• Anonym (Hojja­)
    Tue 23 Feb 2021 22:58
    995 visningar
    99 svar
    99
    995

    Lust / kommunikation ...

    Jag ( man ) och frugan båda 40 + har varit ihop i 22 år varav giftas i 12 år, 2 barn 18 och 15 år.

    Min fru har nästan ingen sexlust, inget intresse till närhet/ intimitet ( kramar, pussar, ta på varandra mm. När jag försöker närma mig med att ta på henne så ligger hon bara helt stilla.

    Mer än god natt puss och när vi går till jobbet puss på morgonen blir det i regel inte. Initiativet till sex tar jag 9 av 10 gånger. Arbetet hemma delas ganska 50/50 .. När jag försöker ta upp så blir hon bara sur, Har genom åren köpt lite sex leksaker i hopp om det ska mynna ut i något positivt men icke sa nicke...Att försöka fråga hur hon vill ha det i sängen för att kanske prova något nytt eller veta att man är " rätt ute " är bara glöm då bara blir sura miner. . Så efter 22 år så kan inte riktigt säga vad hon gillar och hur vill ha det i sängen.

    Försökt någon gång att vi kanske skulle kunna se på något erotisk ihop så blir det bara sura miner.

    Det är jävligt frustrerande med nästan obefintlig intimitet / närhet

    Själv klart är jag inte felfri själv ...

    Funderar på att föreslå terapi..

  • Svar på tråden Lust / kommunikation ...
  • Anonym (Delvi­s eget ansvar­)
    Tue 2 Mar 2021 16:19
    #71
    New Dawn skrev 2021-03-02 15:21:31 följande:
    Vad menar du?

    Om en kvinna lever i en kärlekslös relation och inte trivs i relationen. Varför ska hon då fokusera på att mannen gillar hennes kropp? Vad ska man bygga upp kring hans lust över kvinnans kropp?

    Om mannen inte gillade kroppen hade det blivit mer enhetliga känslor. Om han klagade på utseendet hade det kanske känt sårande, men annars ser jag ingen fördel med hans uppskattning av kroppen.

    Om jag lever med någon jag älskar vill jag ju att han ska gilla min kropp. Men älskar han inte mig blir det en tomt att bygga vidare utifrån hans kåthet.

    Det är sorgligt att känna sig som ett skal, även om du inte förstår det.

    Ja. Det klart man kan göra något för att inte känna sig deprimerad. Tex att skiljas.
    Ok, nu kanske jag lite bättre förstår din utgångspunkt.
    Jag trodde att du önskade ha ett samliv med din partner.
    Men nu uppfattar jag det som att det enda du egentligen vill är bara att skiljas.
    Då kan jag inte se något annat än att jag stödjer dig i din uppfattning. 
    Skilj dig då.

    För min egen del, och jag tror att jag delar det med de allra flesta som är i en relation, så vill jag ha ett samliv med min partner.

    Denna stora skillnad mellan dig och mig, alltså den raka motsatsen, kan ju utgöra den största grunden till våra missförstånd.
  • Tue 2 Mar 2021 16:40
    #72
    Anonym (Delvis eget ansvar) skrev 2021-03-02 15:56:40 följande:

    Nej, nu blir det ännu tydligare för mig att du helt missuppfattat mitt inlägg.

    Du måste sätta det i sammanhang till det inlägget som jag citerade.

    Om jag hade skrivit med dig hade innehållet säkerligen varit annorlunda.

    Jag har här inte skrivit att det är min uppfattning att attraktion har sammanhang med porr. Det hoppas jag att du klarar att se?

    I mitt inlägg som du hakar upp dig på har jag varit mycket tydlig med att den delen som handlade om porrsurfande, 

    där jag inte framförde min egen åsikt utan bara berättade vad jag hört i det programmet,

    så gäller det endast ett exempel som avser en enda särskild man.

    Läs gärna en gång till så tror jag att du förstår och därmed ändrar uppfattning. Eller menar du att det som berättades och som gällde för den här mannen enligt dig var fel och att det var falskt återgivet i programmet?

    Om exemplet är fel och du stör dig på det så måste du vända dig till programmet och till den mannen som det här exemplet handlade om.

    Fråga i så fall så ska jag se om jag kan söka och lyckas hitta programmet åt dig.

