• Thu 25 Feb 2021 08:57
    57526 visningar
    673 svar
    673
    57526

    Letrozol 2021

    Hej!

    Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

    Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

    Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Letrozol 2021
  • Wed 24 Nov 2021 17:31
    Hoppaspåbebis skrev 2021-11-23 19:29:58 följande:

    Hoppas att den kommer snart! Man vill ju typ bara att mensen ska komma tillslut om det nu inte tagit sig!

    På sätt e det ju ändå skönt me letrozol för då känns det ju som att man för en gång skull har en normal cykel haha


    Det kom i måndagskväll!!! Såå skönt. Ja men eller hur, haha!

    Ja men precis, det går liksom fortfarande mellan ägglossningarna så man kan försöka igen snabbare.
  • Touma
    Thu 25 Nov 2021 23:27
    +1
    Hoppaspåbebis skrev 2021-11-23 19:27:26 följande:
    Jag har kört 3 kurer nu så har ju tre kvar om inte det funkar denna gången heller!

    Asså denna gången kände ja nåting i tjejmagen osv inget som gjorde ont eller så. Så ja hoppas att det ev va äl då

    Hur länge har tagit då? Har du fått Ovitrelle alla gånger?
    Ohhhh jag håller tummarna att du har fått äl, snälla uppdatera mig ifall det är äl .

    Jag har tagit letrozol 3 gånger, nej jag fick inte namnet Ovitrelle nämnt ens Obestämd..

    Enligt teststickorna och elektroniska gravtestet så är  jag gravid i vecka 5 nu..

    Håller tummarna att går bra för er alla och att eran önskan går i uppfyllelse
  • Fri 26 Nov 2021 12:15
    Touma skrev 2021-11-25 23:27:28 följande:

    Ohhhh jag håller tummarna att du har fått äl, snälla uppdatera mig ifall det är äl .

    Jag har tagit letrozol 3 gånger, nej jag fick inte namnet Ovitrelle nämnt ens ..

    Enligt teststickorna och elektroniska gravtestet så är  jag gravid i vecka 5 nu..

    Håller tummarna att går bra för er alla och att eran önskan går i uppfyllelse


    Åhhh!!! Stort grattis !!!!
  • Touma
    Fri 26 Nov 2021 13:51
    Linnnean skrev 2021-11-26 12:15:00 följande:
    Åhhh!!! Stort grattis !!!!
    Tak fina du Skrattande, nu håller jag tummarna att ni plussar utan problem och att slipper all den hinder.
  • Mon 29 Nov 2021 15:30

    [quote=81509926][quote-nick]Touma skrev 2021-11-25 23:27:28 följande:[/quote-nick][/quote]

    Åh stort grattis!! :)

  • Tue 30 Nov 2021 13:47

    Jahopp denna kuren tog sig lnte nu heller! Och ja hade väl på känn att det inte skulle bli nåting. Blödningen kom idag på cd 33

    Så på torsdag börjar me kur nr 4?.

  • Tue 30 Nov 2021 23:44

    Var ett tag sedan jag skrev. Jag har haft ont och haft svårt att kissa men lagom tills jag fick en tid ( torsdag) så ska allt bli bra igen såklart. Dock fortfarande ingen mens.

    Vet inte hur jag ska räkna min cykel pga alla långdragna blödningar i starten men antingen cd 47 (med letrozolen) eller cd 67 om jag räknar får start. Börjar bli less.. vill inte ta provera för jag orkar inte vänta typ 10-15 dagar på en mens och vågar inte hoppas att det startar snabbare av sig självt heller. Vad ska jag göra :,(????

  • Tue 30 Nov 2021 23:45
    Hoppaspåbebis skrev 2021-11-30 13:47:30 följande:

    Jahopp denna kuren tog sig lnte nu heller! Och ja hade väl på känn att det inte skulle bli nåting. Blödningen kom idag på cd 33

    Så på torsdag börjar me kur nr 4?.


    Nej. Jag höll verkligen tummarna för dig! Ska du köra samma dos kommande kur?
  • Wed 1 Dec 2021 11:44
    +1

    Nu vill jag skrika av lycka! Vaknade av att

    Mensen startade! Äntligen kan jag börja om med en ny kur och nu är ett första ultraljud inbokat på cd 13. Är såå himla glad, om ni läste mitt förra inlägg så har jag haft massor problem senaste veckorna men nu vet jag att kroppen startar om. Så glad!!! Och då kommer vi va nära varandra (hoppaspåbebis) i hela kuren nu :) hoppas att detta är vår månad!

  • Thu 2 Dec 2021 16:45
    Mizzi26 skrev 2021-12-01 11:44:20 följande:

    Nu vill jag skrika av lycka! Vaknade av att

    Mensen startade! Äntligen kan jag börja om med en ny kur och nu är ett första ultraljud inbokat på cd 13. Är såå himla glad, om ni läste mitt förra inlägg så har jag haft massor problem senaste veckorna men nu vet jag att kroppen startar om. Så glad!!! Och då kommer vi va nära varandra (hoppaspåbebis) i hela kuren nu :) hoppas att detta är vår månad!


    Åh va glad ja blir för din skull!! :)

    Jag äter dubbeldos igen å ska ta första tabletterna ikväll!

    Ja men precis! Då tar du din dos på fredag va? :)
Svar på tråden Letrozol 2021