• Anonym (H)
    Sun 28 Feb 2021 12:38
    2380 visningar
    91 svar
    91
    2380

    Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?

    Är det jag som är känslig eller är det dom som beter sig som svin? Jag är 30 år, min pojkvän 31 och hans bästa kompis är 35 år. Jag har alltid tyckt att kompisen är aningen omogen. Varje gång jag träffat kompisen har han så fort hans flickvän inte är med påpekat att tjejer är komplicerade, o allmänt jobbiga. Min pojkvän kan med slänga ur sig kommentarer när vi är att ?fruntimmer? är krävande, jobbiga o Bla bla. Jag är absolut ingen krävande flickvän, snarare tvärtom, jag är heller inte svartsjuk av mig. Varken min pojkvän eller kompisen är speciellt romantiska av sig, skulle aldrig köpa blommor till sina respektive, påpekar hur löjligt allt sånt är.

    Till saken, har i helgen vart hemma på middag hos min pojkväns bästa kompis, till en början hade vi hur trevligt som helst, åt god mat, spelade spel, jag, min pojkvän , kompisen o dennes sambo. Även denna kvällen precis som alla andra kvällar sitter de o kollar på victoria secret show. De påpekar även hur otroligt snygga alla tjejerna är, de sätter på musik videos med Shakira, Christina Aguilera o påpekar hur sexiga o hur kära de vart i dom. När de har killkvöllar är det även detta som gör, sitter timmar o kollat på Victorias secret show.

    Kompisens sambo går sedan o lägger sig o kvar sitter jag med 2 killar varav den ene är min pojkvän. Min pojkvän behandlar allltid mig väl o med respekt, men när han är med kompisen ändrad han totalt. De sätter på en video med Rihanna o Christina Aguilera o börjar diskutera vem som är snyggast, min pojkvän ber även mig välja, jag säger att jag tycker Rihanna sjunger bäst varav han säger: inte vem som sjunger bäst, vem är du mest attraherad av?? Jag har försökt hålla masken hela kvällen men här utbrister jag: jag är inte attraherad av tjejer o det vet du!!

    Under kvällen får jag även höra om hur kompisen haft sex på kompisar ställen, men detta får absolut inte sambon höra för då blir hon sur o där är nästa snack igång, att tjejer blir så otroligt arga över att höra om det förflutna. O så får jag frågan om jag är känslig o hade blivit arg om jag fick höra vad min pojkvän gjort i sitt förflutna. De menar att man lever i den nya förhållandet nu o att det spelar ingen roll vad de gjort tidigare. O här pratar vi inte om att diskutera om vad de gjort för resor o liknande med sina ex, utan det handlar om jag hade blivit sur om att höra om sex stunder min pojkvän haft med sina ex, det ska man få höra tycker de, annars är man känslig. Jag svarade att jag bara inte förstår vad jag hade fått ut av att höra sådant.

    Jag vill tillägga att jag absolut inte är en svartsjuk tjej, jag är absolut inte krävande o låter min pojkvän åka på resor o liknande. Men är jag känslig som tycker att allt detta var respektlöst emot mig ? Jag tycker absolut man kan prata om ens förflutna men ska jag behöva höra om min pojkväns one nights stand o liknande? Eller ska sambon höra om hur hennes pojkvän haft sex uppe i ett högt torn med en annan?

    Jag börjar tycka att de har en liten konstig kvinnosyn. De Verkar tycka att tjejer är idioter o alllmänt jobbiga. O att sitta timme efter timme o påpeka hur snygga o sexiga alla modeller är? Är det normalt att göra när man är 30? Helt ok att tycka andra tjejer är snygga, men sitta o påpeka allt? Speciellt när ens respektive är med? Överreagerar jag??

    Jag har nu åkt hem till mig o känner mig allmänt ledsen. Dels för jag trodde verkligen inte att min pojkvän var såhär...

  • Svar på tråden Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?
  • Anonym (Sandr­a)
    Sun 28 Feb 2021 12:42
    #1

    Jag hade inte accepterat det. Jag hade inte gått med på att sitta och titta på sådant. Antingen säger ni tjejer ifrån - både till programvalet och de sexistiska kommentarerna, eller så gör ni tvärtom nästa gång, dvs att ni sitter hela kvällen och tittar på filmer med snygga avklädda killar, manliga sexiga artister, osv. 

  • Anonym (Ö)
    Sun 28 Feb 2021 12:42
    #2

    De låter som tonåringar.