    Notera att exemplet i mitt inlägg bara var ett exempel på ett enda av kanske hundra eller tusen sätt som finns hur man själv har möjlighet påverka attraktionen.

    I det fallet står jag för min uppfattning att man själv faktiskt har möjligheter att påverka attraktionen.

    Vilket jag alltså visade genom att framhålla just det där exemplet som gällde för just den mannen som ju uppenbarligen lyckades med att påverka sin egen attraktion till sin partner.

    Det övriga i ditt inlägg ovan förstår jag nog inte riktigt allt som du skriver men jag ser inte alls att vi skulle ha motsatta åsikter om det.

    Missförstånd kan ske och det är väl inte så allvarligt, eller hur?


    Jag förstår att denne man blev hjälp i sitt specifika problem som verkar väldigt knutet till visuell tändning i samband med sex. Inget fel i att han blev hjälpt på detta sätt.

    Det jag reagerar på är att DU överhuvudtaget VÄLJER detta exempel som svar till Anders när han pratar om hur känslor styr oss. Jag anser fortfarande att det exemplet ger en mycket förenklad bild av sex, kärlek och attraktion i långa relationer. Det är inget missförstånd. Det är min åsikt som troligen grundar sig på vår olika syn på sex och attraktion.

    Jag har pratat med många om detta och jag uppfattar att det ofta är så att man önskar att man älskade och åtrådde sin partner. Dvs man skulle vilja att man ville, men innerst inne kanske känslorna saknas och man vill egentligen inte.

    Drivkrafter bakom att man "skulle vilja att man ville" är ofta att man känner ansvar för sin partner, för sitt äktenskap, för barnens bästa osv. Detta leder inte sällan till att man töjer på sig och försöker långt mer än vad som känns bra. Man gör det för att det är det är enklast.( Har sex, närhet, umgås och stannar i relationen ) Det känns jobbigare att tex skiljas, men så kommer man till en gräns då skilsmässan, trots allt det jobbiga, känns värt det.

    Motståndet att stanna har blivit högre än att skiljas. Här befinner sig ett stort flertal och då finns varken lust, kraft eller vilja att åter en gång försöka jobba på attraktion och lust. Batteriet är ofta för urladdat. Däremot finns det så klart andra lägen där man kan hitta tillbaka, jobba på lust och attraktion, men det är verkligen inget man kan förutsätta.

    Ang terapier är det inte så ovanligt att människor går med på terapi för att visa för partnern, barnen och omvärlden att man"gjort allt", men ibland vet personen att det inte kommer leda till något. Jag uppfattar att det inte är så ovanligt.... men det låter bra. Lite som ett skådespel. Ibland mer medvetet, ibland mindre medvetet.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Delvi­s eget ansvar­)
    Tue 2 Mar 2021 18:22
    #73
    New Dawn skrev 2021-03-02 16:40:47 följande:
    Jag förstår att denne man blev hjälp i sitt specifika problem som verkar väldigt knutet till visuell tändning i samband med sex. Inget fel i att han blev hjälpt på detta sätt.

    Det jag reagerar på är att DU överhuvudtaget VÄLJER detta exempel som svar till Anders när han pratar om hur känslor styr oss. Jag anser fortfarande att det exemplet ger en mycket förenklad bild av sex, kärlek och attraktion i långa relationer. Det är inget missförstånd. Det är min åsikt som troligen grundar sig på vår olika syn på sex och attraktion.

    Jag har pratat med många om detta och jag uppfattar att det ofta är så att man önskar att man älskade och åtrådde sin partner. Dvs man skulle vilja att man ville, men innerst inne kanske känslorna saknas och man vill egentligen inte.

    Drivkrafter bakom att man "skulle vilja att man ville" är ofta att man känner ansvar för sin partner, för sitt äktenskap, för barnens bästa osv. Detta leder inte sällan till att man töjer på sig och försöker långt mer än vad som känns bra. Man gör det för att det är det är enklast.( Har sex, närhet, umgås och stannar i relationen ) Det känns jobbigare att tex skiljas, men så kommer man till en gräns då skilsmässan, trots allt det jobbiga, känns värt det.

