• Thu 25 Feb 2021 12:58
    783 visningar
    14 svar
    14
    783

    Missfall??? Så leden...

    Jag tog två positiva graviditetstest. Ett i lördags och ett i söndags. Min första dag på mensen sist var 18jan. Jag har haft väldigt ont i höger sida av magen i ungefär en vecka så jag beslöt mig för att åka till gyn för att se så det inte var utomhavandeskap... när jag var där för några timmar sedan så sa dom att det inte var positivt och att dom inte kan se att jag är gravid, att jag borde ha mer ont i magen när dom klämde på den. Så jag satt och grät framför två läkare som i stort sätt inte sa någonting, nu är jag hemma och vet inte vad jag ska göra... dom trodde inte ens jag hade varit gravid från första början. Kiss testet var negativt och dom sa att dom litar på det till 100% men klockan var 11 när jag tog det. Det var varken morgon urin och jag hade druckit massor mer vatten. Jag vet inte om jag är knäpp... men i morse mådde jag jätte illa och jag har haft massa symtom, men vet inte om jag fick ett missfall med tanke på att jag har haft en brun blödning nu i en vecka. Borde jag ta ett eget test hemma imorgon eller ska jag bara lita på vad dom säger? Det kanske är för tidigt för dom att se? Känner mig helt förstörd... tacksam för svar.

  • Svar på tråden Missfall??? Så leden...
  • Thu 25 Feb 2021 13:26
    #1

    Ta ett test till :) brukar alltid vänta med att äns skriva in mig på mvc när jag är gravid för man måste ju testa med morgon urin så tidigt annars syns de ju inte å då blir man dum förklarad :) brunt blod är ej missfall men kan vara början på ett. Skulle rekommendera dig att ta stickor istället för sånna plast test :) då vet du om dom på gym kan se innan du åker dit då det är sånna dom andvänder :)

  • Thu 25 Feb 2021 13:42
    #2
    Lilant skrev 2021-02-25 13:26:03 följande:

    Ta ett test till :) brukar alltid vänta med att äns skriva in mig på mvc när jag är gravid för man måste ju testa med morgon urin så tidigt annars syns de ju inte å då blir man dum förklarad :) brunt blod är ej missfall men kan vara början på ett. Skulle rekommendera dig att ta stickor istället för sånna plast test :) då vet du om dom på gym kan se innan du åker dit då det är sånna dom andvänder :)


    Jag gör det imorgon. 
    Jag har fått missfall en gång tidigare och då har det inte varit alls såhär, men dom förklarade som att det var det :( Men sen sa dom även att jag blöder från livmoderhalstappen, så jag tror mer att blödningen kommer därifrån. 

    Tack för rekommendationen :) jag tror jag ska köpa båda för att vara helt säker nu! Börjar ju tro att jag inte är gravid längre efter allt dom sagt.
  • Anonym (A)
    Thu 25 Feb 2021 13:51
    #3
    Bellibusan skrev 2021-02-25 12:58:01 följande:

    Jag tog två positiva graviditetstest. Ett i lördags och ett i söndags. Min första dag på mensen sist var 18jan. Jag har haft väldigt ont i höger sida av magen i ungefär en vecka så jag beslöt mig för att åka till gyn för att se så det inte var utomhavandeskap... när jag var där för några timmar sedan så sa dom att det inte var positivt och att dom inte kan se att jag är gravid, att jag borde ha mer ont i magen när dom klämde på den. Så jag satt och grät framför två läkare som i stort sätt inte sa någonting, nu är jag hemma och vet inte vad jag ska göra... dom trodde inte ens jag hade varit gravid från första början. Kiss testet var negativt och dom sa att dom litar på det till 100% men klockan var 11 när jag tog det. Det var varken morgon urin och jag hade druckit massor mer vatten. Jag vet inte om jag är knäpp... men i morse mådde jag jätte illa och jag har haft massa symtom, men vet inte om jag fick ett missfall med tanke på att jag har haft en brun blödning nu i en vecka. Borde jag ta ett eget test hemma imorgon eller ska jag bara lita på vad dom säger? Det kanske är för tidigt för dom att se? Känner mig helt förstörd... tacksam för svar.


    5+ veckor efter senaste mens borde ju alla gravtest visa positivt även fast det inte är morgonurin.
  • Thu 25 Feb 2021 14:48
    #4
    Anonym (A) skrev 2021-02-25 13:51:06 följande:

    5+ veckor efter senaste mens borde ju alla gravtest visa positivt även fast det inte är morgonurin.


    Har säkert fått missfall. Men ska ta ett imorgon bitti bara för att vara säker och se det med egna ögon
  • Thu 25 Feb 2021 15:58
    #5

    Tidiga missfall är jättevanligt! Kanske klen tröst, men ändå...

    Jag valde medvetet att avstå från tester när jag slutade med p-piller eftersom jag hellre är ovetande om ett tidigt missfall. Tänker att blir jag gravid så märker jag det ändå förr eller senare.

  • Thu 25 Feb 2021 17:16
    #6

    Tog ett nytt test nu istället. Det är positivt... jag förstår inte någonting... hur kunde det varit negativt hos läkaren?

  • Thu 25 Feb 2021 17:25
    #7
    Bellibusan skrev 2021-02-25 17:16:52 följande:

    Tog ett nytt test nu istället. Det är positivt... jag förstår inte någonting... hur kunde det varit negativt hos läkaren?


    Skrev jag inte tidigare idag varför de va negativt hos dom?
  • Anonym (A)
    Thu 25 Feb 2021 17:45
    #8
    Bellibusan skrev 2021-02-25 17:16:52 följande:

    Tog ett nytt test nu istället. Det är positivt... jag förstår inte någonting... hur kunde det varit negativt hos läkaren?


    Vad har du för tester?
  • Thu 25 Feb 2021 17:52
    #9
    Anonym (A) skrev 2021-02-25 17:45:54 följande:

    Vad har du för tester?


    Har clearblue hemma
  • Anonym (A)
    Thu 25 Feb 2021 18:05
    #10
    Bellibusan skrev 2021-02-25 17:52:23 följande:

    Har clearblue hemma


    Kan det vara spökstreck?
  • Fri 26 Feb 2021 08:50
    #11

    Jag har flera gånger fått spökstreck på CB. Prova med vanliga stickor också. Visar båda pos kan du ju vara rätt säker på resultatet <3

  • Fri 26 Feb 2021 09:38
    #12
    Juney skrev 2021-02-26 08:50:48 följande:

    Jag har flera gånger fått spökstreck på CB. Prova med vanliga stickor också. Visar båda pos kan du ju vara rätt säker på resultatet <3


    Tack, ska ta såna stickor nästa gång istället. Ganska säker på att jag fick MF i natt dock. Men det är skönt att veta än att leva i ovisshet. Bara att försöka igen :)
  • Wed 3 Mar 2021 12:20
    #13

    Hej samma här fick 5 positiva var av ett digitalt måndag kväll positiva i går negativt i dag lite blod helt knäckt hur har det gått för dig

  • Wed 3 Mar 2021 16:05
    #14
    Mango21 skrev 2021-03-03 12:20:07 följande:

    Hej samma här fick 5 positiva var av ett digitalt måndag kväll positiva i går negativt i dag lite blod helt knäckt hur har det gått för dig


    Åh, stackare.

    Jag har tyvärr fått MF tror jag, ganska säker. Är inne på dag 5 med rikliga blödningar & klumpar. Ska ta ett test om några veckor för att se så alla rester är borta. Det är bara att försöka igen!
Svar på tråden Missfall??? Så leden...