill gå isär och oftast genom år att stå ut med en massa saker det ALDRRIG blir förändring på.

    Jag särar benen för min nya man med stor lust och passion för att han älskar mig, får mig att må bra. Han ser och hör mig. Dvs han attraherar mig.

    Min ex man tog mig väldigt mycket för givet. En vanlig syn i vår hem var att jag stod och plockade in i diskmaskinen medan jag kollade över axeln att barnen gjorde läxorna och torkade av och förberedde. Han satt i soffan och vilade. När jag var klar var jag trött. När han knappt ens prata med mig på dagen var mina känslor noll för att mysa med honom. Sen skulle vi sova och då ville han ligga.... mmmm fan va sugen man var... not

    Minskad sexlust för en kvinna är ofta väldigt starkt kopplad till henens känslor för mannen och tempen på relationen.

    Så att säga att jag som kvinna ska ansvara för att bli kåt. Nja det funkar inte så för jag måste ha någon att bli kåt på och en lat ointresserad egoröv i soffan ger sällan kåtslag.
  • Anonym (Ta ansvar kvinno­r!)
    Thu 25 Feb 2021 19:25
    #45

    Som jag tidigare har antytt så är det givetvis AAAALDRIG kvinnans fel att sexet uteblir i ett förhållande, utan helt och hållet männens fel 100% som ovannämmda kvinnor skriver. Till och med kvinnans uteblivna orgasm (som hon aldrig har upplevt med alla sina sexpartners) är vårat fel. Att ni orkar kvinnor, allvarligt.. Nu orkar jag inte med erat jävla moralpredikande att kvinnor aldrig gör fel och lämnar denna tråd. Puss och kram på er! Och TS, lycka till! Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig!

  • Anonym (lyckl­igt gift)
    Thu 25 Feb 2021 19:41
    #46
    Anonym (Trist) skrev 2021-02-25 07:29:59 följande:
    Nej jag tycker inte att sex är det yttersta sättet att visa att man älskar någon på. Jadu, att män njuter mer är väl ganska självklart, jag har aldrig fått orgasm vid sex men min man får det varje gång tex. Så ser det nog ut i många förhållanden.
    Tala för dig själv. Jag har aldrig gått utan orgasm med någon man, men så vet jag vad jag gillar och är inte rädd för att prata om det heller. Min man är avundsjuk på mina orgasmer för han ser att de varar längre än hans (och så är det generellt).

    Så det är väl mest lite sorgligt att du aldrig har lärt dig hur din kropp fungerar då.
  • Anonym (Trist­)
    Thu 25 Feb 2021 20:27
    #47
    Anonym (lyckligt gift) skrev 2021-02-25 19:41:59 följande:

    Tala för dig själv. Jag har aldrig gått utan orgasm med någon man, men så vet jag vad jag gillar och är inte rädd för att prata om det heller. Min man är avundsjuk på mina orgasmer för han ser att de varar längre än hans (och så är det generellt).

    Så det är väl mest lite sorgligt att du aldrig har lärt dig hur din kropp fungerar då.


    Jag vet hur min kropp fungerar då jag får orgasm på egen hand, men sex blir aldrig så pass skönt att jag kan få orgasm av det.
  • Thu 25 Feb 2021 21:15
    #48
    Anonym (Hojja) skrev 2021-02-23 22:58:53 följande:

    Jag ( man ) och frugan båda 40 + har varit ihop i 22 år varav giftas i 12 år, 2 barn 18 och 15 år.

    Min fru har nästan ingen sexlust, inget intresse till närhet/ intimitet ( kramar, pussar, ta på varandra mm. När jag försöker närma mig med att ta på henne så ligger hon bara helt stilla.

    Mer än god natt puss och när vi går till jobbet puss på morgonen blir det i regel inte. Initiativet till sex tar jag 9 av 10 gånger. Arbetet hemma delas ganska 50/50 .. När jag försöker ta upp så blir hon bara sur, Har genom åren köpt lite sex leksaker i hopp om det ska mynna ut i något positivt men icke sa nicke...Att försöka fråga hur hon vill ha det i sängen för att kanske prova något nytt eller veta att man är " rätt ute " är bara glöm då bara blir sura miner. . Så efter 22 år så kan inte riktigt säga vad hon gillar och hur vill ha det i sängen.