    Motståndet att stanna har blivit högre än att skiljas. Här befinner sig ett stort flertal och då finns varken lust, kraft eller vilja att åter en gång försöka jobba på attraktion och lust. Batteriet är ofta för urladdat. Däremot finns det så klart andra lägen där man kan hitta tillbaka, jobba på lust och attraktion, men det är verkligen inget man kan förutsätta.

    Ang terapier är det inte så ovanligt att människor går med på terapi för att visa för partnern, barnen och omvärlden att man"gjort allt", men ibland vet personen att det inte kommer leda till något. Jag uppfattar att det inte är så ovanligt.... men det låter bra. Lite som ett skådespel. Ibland mer medvetet, ibland mindre medvetet.
    Suck...

    Min poäng i det citerade var att det är min uppfattning att man har möjlighet påverka sin attraktion.
    Och att det finns hundra eller tusen sätt att göra det på
    (hundra eller tusen sätt innebär då inte att jag menar att porr är det enda sättet!).
    Jag gav ett mycket lättförståeligt och talande exempel för att visa på ett sätt, av hundra eller tusen, hur en viss man i sitt fall kunde påverka sin egen attraktion.

    Jag är övertygad att fler än jag kan se det som ett exempel på att det faktiskt är möjligt att påverka sin egen attraktion och jag tror fler än jag klarar översätta det exemplet till något helt annat liknande (inte porr) för att förstå att det faktiskt är möjligt.

    Jag höll ju med Anders om att känslor styr oss. Där finns ingen motsättning.

    Jag har inte sagt sagt att jag konsumerar porr. Det var den där mannen i programmet som jag berättade om.
    Klarar du inte att skilja på det?
    Är det där skon klämmer, är det ditt problem med mig, att du lyckats inbilla dig själv att jag konsumerar porr?

    Med en god terapeut så lönar sig inget skådespel.
    Det spelar liksom ingen roll vad man själv vill eller vad man själv tror att man kan åstadkomma. En god terapeut manipulerar man inte.
    Med hjälp och stöd av en god terapeut inser man mycket snart att man inte vill försöka manipulera utan man inser snart sitt eget bästa, öppnar sig och tar emot all hjälp och stöd man kan få.
    Du har gett mig intrycket av att du skulle ha väldigt stor nytta av god terapi i samarbete med en skicklig och erfaren terapeut.
    Jag har själv fått det och det är bland det bästa, mest nyttiga och mest värdefulla jag har gjort i mitt liv.
    Men det är inte enkelt att hitta en bra och rätt terapeut, och inte billigt.

    Du verkar nästan besatt av att hitta fel och invända mot det jag skriver?
    Om du verkligen anser att något är direkt fel så beskriv då väldigt konkret vad du anser vara fel och försök att tydligt visa varför.
    Om du tydligt kan visa att jag har fel på någon punkt så lovar jag att jag är beredd ändra mig och att ge dig rätt.
    Men då måste jag be dig att vara mycket konkret och mycket tydlig.
  • Wed 3 Mar 2021 05:19
    #74
    Anonym (Delvis eget ansvar) skrev 2021-03-02 16:06:07 följande:

    Ja, jag väljer ett exempel som fokuserar på utseendet.

    Har jag därmed påstått att det skulle vara min åsikt att det inte finns något annat som också räknas?

    Det är trots allt väl känt och väl dokumenterat att män är väldigt mycket mer visuella än kvinnor.Generellt kopplar många män ofta attraktion till det visuella, alltså utseendet och/eller hela uppenbarelsen. (Även rätt många kvinnor, skulle jag tro?)Menar du att jag har helt fel i det?

    Jag uppfattar det som att du skriver om dig själv eller om kvinnor i allmänhet och det får du gärna göra. Men förstod du inte att mitt exemplet i detta fallet handlade om män?

    Sedan lade jag till en liten fråga, för tydlighetens skull inom parentes:

    "(Även rätt många kvinnor, skulle jag tro?)"


    Jag tycker att ditt exempel är dåligt eftersom att jag tror att minskad lust och attraktion betydligt oftare är mycket mer komplexa.

    Jag är osäker på denna dokumentation om män.

    Det stämmer på ett sätt att män är mer visuella, men jag är mycket tveksam på att män därför behöver ett visst utseende för att han ska tända. Det är skilda saker.

