• Anonym (Män är enklar­e)
    Wed 24 Feb 2021 06:41
    516 visningar
    11 svar
    11
    516

    Känner du igen?Bisexuell kvinna men...

    ...kvinnor är så mycket jobbigare än män att ha att göra med. Svårare att hålla nöjda, svårare att förstå sig på, det blir lätt missförstånd, kvinnor surar över saker en inte kan förstå och allt är så komplicerat och jobbigt.

    Är det någon mer än mig som egentligen är bisexuell men starkt lutar åt män av den anledningen? Alltså dumma brudar som surar över ingenting, "det är inte vad du sa utan hur du sa det!" och såna grejer. Jag blir alldeles matt.

    Hur står män ut med detta? Den där konstanta känslan av att alltid ha gjort något fel men en vet inte vad en gjort fel. En man säger åt en vad han tycker en gjort för fel eller så sväljer han det. Att sura utan att berätta varför är verkligen skitjobbigt. Gör jag själv så med män? Isåfall skall jag sluta med det.

    /Behövde bara ventilera

  • Svar på tråden Känner du igen?Bisexuell kvinna men...
  • Anonym (Heter­oman)
    Wed 24 Feb 2021 09:01
    #1
    +1
    Anonym (Män är enklare) skrev 2021-02-24 06:41:28 följande:

    ...kvinnor är så mycket jobbigare än män att ha att göra med. Svårare att hålla nöjda, svårare att förstå sig på, det blir lätt missförstånd, kvinnor surar över saker en inte kan förstå och allt är så komplicerat och jobbigt.

    Är det någon mer än mig som egentligen är bisexuell men starkt lutar åt män av den anledningen? Alltså dumma brudar som surar över ingenting, "det är inte vad du sa utan hur du sa det!" och såna grejer. Jag blir alldeles matt.

    Hur står män ut med detta? Den där konstanta känslan av att alltid ha gjort något fel men en vet inte vad en gjort fel. En man säger åt en vad han tycker en gjort för fel eller så sväljer han det. Att sura utan att berätta varför är verkligen skitjobbigt. Gör jag själv så med män? Isåfall skall jag sluta med det.

    /Behövde bara ventilera


    Ja, där beskrev du många mäns vardag.

  • Anonym (Check­)
    Wed 24 Feb 2021 10:10
    #2
    Anonym (Heteroman) skrev 2021-02-24 09:01:15 följande:
    Ja, där beskrev du många mäns vardag.
    Check på den!
  • Anonym (bitje­jen)
    Wed 24 Feb 2021 10:22
    #3
    Anonym (Män är enklare) skrev 2021-02-24 06:41:28 följande:

    ...kvinnor är så mycket jobbigare än män att ha att göra med. Svårare att hålla nöjda, svårare att förstå sig på, det blir lätt missförstånd, kvinnor surar över saker en inte kan förstå och allt är så komplicerat och jobbigt.

    Är det någon mer än mig som egentligen är bisexuell men starkt lutar åt män av den anledningen? Alltså dumma brudar som surar över ingenting, "det är inte vad du sa utan hur du sa det!" och såna grejer. Jag blir alldeles matt.

    Hur står män ut med detta? Den där konstanta känslan av att alltid ha gjort något fel men en vet inte vad en gjort fel. En man säger åt en vad han tycker en gjort för fel eller så sväljer han det. Att sura utan att berätta varför är verkligen skitjobbigt. Gör jag själv så med män? Isåfall skall jag sluta med det.

    /Behövde bara ventilera


    Surandet är jobbigt ja, men samtidigt så är min flickvän helt grym på att kommunicera. Mina tidigare pojkvänner var enkla så enkla men otrohet är män mkt bättre på att dölja, barnens pappa lurade mig nästan helt utan större problem. Min flickvän läser jag lätt.

    Och sexet är så vansinnigt bra med henne, med män har det även varit kanon men hon är bara så otroligt känslig och läser av mina reaktioner med lätthet :D Och att kyssa henne....suveränt.
  • Anonym (Check­)
    Wed 24 Feb 2021 10:35
    #4
    Anonym (bitjejen) skrev 2021-02-24 10:22:10 följande:
    Surandet är jobbigt ja, men samtidigt så är min flickvän helt grym på att kommunicera. Mina tidigare pojkvänner var enkla så enkla men otrohet är män mkt bättre på att dölja, barnens pappa lurade mig nästan helt utan större problem. Min flickvän läser jag lätt.

