• Tue 9 Mar 2021 11:00
    692 visningar
    5 svar
    5
    692

    VAD ÄR MASKULINT?

    Vad ANSER ni är MASKULINT? Hur är betahanar jämfört med ALFA?

    VAD TÄNDER NI PÅ HOS EN MAN? 

  • Svar på tråden VAD ÄR MASKULINT?
  • