• Anonym (Mathi­as)
    Fri 5 Mar 2021 21:20
    6750 visningar
    284 svar
    -5
    284
    6750

    Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?

    En är trevlig och schysst, inte sexistisk eller nåt sånt, försöker vara rolig och gör allt för att få er intresserade men icke då. Vad ska man göra mer? Hur ska en vara? En kan väl inte vara  helt perfekt inte, det är väl ingen. Eller tycker ni det att en man ska vara helt perfekt för att passera er långa kravlista? Nå det gäller väl inte alla kvinnor det förstår jag väl, men väldigt många verkar ha så höga krav på mannen tycker jag.

  • Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?
  • Anonym (Om jag vore singel­)
    Fri 5 Mar 2021 21:39
    #1

    Om jag vore singel skulle jag söka efter:

    Humor

    Bra värdegrund

    Tycka om att resa, gå på restaurang och fika.

    Gilla promenader och träning

    Tycka om att spendera tid med mig

    Gärna åka på utflykter

    Inte röka

    Inte ha hund

    Ha ett jobb/studera

  • Fri 5 Mar 2021 21:39
    #2

    Det som funkar effektivast får en kvinna på fall är självförtroende.

  • Fri 5 Mar 2021 21:44
    #3

    Självständig, ha självförtroende, vara lyhörd, vara ödmjuk och framförallt sig vara själv

  • Anonym (Mathi­as) Trådstartaren
    Fri 5 Mar 2021 22:52
    #4
    Anonym (Om jag vore singel) skrev 2021-03-05 21:39:25 följande:

    Om jag vore singel skulle jag söka efter:

    Humor

    Bra värdegrund

    Tycka om att resa, gå på restaurang och fika.

    Gilla promenader och träning

    Tycka om att spendera tid med mig

    Gärna åka på utflykter

    Inte röka

    Inte ha hund

    Ha ett jobb/studera


    Ok. Vad menar du med att ha bra värdegrund?

    Ja klart en får tycka om att vara med den man blir ihop med.
  • Anonym (Matil­da)
    Fri 5 Mar 2021 22:53
    #5

    Självförtroende och självkänsla. En man som är trygg i sig själv, skiter i alla spel och kör med öppna kort och kör sitt eget race och tar för sig av livet utstrålar pondus och blir attraktiv. Om han sen visar genuint intresse för just mig som person och inte bara för att jag är kvinna så har han fångat mig halvvägs.

    Sen personligen uppskattar jag att vi möts i ett naturligt sammanhang i någon form då man får möjlighet att visa upp sina kunskaper, intressen eller liknande.

    Tillgjorda sammanhang som tex dejtingsajter är bara stelt och konstgjort och man nöter samma fråga 50 gånger samma kväll och ingen jävel lyssnar eller bryr sig om svaret. Alla vill bara komma fram till frågan om ligga..

  • Anonym (Mathi­as) Trådstartaren
    Fri 5 Mar 2021 22:54
    #6
    Moder1 skrev 2021-03-05 21:44:26 följande:

    Självständig, ha självförtroende, vara lyhörd, vara ödmjuk och framförallt sig vara själv


    Hur är en om en är en själv?
  • Anonym (Mathi­as) Trådstartaren
    Fri 5 Mar 2021 22:56
    #7
    Anonym (Matilda) skrev 2021-03-05 22:53:25 följande:

    Självförtroende och självkänsla. En man som är trygg i sig själv, skiter i alla spel och kör med öppna kort och kör sitt eget race och tar för sig av livet utstrålar pondus och blir attraktiv. Om han sen visar genuint intresse för just mig som person och inte bara för att jag är kvinna så har han fångat mig halvvägs.

    Sen personligen uppskattar jag att vi möts i ett naturligt sammanhang i någon form då man får möjlighet att visa upp sina kunskaper, intressen eller liknande.

    Tillgjorda sammanhang som tex dejtingsajter är bara stelt och konstgjort och man nöter samma fråga 50 gånger samma kväll och ingen jävel lyssnar eller bryr sig om svaret. Alla vill bara komma fram till frågan om ligga..


    Hur visar en genuint intresse för dig som person då? Om en kvinna är väldigt vacker, hur ska en vara då mot henne för att fånga hennes hjärta?
  • Fri 5 Mar 2021 23:20
    #8
    -2 +1
    Anonym (Mathias) skrev 2021-03-05 22:52:43 följande:
    Ok. Vad menar du med att ha bra värdegrund?
    Jag hoppas o tror att din fråga är retorisk.....

    Det kvinnor generellt menar med "bra värdegrund" är att du får inte ifrågasätta feminismen, miljöpartiet, pk, eller om det är en vettig taktik av gammelmedia och sittande regering gör allt i sin makt för att "brunsmeta" SD.....

    Självklart får du under inga som helst omständigheter uttrycka sympati med SD när de ifrågasätter denna och tidigare regeringars agerande och beslut..... Då blir du stämplad "rassist" och "fascist"....
  • Anonym (Hanna­)
    Fri 5 Mar 2021 23:26
    #9

    Om jag ser mig runt i min bekantskapskrets som mestadels består av par, är det helt vanligt folk. Vare sig männen eller kvinnorna i paren är perfekta. Så rent generellt behöver man väl bara vara som folk är mest för att kunna få en partner. Senfinns det ju vissa som har det lättare än andra förstås, men nog lyckas väldigt många få partners ändå.

    Tänker att det viktigaste är att ha en bred bekantskapskrets och ett stort socialt liv där man både träffar nytt folk och träffar aamma människor vid fler tillfällen då ökar chanserna att träffa nån som man passar med.

  • Anonym (.)
    Fri 5 Mar 2021 23:31
    #10
    +1
    Anonvm skrev 2021-03-05 23:20:13 följande:
    Jag hoppas o tror att din fråga är retorisk.....

    Det kvinnor generellt menar med "bra värdegrund" är att du får inte ifrågasätta feminismen, miljöpartiet, pk, eller om det är en vettig taktik av gammelmedia och sittande regering gör allt i sin makt för att "brunsmeta" SD.....

    Självklart får du under inga som helst omständigheter uttrycka sympati med SD när de ifrågasätter denna och tidigare regeringars agerande och beslut..... Då blir du stämplad "rassist" och "fascist"....
    Finns många kvinnor som är rasister  och tycker att fascism är lite najs. Fritt fram för er att bilda par och häva ur er vilka åsikter ni vill tillsammans.
Svar på tråden Hur ska en vara för att få er kvinnor intresserade?