    Och sexet är så vansinnigt bra med henne, med män har det även varit kanon men hon är bara så otroligt känslig och läser av mina reaktioner med lätthet :D Och att kyssa henne....suveränt.
    Antar att din flickvän varit otrogen och du märkt det. För hur kan du annars veta att du läser henne lätt? För det kan väl inte vara så att...... Förvånad
  • Anonym (bitje­jen)
    Wed 24 Feb 2021 10:42
    #5
    Anonym (Check) skrev 2021-02-24 10:35:45 följande:
    Antar att din flickvän varit otrogen och du märkt det. För hur kan du annars veta att du läser henne lätt? För det kan väl inte vara så att...... Förvånad
    ;) det tror jag inte men det finns andra mildare saker där jag sett hur hon fungerar. 
  • Anonym (ppp)
    Wed 24 Feb 2021 10:47
    #6
    Anonym (Heteroman) skrev 2021-02-24 09:01:15 följande:
    Ja, där beskrev du många mäns vardag.
    oj så fånig kommentar. Som om det inte finns män som surrar och beter sig? 
  • Wed 24 Feb 2021 12:46
    #7
    Anonym (Heteroman) skrev 2021-02-24 09:01:15 följande:

    Ja, där beskrev du många mäns vardag.


    Klockren kommentar! Så är det att vara man och befinna sig i ett äktenskap/samboförhållande. Många män som känner att hur man än gör blir det fel.
  • Anonym (Heter­oman)
    Wed 24 Feb 2021 15:28
    #8
    Anonym (ppp) skrev 2021-02-24 10:47:11 följande:
    oj så fånig kommentar. Som om det inte finns män som surrar och beter sig? 
    Jag har aldrig haft ett förhållande med en man så jag vet inte riktigt hur det skulle fungera. De män jag känner som vänner beter sig inte på det sättet som TS beskriver att kvinnor gör - "Den där konstanta känslan av att alltid ha gjort något fel men en vet inte vad en gjort fel. En man säger åt en vad han tycker en gjort för fel eller så sväljer han det.". Detta är något jag och tydligen fler här känner igen.

    Har du en annan erfarenhet får du gärna delge oss den.
  • Anonym (Föred­rar kvinno­r)
    Wed 24 Feb 2021 17:58
    #9

    Min upplevelse är precis tvärtom. Har mycket bättre kommunikation med kvinnor och överlag en djupare och mer förstående relation pga likheter och samförstånd. Svåraste biten med kvinnor har varit sexet där det inte flutit lika lätt med driften som med män, oftast pga av hormonella svängningar och komplikationer, samt brist initiativtagning.

  • Anonym (Föred­rar kvinno­r)
    Wed 24 Feb 2021 18:01
    #10
    Anonym (bitjejen) skrev 2021-02-24 10:22:10 följande:
    Surandet är jobbigt ja, men samtidigt så är min flickvän helt grym på att kommunicera. Mina tidigare pojkvänner var enkla så enkla men otrohet är män mkt bättre på att dölja, barnens pappa lurade mig nästan helt utan större problem. Min flickvän läser jag lätt.

    Och sexet är så vansinnigt bra med henne, med män har det även varit kanon men hon är bara så otroligt känslig och läser av mina reaktioner med lätthet :D Och att kyssa henne....suveränt.
    Vackert beskrivet. Sexet får jag hålla med om. Så mycket mer inkännande och passionerat med kvinnor och mer spännande. Roligare kroppar med och mer sensualism. Män är betydligt simplare och mindre kommunikativa. Man får dra ut dem allt är min erfarenhet. Har aldrig förstått mig på dem.
  • Anonym (bitje­jen)
    Thu 25 Feb 2021 10:01
    #11
    Anonym (Föredrar kvinnor) skrev 2021-02-24 18:01:28 följande:
    Vackert beskrivet. Sexet får jag hålla med om. Så mycket mer inkännande och passionerat med kvinnor och mer spännande. Roligare kroppar med och mer sensualism. Män är betydligt simplare och mindre kommunikativa. Man får dra ut dem allt är min erfarenhet. Har aldrig förstått mig på dem.
    Tack! :) Ja, det är otroligt hett att vara intim med kvinnor, jag kan ju gilla mäns drift och styrka men närheten är så mycket mer sexig med en kvinna som vidrör precis så som jag vill. Eller inte ens visste att jag ville ;) Och det finns så många fler varianter och saker att upptäcka med kvinnor.
Svar på tråden Känner du igen?Bisexuell kvinna men...