    Jag tycker väldigt mycket pekar på att män har lätt att uppskatta olika typer av kvinnokroppar, speciellt när kvinnan utstrålar lust och sex, och särskilt om de två gillar varandra. Jag tror sällan specifika preferenser är problem för män om kvinnan visar åtrå, lust och kärlek.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Wed 3 Mar 2021 05:43
    #75
    Anonym (Delvis eget ansvar) skrev 2021-03-02 16:11:41 följande:

    Nej, jag tror att du missuppfattat precis allt.

    Jag har verkligen inte kommenterat din inställning till sex.

    Var skulle jag ha skrivit att man alltid kan jobba fram det? Var har jag skrivit att det beror på att man inte anstränger sig tillräckligt?

    För att försöka rätta till missuppfattningen och eller för att försöka förstå ditt exempel med dig själv så ber jag dig beskriva hur du upplever min inställning till sex?


    Nej du har inte riktat in dig på mig personligen, men din inställning är anklagande mot personer som tappar attraktionen.

    I inlägg 31 skriver du

    "Men också att "tappa" attraktionen menar jag oftast är en aktiv handling eller att det allra oftast är åtminstone möjligt att genom aktiv handling se till att man inte tappar attraktionen"

    Innebörden av detta blir ju att det hela oftast handlar om att den som tappat attraktion inte ansträngt sig.

    Din inställning syns tydligt i citeringen ovan. Dessutom lägger du väldigt mycket tyngd på attraktion. Den som har mest lust har i alla dina inlägg en naturlig fördel.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (trött­nat)
    Wed 3 Mar 2021 08:09
    #76
    New Dawn skrev 2021-03-02 16:40:47 följande:
    Jag förstår att denne man blev hjälp i sitt specifika problem som verkar väldigt knutet till visuell tändning i samband med sex. Inget fel i att han blev hjälpt på detta sätt.

    Det jag reagerar på är att DU överhuvudtaget VÄLJER detta exempel som svar till Anders när han pratar om hur känslor styr oss. Jag anser fortfarande att det exemplet ger en mycket förenklad bild av sex, kärlek och attraktion i långa relationer. Det är inget missförstånd. Det är min åsikt som troligen grundar sig på vår olika syn på sex och attraktion.

    Jag har pratat med många om detta och jag uppfattar att det ofta är så att man önskar att man älskade och åtrådde sin partner. Dvs man skulle vilja att man ville, men innerst inne kanske känslorna saknas och man vill egentligen inte.

    Drivkrafter bakom att man "skulle vilja att man ville" är ofta att man känner ansvar för sin partner, för sitt äktenskap, för barnens bästa osv. Detta leder inte sällan till att man töjer på sig och försöker långt mer än vad som känns bra. Man gör det för att det är det är enklast.( Har sex, närhet, umgås och stannar i relationen ) Det känns jobbigare att tex skiljas, men så kommer man till en gräns då skilsmässan, trots allt det jobbiga, känns värt det.

    Motståndet att stanna har blivit högre än att skiljas. Här befinner sig ett stort flertal och då finns varken lust, kraft eller vilja att åter en gång försöka jobba på attraktion och lust. Batteriet är ofta för urladdat. Däremot finns det så klart andra lägen där man kan hitta tillbaka, jobba på lust och attraktion, men det är verkligen inget man kan förutsätta.

    Ang terapier är det inte så ovanligt att människor går med på terapi för att visa för partnern, barnen och omvärlden att man"gjort allt", men ibland vet personen att det inte kommer leda till något. Jag uppfattar att det inte är så ovanligt.... men det låter bra. Lite som ett skådespel. Ibland mer medvetet, ibland mindre medvetet.
    Om man inte vill gå i parterapi bör man i alla fall anstränga sig för att lösa problemet och kommunicera tydligt på ett annat sätt. Det duger inte att stoppa huvudet i sanden när partnern försöker närma sig frågan. Jag har själv erfarenhet av en partner som betett sig så trots att jag många gånger tagit upp problemet på ett lugnt och vänligt sätt, och jag har på FL läst om flera liknande fall där den som inte vill ha sex blockerar alla försök till seriös diskussion. 
  • Wed 3 Mar 2021 11:50
    #77
    New Dawn skrev 2021-03-03 05:19:47 följande:
    Jag tycker att ditt exempel är dåligt eftersom att jag tror att minskad lust och attraktion betydligt oftare är mycket mer komplexa.

