• Wed 24 Feb 2021 16:38
    1222 visningar
    83 svar
    83
    1222

    Problem att hitta flickvän

    Hej FL. Jag är 34 år och jag har väldigt svårt att träffa en partner. Jag har aldrig haft någon heller.

    Jag är inte den mest attraktiva mannen i världen och jag är kortare än dom flesta svenska män i min ålder men sköter hygien och tänker på kläder och sådant en hel del. Ser respektabel ut. Ordnat liv med jobb, boende och allt sådant där och det har aldrig varit problematiskt.

    Nu i min ålder så är folk med sina partners och så och jag träffar aldrig singelkvinnor naturligt heller. På jobbet finns inga tjejer. På nätet så svarar inga kvinnor när jag skriver och Tinder och liknande får jag inga matchningar.

    Hur ska jag göra egentligen? Jag drömmer om familj och barn och sådant och vill leva ett ganska normalt liv.

  • Svar på tråden Problem att hitta flickvän
  • Wed 24 Feb 2021 16:45
    #1

    Tråkigt att höra, det låter inte som en rolig sits.

    Jag skulle rekommendera dig att engagera dig i t ex Röda korset eller någon annan volontärverksamhet som fortfarande är öppen trots Corona, där blir det en naturlig mötesplats vilket är det mest effektiva sättet att träffa någon. Utöver det är det att fortsätta vara aktiv på nätet med många foton, din längd behöver du inte tänka på eftersom massor av korta tjejer också vill ha korta män.

    Lycka till!

  • Anonym (Pelle­)
    Wed 24 Feb 2021 17:06
    #2
    Erika71 skrev 2021-02-24 16:45:57 följande:

    din längd behöver du inte tänka på eftersom massor av korta tjejer också vill ha korta män.

    Lycka till!


    Det där är inte sant. Korta män är inte eftertraktad nånstans.

    Däremot har korta kvinnor större överseende för en kort man så länge mannen är längre.
  • Anonym (Y)
    Wed 24 Feb 2021 17:20
    #3
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-24 17:06:44 följande:
    Det där är inte sant. Korta män är inte eftertraktad nånstans.

    Däremot har korta kvinnor större överseende för en kort man så länge mannen är längre.
    En vän till mig är man och väldigt kort. hans fru än längre än honom. De är lycklig och har 4 ungar
  • Anonym (Pelle­)
    Wed 24 Feb 2021 17:24
    #4
    -1
    Anonym (Y) skrev 2021-02-24 17:20:54 följande:

    En vän till mig är man och väldigt kort. hans fru än längre än honom. De är lycklig och har 4 ungar


    Förmodligen drömde hon om en lång man också.

    Men så lyckades den korta mannen charma/tjata sig till henne så hon var beredd att ge upp sin dröm.
  • Anonym (Sanna­)
    Wed 24 Feb 2021 17:30
    #5
    Anonym (Y) skrev 2021-02-24 17:20:54 följande:

    En vän till mig är man och väldigt kort. hans fru än längre än honom. De är lycklig och har 4 ungar


    Har också ett sånt par i umgängeskretsen, med tre barn. Han är dessutom ganska "ful" jämfört med henne som är normsnygg. Däremot är han otroligt karismatisk. Båda är lärare, så det är knappast någon statusgrej över honom heller.

    TS, om jag tänker på hur par i min krets har träffats, då är det:

    - Jobbet

    - Kyrkan

    - Gemensamma vänner

    - Dejtingappar

    - World of warcraft (jag är fullt allvarlig Han är från Nederländerna och flyttade hit för henne)

    - Universitetet
  • Wed 24 Feb 2021 17:30
    #6

    Tufft läge ts men du har gjort det viktigaste och det är att fråga om hjälp.
    Fundera på vad du brinner för och vad du är intresserad av. Om du inte vet det får du börja där annars sök dig till situationer och miljöer där du kommer till din rätt. Det kan vara föreningar eller andra intressegrupper.
    Det viktigaste är att du hittar en arena där just du skiner lite extra då ökar chansen att du träffar någon.

  • Wed 24 Feb 2021 17:42
    #7
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-24 17:30:26 följande:
    TS, om jag tänker på hur par i min krets har träffats, då är det:

    - Jobbet

    - Kyrkan

    - Gemensamma vänner

    - Dejtingappar

    - World of warcraft (jag är fullt allvarlig Han är från Nederländerna och flyttade hit för henne)

    - Universitetet

    Jobbet - Inga tjejer
    Kyrkan - Inte ett dugg religiös. Går det?
    Gemensamma vänner - Har typ inga vänner längre med åldern
    Dejtingappar - Testat i över tio år utan framgång
    Universitet - Pluggat klart


    Steven01 skrev 2021-02-24 17:30:36 följande:

    Tufft läge ts men du har gjort det viktigaste och det är att fråga om hjälp.
    Fundera på vad du brinner för och vad du är intresserad av. Om du inte vet det får du börja där annars sök dig till situationer och miljöer där du kommer till din rätt. Det kan vara föreningar eller andra intressegrupper.
    Det viktigaste är att du hittar en arena där just du skiner lite extra då ökar chansen att du träffar någon.


    Jag gillar ju sport, live hockey då. Men där går ju folk med sina vänner/bekanta. Jag är så jävla less på detta innesittande sedan covid19 att jag blivit sjukt deprimerad.  Knappt gjort något sedan i Mars.

  • Wed 24 Feb 2021 18:25
    #8
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-24 17:06:44 följande:
    Det där är inte sant. Korta män är inte eftertraktad nånstans.

    Däremot har korta kvinnor större överseende för en kort man så länge mannen är längre.
    Ta en runda på stan och notera alla korta män som går runt med en kvinna, då kommer du att se att du har fel.

    Att längre män väljs före kortare är ofta sant, på samma sätt som att smala kvinnor kommer före runda men båda blir valda, man kanske bara måste kämpa och leta lite mer.
  • Wed 24 Feb 2021 18:29
    #9

    1. Vad jobbar du med?
    2. Har du barn?
    3. Vart bor du ? Samt i vilken bostadsform?

    / 30 åring från stockholm

  • Wed 24 Feb 2021 19:01
    #10
    +1
    lejonet87 skrev 2021-02-24 17:42:51 följande:

    Jobbet - Inga tjejer

    Kyrkan - Inte ett dugg religiös. Går det?

    Gemensamma vänner - Har typ inga vänner längre med åldern

    Dejtingappar - Testat i över tio år utan framgång

    Universitet - Pluggat klart

    Jag gillar ju sport, live hockey då. Men där går ju folk med sina vänner/bekanta. Jag är så jävla less på detta innesittande sedan covid19 att jag blivit sjukt deprimerad.  Knappt gjort något sedan i Mars.


    Fast du måste börja i rätt ände och börja träffa folk, män som kvinnor! Ta upp kontakten med gamla vänner eller engagera i dig i något där du träffar folk. Ofta träffar man ju din respektive via vänner etc. Att ha noll kontaktnätverk är det som ligger dig i fatet, inte att du är kort.
Svar på tråden Problem att hitta flickvän