    Försökt någon gång att vi kanske skulle kunna se på något erotisk ihop så blir det bara sura miner.

    Det är jävligt frustrerande med nästan obefintlig intimitet / närhet

    Själv klart är jag inte felfri själv ...

    Funderar på att föreslå terapi..


    Har hon alltid varit så? Vissa människor gillar inte fysisk kontakt. Håller ni handen? Kramas ni inte? Hur är kommunikationen när det gäller drömmar, sorg, oro och tankar om livet generellt?

    Tycker parterapi kan bra här! Kan ju vara så att ni kommit i en låsning och rutiner ni behöver hjälp att bryta. Båda två.

    Hoppas det löser sig och du får känna kärlek från den du lever med! Annars kanske dagas att bryta..
  • Thu 25 Feb 2021 21:16
    #49
    Anonym (Ta ansvar kvinnor!) skrev 2021-02-25 05:01:42 följande:

    Hej nu är jag tillbaka.

    Ja parterapi har jag gett som förslag men det gick inte hem hos henne. Som sagt, hon anser inte att det är några som helst problem med detta för hon är nöjd med vårat "sexliv".

    Ja jag vet att jag har en fruktansvärt tråkig och nästan lite aggressiv ton och jag ber om ursäkt för det. Jag är bara så fruktansvärt bitter över detta. Det gnager i mig dag som natt. Självklart älskar jag henne och föraktar absolut inte kvinnor, utan det är bara min bittra sida som kommer fram pga det här.


    Jag tycker att du ska försöka få till ett riktigt samtal, utan anklagelser, och utan att dina behov står i centrum. Om man ska lösa problem måste det ske genom förståelse. Du måste ta reda på vad hon känner, men sedan måste ju även du få henne att förstå hur du känner.

    Det är ju bättre att du berättar att du är orolig för er relation och att du inte känner dig älskad än att du bara klagar, så att hon kommer i försvarställning.

    Jag tror också att du behöver förstå att det inte är så lätt att välja lust.

    Tänk dig att du hade väldigt svårt att få stånd och hade en fru som var bitter, klagade, surade och krävde att kuken skulle stå.

    Jag förstår faktiskt att du mår dåligt. Antagligen pga av sorg och rädsla att förlora din partner, men jag kan tänka mig att din aggression och bitterhet märks.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Noter­ar)
    Thu 25 Feb 2021 21:38
    #50
    Anders 386 skrev 2021-02-24 14:36:11 följande:

    Jag kan förstå att känslan inte är helt bra.

    Men det är lite mer komplicerat än så. Förutom att en man får sitt sexbehov tillfredsställt handlar det för mannen mycket om bekräftelse - man vill känna sig bekräftad av sin partner. För dom flesta män är det väldigt viktigt att känna att man fyller sin partners behov och att man är "efterlängtad" som sexpartner.

    Det handlar inte alls bara om att få sitt sexbehov tillfredsställt. Det är därför sexbristen kan knäcka en man rent psykiskt och få honom att må väldigt dåligt.


    Lägger märke till att allt du beskriver här handlar om saker som män vill få eller få ut av sen sexuella relationen. Tillfredsställt begär, bekräftelse, en bild av sig själv som en man som fyller sin partners behov.

    Alltså - inte att fylla sin partners behov (för behovet kanske inte är sexuellt i de här fallen, utan behoven kanske är behov av avkoppling, kravlöshet, njutning osv) Jag förstår att de inte står helt emot varandra, tvärtom, men jag tror detta är knäckfrågan i många sexlösa relationer - partnern som inte längre vill (oftast kvinnan men inte alltid) har gått i lås pga allt handlar om den andras behov, och att leverera det den andra starkt kommunicerar att den behöver.

    Och har det väl hänt så är det svårt att komma ur tror jag. Eventuellt med mycket terapi med sexolog, men jag tror ofta att det är slutet på relationen, iaf om det gått en tid av denna låsning.

    Kvinnor och män som tappat lusten längtar efter frihet, kravlöshet, att få vara sig själva utan press. Och efter njutning - de flesta har ju en aktiv egen onani samtidigt som de inte orkar möta sin partners pressande behov av att bli bekräftad som olika saker.

    Det är helt enkelt en väldigt svår ekvation.
Svar på tråden Lust / kommunikation ...