  • Sun 28 Feb 2021 12:45
    #3
    +1

    Jag är mest förvånad över att de frivilligt tittar på Victorias secret vem fan gör det frivilligt? Sen låter de rätt efterblivna men det vet du antagligen om redan.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Omoge­t)
    Sun 28 Feb 2021 12:46
    #4

    De låter som två väldigt omogna män.

  • Sun 28 Feb 2021 12:48
    #5
    +2

    Sitter hemma, pimplar alkohol och kollar på Victorias secret samtidigt som de fäller typiskt könsstereotypa kommentarer... Herregud, vad ser du i den där "mannen" egentligen? Se för Guds skull att ni skyddar er för den där idioten vill du INTE få barn tillsammans med.

  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 12:48
    #6
    Studentpappa skrev 2021-02-28 12:45:26 följande:

    Jag är mest förvånad över att de frivilligt tittar på Victorias secret vem fan gör det frivilligt? Sen låter de rätt efterblivna men det vet du antagligen om redan.


    Ja asså jag är väldigt chockad. Har inte träffat kompisarna så många gånger men samma sak varje gång, första gången var min pojkvän lugn o inte sa något men så visar det sig att han är likadan. Sen så sitter de o frågar om jag blir svartsjuk av att han kollar på snygga tjejer, för mig är det som att de försöker trycka ner en? Jag är helt mållös samtidigt som jag tänker att det är mig det är fel på....
  • Sun 28 Feb 2021 13:35
    #7
    +1
    Anonym (Omoget) skrev 2021-02-28 12:46:16 följande:
    De låter som två väldigt omogna män.
    Ja, otroligt att de är i 30-årsåldern! Kan bara säga att de inte är typiska för män, däremot för 18-åriga killar. TS bör ta ett allvarligt snack med sin pojkvän, även om det bara är jargong från hans sida (vilket är troligast) behöver han skärpa till sig och sluta vara illojal mot sin kvinna.
  • Anonym (this)
    Sun 28 Feb 2021 13:36
    #8
    Nej din pojkvän behandlar inte dig väl och fundera på hur han beter sig när du inte är med

    Jag kan lova dig att hade du gjort samma sak som de gör hade det blivit ett jävla liv.

    Säg åt han skärpa till sig och uppföra sig som en man eller så kan han leva ihop med sin kompis istället.
    Om du inte kräver förändring nu kommer det bara bli värre.
  • Sun 28 Feb 2021 13:40
    #9
    Anonym (H) skrev 2021-02-28 12:48:49 följande:
    Ja asså jag är väldigt chockad. Har inte träffat kompisarna så många gånger men samma sak varje gång, första gången var min pojkvän lugn o inte sa något men så visar det sig att han är likadan. Sen så sitter de o frågar om jag blir svartsjuk av att han kollar på snygga tjejer, för mig är det som att de försöker trycka ner en? Jag är helt mållös samtidigt som jag tänker att det är mig det är fel på....
    Sluta umgås med omogna idioter, säg till din pojkvän att du inte kommer följa med flera gånger eller vill träffa dom överhuvudtaget, säg sen till din pojkvän att han får skärpa till sig också, han beter sig antagligen värre när du inte är med tänk på det.

    Killar som beter sig så här hade blivit skogstokig om deras flickvänner gjort samma sak.

    Ärligt talat hade jag gjort slut TS, din kille är en lika stor gris som sina polare alternativt för feg för att stå upp mot dom. Antingen tar ni båda helt avstånd från dom eller så gör du slut och slipper umgås med dom, dom kommer bara bryta ner dig och få di att må dåligt.


  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 13:47
    #10
    Tecum skrev 2021-02-28 13:35:04 följande:

    Ja, otroligt att de är i 30-årsåldern! Kan bara säga att de inte är typiska för män, däremot för 18-åriga killar. TS bör ta ett allvarligt snack med sin pojkvän, även om det bara är jargong från hans sida (vilket är troligast) behöver han skärpa till sig och sluta vara illojal mot sin kvinna.


    När jag höjde rösten o sa att jag inte är attraherad av kvinnor blev han helt tyst o sen började han pussa på mig o klappa mitt ben för att kolla om allt var ok. Sen när vi la oss frågade han om jag var förstörd nu då han vet att jag tycker hans kompisar är omogna, sen direkt när vi vaknade kollade han igen om jag var förstörd. Så han vet mycket väl att jag inte gillade det o måste dubbelkolla att allt är ok, ändå gör han det
Svar på tråden Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?