    Jag är osäker på denna dokumentation om män.

    Det stämmer på ett sätt att män är mer visuella, men jag är mycket tveksam på att män därför behöver ett visst utseende för att han ska tända. Det är skilda saker.

    Jag tycker väldigt mycket pekar på att män har lätt att uppskatta olika typer av kvinnokroppar, speciellt när kvinnan utstrålar lust och sex, och särskilt om de två gillar varandra. Jag tror sällan specifika preferenser är problem för män om kvinnan visar åtrå, lust och kärlek.
    Jag har inte läst alla inlägg - men det här ger jag fullt stöd för. En kvinnlig partner som visar att hon vill ha sex är bästa sättet att få mannen intresserad. Hur hon är formad eller hur stora bröst hon har är väldigt ointressant i det läget.  Det handlar definitivt mer om känslor än om utseende i ett långvarigt förhållande. Det bevisas tydligt av att många par har sex långt upp i åldrarna..
    Och där kommer det där med bekräftelse in också - inget får en man att må bättre än om partnern verkligen visar sexuellt intresse.
  • Anonym (man 48)
    Wed 3 Mar 2021 17:12
    #78
    +1
    Anonym (tröttnat) skrev 2021-03-03 08:09:18 följande:
    Om man inte vill gå i parterapi bör man i alla fall anstränga sig för att lösa problemet och kommunicera tydligt på ett annat sätt. Det duger inte att stoppa huvudet i sanden när partnern försöker närma sig frågan. Jag har själv erfarenhet av en partner som betett sig så trots att jag många gånger tagit upp problemet på ett lugnt och vänligt sätt, och jag har på FL läst om flera liknande fall där den som inte vill ha sex blockerar alla försök till seriös diskussion. 

    Därför ska man heller inte krusa en kvinna som håller på så där. Det bästa man kan göra är att skaffa en ny kvinna och sedan göra slut samt flytta när hon förstått att man gått vidare. Just i den ordningen eftersom det är i den ordningen hon hanterat problemet. Hon har ju i praktiken gjort slut utan att säga något. Gör man så, förtjänar man att råka ut för samma sak. 

  • Wed 3 Mar 2021 18:08
    #79
    Anonym (Delvis eget ansvar) skrev 2021-03-02 16:19:51 följande:

    Ok, nu kanske jag lite bättre förstår din utgångspunkt.

    Jag trodde att du önskade ha ett samliv med din partner.

    Men nu uppfattar jag det som att det enda du egentligen vill är bara att skiljas.

    Då kan jag inte se något annat än att jag stödjer dig i din uppfattning. 

    Skilj dig då.

    För min egen del, och jag tror att jag delar det med de allra flesta som är i en relation, så vill jag ha ett samliv med min partner.

    Denna stora skillnad mellan dig och mig, alltså den raka motsatsen, kan ju utgöra den största grunden till våra missförstånd.


    Jag talar inte om mig, utan på att ibland kan man inte arbeta fram lust och kärlek. Ibland är skilsmässa det bästa.... Och det är sällan något enkelt. De flesta skjuter upp det, för att det är oftast både smärtsamt och jobbigt att gå igenom. Däremot kan det bli bra efteråt, och det finns inget som säger att det blir lika i nästa relation, såsom du anser.

    (Du skrev följande

    "Som någon tidigare har skrivit så anses det ofta vara enklare att byta partner, särskilt när man skaffat sig själv alla bevis för att allt är hans fel och/eller att det är omöjligt att tända på honom.

    Inför sig själv anser man det bevisat då man har stor sexlust och underbart sexliv med sin nya partner.

    Men med stor sannolikhet kommer det återigen en dag då det blir lika som tidigare. Om man inte har löst sina egna problem så talar det mesta för att problemen så småningom återkommer igen")

    Hur kan du få för dig att jag inte vill ha samliv med min partner??!

    Det är absolut nödvändigt, men ENDAST om kärlek finns och relationen är bra. Om den inte är det tycker jag att skilsmässa är mycket bättre... däremot inte enklare.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Wed 3 Mar 2021 18:42
    #80
    Anonym (Delvis eget ansvar) skrev 2021-03-02 18:22:46 följande:

    Suck...

