• Tue 2 Mar 2021 21:35
    313 visningar
    1 svar
    1
    313

    Vila knäet hur länge efter överbelastningsskada

    Hej tror jag har lyckats åka på en överbelastningsskada på gymmet från mina knäböj. Har rätt teknik så det är inte det som är problemet utan tror de bara har blivit för mycket vikt för knäna! Har känningar och verk i högra knäskålen som ?innanför?. Googlade och har troligen fått en mild ?PFSS? vill inte kolla up de än då jag känner att det inte ?gör tillräckligt ont? hade tänkt att vila ett tag från knäböj och andra benövningar där knäet jobbar hårt. Hur länge tror ni jag behöver vila? Mellan 5 dagar eller upptill 2 veckor? Tänkte att jag kanske inte behöver vila 1 månad då det bara är små känningar och ingen dessvärre stor smärta? Samt tycker ni jag kan köra höftlyft under min vila? Tänkte att just höftlyft inte belastar knäet på samma sätt? Hur är det mer marklyft? Det borde jag väll också kunna köra under min ?aktiva? vila?

  • Svar på tråden Vila knäet hur länge efter överbelastningsskada
  • Wed 3 Mar 2021 08:43
    #1

    Kontakta en sjukgymnast. Lura inte dig själv till att tro att det räcker med en viss tid, det är sånt man inte säkert kan veta om man inte själv jobbar med sånt.

Svar på tråden Vila knäet hur länge efter överbelastningsskada