• Thu 25 Feb 2021 08:57
    57514 visningar
    673 svar
    673
    57514

    Letrozol 2021

    Hej!

    Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

    Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

    Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Letrozol 2021
  • Mon 27 Dec 2021 17:36
    Citrongegga skrev 2021-12-20 21:13:12 följande:

    Nej :( Får be om det till nästa cykel om det är så att det inte släppte denna gången.


    Ja men det tycker ja du ska göra :)
  • Mon 27 Dec 2021 17:40
    Mizzi26 skrev 2021-12-21 20:27:32 följande:

    Vad tråkigt att höra!

    Själv är jag på cd 21 och och är gravid i vanlig ordning. Känner direkt när jag är det men får aldrig behålla tyvärr.

    Så håller tummarna att det ska lyckas! Det är en plågsam väntan.

    Har plussat varje cykel jag får äl förutom 1 hittils. Min kropp verkar ta sig an även de dåliga äggen/spermierna så blir ju missfall hela tiden. Hoppas att det ska klaffa nu :) vågar inte ropa hurra förens den dagen jag passerar vecka 12 med ett ordentligt ultraljud.


    Jag är på cd 28 men tänker vänta till cd 33, cd 34 för å se om mens kommer. Har kommit runt dem dagarna innan.

    Men känner inte av några symtom alls på att grav e på g. Så ja har inga förhoppningar å har ställt in mig på att köra kur nr 5?
  • Tue 28 Dec 2021 02:01
    Hoppaspåbebis skrev 2021-12-27 17:40:31 följande:

    Jag är på cd 28 men tänker vänta till cd 33, cd 34 för å se om mens kommer. Har kommit runt dem dagarna innan.

    Men känner inte av några symtom alls på att grav e på g. Så ja har inga förhoppningar å har ställt in mig på att köra kur nr 5?


    Håller tummarna för dig! Vissa känner ju absolut ingenting så man vet ju aldrig :)

    Jag tog ett test idag och det är positivt men vi får se om mensen dyker upp imorgon när den ska eller hur det blir. Hoppas innerligt att jag får behålla denna graviditet men mitt psyke tillåter mig inte att vara glad förens jag ser ett 3+ på digitalt. För så långt har jag aldrig kommit. Har bara fått 1-2. Även om ett av missfallen var i vecka 8.
  • Wed 5 Jan 2022 21:04
    Hoppaspåbebis skrev 2021-12-27 17:40:31 följande:

    Jag är på cd 28 men tänker vänta till cd 33, cd 34 för å se om mens kommer. Har kommit runt dem dagarna innan.

    Men känner inte av några symtom alls på att grav e på g. Så ja har inga förhoppningar å har ställt in mig på att köra kur nr 5?


    Hur gick det? Kom mensen?

    Själv fick jag hoppa över en kur denna mensen då dom hade julstängt på min klinik :( Känns så tråkigt?
  • Wed 5 Jan 2022 21:05
    Mizzi26 skrev 2021-12-28 02:01:16 följande:

    Håller tummarna för dig! Vissa känner ju absolut ingenting så man vet ju aldrig :)

    Jag tog ett test idag och det är positivt men vi får se om mensen dyker upp imorgon när den ska eller hur det blir. Hoppas innerligt att jag får behålla denna graviditet men mitt psyke tillåter mig inte att vara glad förens jag ser ett 3+ på digitalt. För så långt har jag aldrig kommit. Har bara fått 1-2. Även om ett av missfallen var i vecka 8.


    Håller verkligen tummarna för dig att plusset är där för att stanna <3
  • Thu 6 Jan 2022 00:04
    Linnnean skrev 2022-01-05 21:05:37 följande:

    Håller verkligen tummarna för dig att plusset är där för att stanna <3


    Tack men mensen kom.. flera dagar för sent men kände det på mig när plussen blev svagare. Är glad att det inte dröjde länge. Så nu har jag startat om med en ny kur. Dubbel dos o ultraljud nästa vecka.

    Får jag ägglossning på dag 14 igen så blir det knepigt för mannens mor och far ska bo hos oss hela nästa helg o då är det svårt att mysa för dom sover rakt under oss suck. Får komma på smarta lösningar haha.

    Såg att du fick hoppa över denna omgång? Kunde du inte köra på o ringa dom när dom öppnade igen?
  • Fri 7 Jan 2022 14:31

    Ska påbörja min fjärde letrozol kur imorgon. Har haft väldigt olika ägglossningar. Första kuren dag 12 och sista kuren på dag 18.

    Hoppas denna ska ge mig ett plus.

  • Fri 7 Jan 2022 16:34
    +1
    Sarastiina skrev 2022-01-07 14:31:24 följande:

    Ska påbörja min fjärde letrozol kur imorgon. Har haft väldigt olika ägglossningar. Första kuren dag 12 och sista kuren på dag 18.

    Hoppas denna ska ge mig ett plus.


    Håller tummarna för dig!

    Min första slutade i en cysta och andra i en fin ägglossning på dag 14. Hoppas denna kur ska sluta positivt. Tog sista dosen idag.
  • Fri 7 Jan 2022 18:01

    Detsamma! Håller tummarna!

    Spännande! Tar du ovitrelle också?

  • Thu 13 Jan 2022 10:59

    hur har det gått Mizzi?

Svar på tråden Letrozol 2021