    Min poäng i det citerade var att det är min uppfattning att man har möjlighet påverka sin attraktion.

    Och att det finns hundra eller tusen sätt att göra det på

    (hundra eller tusen sätt innebär då inte att jag menar att porr är det enda sättet!).

    Jag gav ett mycket lättförståeligt och talande exempel för att visa på ett sätt, av hundra eller tusen, hur en viss man i sitt fall kunde påverka sin egen attraktion.

    Jag är övertygad att fler än jag kan se det som ett exempel på att det faktiskt är möjligt att påverka sin egen attraktion och jag tror fler än jag klarar översätta det exemplet till något helt annat liknande (inte porr) för att förstå att det faktiskt är möjligt.

    Jag höll ju med Anders om att känslor styr oss. Där finns ingen motsättning.

    Jag har inte sagt sagt att jag konsumerar porr. Det var den där mannen i programmet som jag berättade om.

    Klarar du inte att skilja på det?

    Är det där skon klämmer, är det ditt problem med mig, att du lyckats inbilla dig själv att jag konsumerar porr?

    Med en god terapeut så lönar sig inget skådespel.

    Det spelar liksom ingen roll vad man själv vill eller vad man själv tror att man kan åstadkomma. En god terapeut manipulerar man inte.

    Med hjälp och stöd av en god terapeut inser man mycket snart att man inte vill försöka manipulera utan man inser snart sitt eget bästa, öppnar sig och tar emot all hjälp och stöd man kan få.

    Du har gett mig intrycket av att du skulle ha väldigt stor nytta av god terapi i samarbete med en skicklig och erfaren terapeut.

    Jag har själv fått det och det är bland det bästa, mest nyttiga och mest värdefulla jag har gjort i mitt liv.

    Men det är inte enkelt att hitta en bra och rätt terapeut, och inte billigt.

    Du verkar nästan besatt av att hitta fel och invända mot det jag skriver?

    Om du verkligen anser att något är direkt fel så beskriv då väldigt konkret vad du anser vara fel och försök att tydligt visa varför.

    Om du tydligt kan visa att jag har fel på någon punkt så lovar jag att jag är beredd ändra mig och att ge dig rätt.

    Men då måste jag be dig att vara mycket konkret och mycket tydlig.


    Va???

    Jag har knappt nämnt något om porr. Hur i hela världen kan du få det till att jag funderar på om du ser på porr eller inte. Det bryr jag mig inte om överhuvudtaget, och jag tycker inte heller det är något fel heller.

    Jag reagerade på att det var så "smalt" exempel, då jag är övertygad om att problem med attraktion lust och kärlek är mer komplexa och stora. Därför gillar jag inte ditt exempel. Jag tycker inte det är representativt helt enkelt.

    Ang terapi vet jag personer i dåliga relationer som själva berättat att de redan bestämt sig för att skiljas men gick med på terapin ändå. Bla en man här på FL, men även i verkligheten. Terapeuten fattar ju det snabbt, och det gör ju inget för den som ändå vill "bevisa" för partnen att det är slut. Jag har även läst terapeuter som går in för att tidigt ta reda på om paret verkligen vill fortsätta, om någon av dem inte vill, är det sällan något att jobba med.

    Men varför skulle jag behöva en terapeut? Det vore väldigt intressant? Tycker du att jag har något problem bara för att jag inte tycker precis som du?

    Måste jag tydligt visa att du har "fel"?

    Så fyrkantigt är inte livet att det finns facit. Särskilt inte när det kommer till dessa komplexa frågor. Jag reagerar på olika saker du skriver och ger min synpunkt.

    Jag fyller i det du "missar". (enligt min åsikt) Du trycker hårt på att man kan ändra attraktion, och bör jobba med detta, men jag vill belysa att det ofta är mer komplext.

    Du antyder att det är lättaste vägen att skiljas. Det är det oftast inte. Du skriver också att skilsmässa inte löser något och att man sannolikt får samma problem i nästa relation. Det behöver man verkligen inte heller. Det är ju en ny människa man träffar och man passar kanske bättre ihop. Dessutom utvecklas man genom livet och lär sig om sig själv och andra.

    Visst kan man ibland jobba på attraktion även när den dött , men ibland går det inte och det behöver inte vara något fel med det.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Lust / kommunikation ...