• Anonym (Oroli­g)
    Sat 6 Mar 2021 01:40
    4550 visningar
    47 svar
    47
    4550

    Hjälp, är personen död? Hur få veta?

    Fanns en person som jag tyckte väldigt mycket om. Pga tråkiga omständigheter har vi inte hörts på några år.

    Helt plötsligt är hon borttagen på mrkoll, hitta, eniro osv. Ja överallt där man annars kan hitta personer.

    Söker jag på hennes man lever han med en annan kvinna.

    Hur kan en person bara försvinna? Är hon död? Och hur tar man reda på det i så fall?

  • Svar på tråden Hjälp, är personen död? Hur få veta?
  • Anonym (Skydd­ad identi­tet)
    Sat 6 Mar 2021 01:44
    #1

    Behöver inte alls betyda något - alternativt söka i dödsattester eller vad det nu heter? Man kan behöva  att skydda sin identitet i vissa riskfyllda yrken eller ifall man är under hot.  

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 6 Mar 2021 01:51
    #2
    Anonym (Skyddad identitet) skrev 2021-03-06 01:44:19 följande:

    Behöver inte alls betyda något - alternativt söka i dödsattester eller vad det nu heter? Man kan behöva  att skydda sin identitet i vissa riskfyllda yrken eller ifall man är under hot.  


    Hot-kanske?

    Riskfyllt yrke-nej
  • Anonym (D)
    Sat 6 Mar 2021 01:51
    #3

    Kolla med folkbokföringsregistret som Skatteverket sköter.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 6 Mar 2021 01:59
    #4
    Anonym (D) skrev 2021-03-06 01:51:24 följande:

    Kolla med folkbokföringsregistret som Skatteverket sköter.


    Hur?
  • Anonym (D)
    Sat 6 Mar 2021 02:36
    #5
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 6 Mar 2021 02:58
    #6
    Går inte att söka där
  • Anonym (D)
    Sat 6 Mar 2021 03:03
    #7
    Anonym (Orolig) skrev 2021-03-06 02:58:03 följande:

    Går inte att söka där


    Nej, det finns ingen e-tjänst du måste rings, maila eller besöka ett skattekontor.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 6 Mar 2021 03:09
    #8
    Anonym (D) skrev 2021-03-06 03:03:36 följande:

    Nej, det finns ingen e-tjänst du måste rings, maila eller besöka ett skattekontor.


    Skit då, kollade hennes FB. Hon har inte uppdaterat på 2 månader, då att ?mer skit kommer till henne? och att hennes företag gått i konkurs
  • Sat 6 Mar 2021 03:32
    #9
    Anonym (Orolig) skrev 2021-03-06 03:09:39 följande:

    Skit då, kollade hennes FB. Hon har inte uppdaterat på 2 månader, då att ?mer skit kommer till henne? och att hennes företag gått i konkurs


    Låter som din vän har det tufft men förhoppningsvis lever ändå. Hoppas du kan få kontakt med henne!

    Tänkte annars tipsa om Familjesidan www.familjesidan.se där man kan söka på aktuella dödsannonser och även en bit bakåt. Har själv hittat en person den vägen som jag inte visste om den levde eller dött (hittade hennes dödsannons... :/ ).
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Sat 6 Mar 2021 05:09
    #10
    flygrl skrev 2021-03-06 03:32:39 följande:

    Låter som din vän har det tufft men förhoppningsvis lever ändå. Hoppas du kan få kontakt med henne!

    Tänkte annars tipsa om Familjesidan www.familjesidan.se där man kan söka på aktuella dödsannonser och även en bit bakåt. Har själv hittat en person den vägen som jag inte visste om den levde eller dött (hittade hennes dödsannons... :/ ).


    Tack, ja hon har haft det tufft. Varit eller kanske fortfarande är missbrukare. Dömd för narkotikabrott för 2 år sedan, förlorade jobbet. Hennes man dömdes i somras... och nu har de visst separerat och företaget i konkurs. Jag vet inte riktigt hur mycket hon klarar.

    Sökt massor, men vet inte om hon bytt efternamn. Men söker man personnummer finns hon inte alls. Men hittar heller inga dödsannonser
Svar på tråden Hjälp, är personen död? Hur få veta?