• Mon 8 Mar 2021 20:02
    578 visningar
    5 svar
    5
    578

    Efter avslutad amning

    Har slutat amma mitt barn sedan några veckor tillbaka & väntar hoppfullt på att brösten ska bli mindre. Ni som slutat amma när krympte era bröst? Om de gjorde det över huvud taget.

  • Svar på tråden Efter avslutad amning
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 8 Mar 2021 20:13
    #1

    Det beror väl på hur resten av dig ser ut. Många tjejer går upp en del extrakilon under graviditeten och isf beror storleken inte bara på hormoner och bröstmjölk.

  • Mon 8 Mar 2021 20:19
    #2

    Det beror på hormoner & bröstmjölk! Väger lika mycket som innan jag blev gravid :)

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 8 Mar 2021 20:35
    #3
    LisLisx2 skrev 2021-03-08 20:19:52 följande:

    Det beror på hormoner & bröstmjölk! Väger lika mycket som innan jag blev gravid :)


    Skönt, så var det för mig också. Jag hade inte samma problem som dig, min mjölk sinade och i takt med det även storleken. Jag antar att det går över av sig självt snart, men borde egentligen ha gjort det redan.

    Ingen mjölkstockning? Inget pumpande eller så, är det helt stopp på mjölken nu alltså? För isf borde det gå ner av sig självt.
  • Anonym (Taxör­on)
    Mon 8 Mar 2021 20:56
    #4

    Hehe, mina bröst var mer som slappa påsar som jag tänkte att jag skulle få dras med. Men de återhämtade sig faktiskt. Det tog nog ett halvår efter avslutad amning, men nu är de som innan graviditeten.

  • Mon 8 Mar 2021 21:51
    #5

    Om jag handmjölkar kommer det fortfarande lite mer genomskinlig vätska ur brösten ännu, min mjölk tog inte slut utan jag valde att sluta så vi trappade ner successivt! Hellre lösare bröst än den storlek jag har nu. Min bröst har alltid varit oproportionerliga till min kropp, väger 48 kg och har d-kupa i normala fall. Men nu har jag h-kupa till mina ynka 48 kg, värker i ryggen av dem också :(

Svar på tråden Efter avslutad amning