• Thu 25 Feb 2021 08:57
    57555 visningar
    673 svar
    673
    57555

    Letrozol 2021

    Hej!

    Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

    Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

    Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Letrozol 2021
  • Fri 9 Apr 2021 23:03
    Varbergstjej skrev 2021-04-09 08:18:47 följande:

    Ja, absolut! I alla fall en gång så att du får se om letrozolen funkar tänker jag? :) så att du inte behöver höja dosen eller så. Dessutom finns det risk för att flera ägg mognad och därmed risk för flerbörd (dock inte jättestor risk, men det kan hända när man stimulerar med hormoner). Sen kanske du inte behöver gå varje gång, men tänker det kanske hade varit skönt för dig att se i alla fall en gång? :)


    Absolut, det har du rätt i, tror du att "vanliga" gyn läkaren kan se på sjukhuset? Annars måste ja till Gävle 12 mil om dom nu tar in en då man gått på privat. Jobbar nätter nu så blir svårt att komma loss och åka iväg.
  • Sat 10 Apr 2021 09:00
    xcuseme skrev 2021-04-09 23:03:27 följande:

    Absolut, det har du rätt i, tror du att "vanliga" gyn läkaren kan se på sjukhuset? Annars måste ja till Gävle 12 mil om dom nu tar in en då man gått på privat. Jobbar nätter nu så blir svårt att komma loss och åka iväg.


    Absolut, det ser dom :) det är ju ett vanligt VUL där de kollar om någon äggblåsa växt, hur stor den är, att det inte är för många äggblåsor som är mogna och hur din slemhinna ser ut :)
  • Sat 10 Apr 2021 11:18

    Följer tråden här och hur det går för er alla! Det är intressant hur man utan att man känner någon kan hoppas så mycket o hålla tummarna så hårt. Jag hoppas verkligen att ni alla lyckas. Några dagar kvar till VUL här.. känner små smärtor i äggstockarna i mellan åt men inget som känns annorlunda från förr. Tar mina EPA-Glandin (berätta vad som är sagt efter VUL) på dem och dricker även Yogi tea nu i smaken "Womans Balance". Enligt vissa studier ska hallonbladet som är i det balansera menscykeln och kroppen från insidan. Vanliga örter mem mam vet aldrig, inget som skadar att testa iallafall.

    Håller tummarna för er alla! Vi stöttar varandra i detta <3

  • Sat 10 Apr 2021 13:09
    Varbergstjej skrev 2021-04-10 09:00:04 följande:

    Absolut, det ser dom :) det är ju ett vanligt VUL där de kollar om någon äggblåsa växt, hur stor den är, att det inte är för många äggblåsor som är mogna och hur din slemhinna ser ut :)


    Okej, då kanske man borde ringa dit och hoppas på att få en tid, jobbar ju på sjukhuset så de vore ju bra, när bör man kolla? På fredag cd 10 eller måndag cd 13?
  • Sat 10 Apr 2021 13:11
    siiimbooo skrev 2021-04-10 11:18:04 följande:

    Följer tråden här och hur det går för er alla! Det är intressant hur man utan att man känner någon kan hoppas så mycket o hålla tummarna så hårt. Jag hoppas verkligen att ni alla lyckas. Några dagar kvar till VUL här.. känner små smärtor i äggstockarna i mellan åt men inget som känns annorlunda från förr. Tar mina EPA-Glandin (berätta vad som är sagt efter VUL) på dem och dricker även Yogi tea nu i smaken "Womans Balance". Enligt vissa studier ska hallonbladet som är i det balansera menscykeln och kroppen från insidan. Vanliga örter mem mam vet aldrig, inget som skadar att testa iallafall.

    Håller tummarna för er alla! Vi stöttar varandra i detta <3


    .

    Spännande, är bara på min 2a tablett här så känner inge speciellt alls men hoppas man märker nått sen. Berätta gärna sen efter vul ????
  • Sat 10 Apr 2021 14:51
    xcuseme skrev 2021-04-10 13:09:25 följande:

    Okej, då kanske man borde ringa dit och hoppas på att få en tid, jobbar ju på sjukhuset så de vore ju bra, när bör man kolla? På fredag cd 10 eller måndag cd 13?


    Ja gör det tycker jag! Skönt för dig att veta :)

    Man brukar gå på CD12, men är det en söndag så skulle jag tagit på CD13 :)
  • Sat 10 Apr 2021 18:29

    Finns det någon här som testat Donaferty? :)

  • Sat 10 Apr 2021 20:24

    Vill vi kanske göra en liten bim lista?

    Vet att vi är 3 som började letrozol samma dag

  • Sat 10 Apr 2021 21:19
    Varbergstjej skrev 2021-04-10 14:51:49 följande:

    Ja gör det tycker jag! Skönt för dig att veta :)

    Man brukar gå på CD12, men är det en söndag så skulle jag tagit på CD13 :)


    Då ska ja kolla om dom har tid då ????
  • Sat 10 Apr 2021 21:57
    Varbergstjej skrev 2021-04-08 08:23:52 följande:

    Vad fint att höra att det funkat för dig innan! Hoppas att det går lika fint denna gång :) det kommer det säkert att göra! Fick du äta många omgångar senast innan det satte sig?


    Senast tog det sig på första omgången.

    Var på VUL i torsdags och allt såg bra ut, så han trodde inte att det skulle vara några större problem den här gången heller.
Svar på tråden Letrozol 2021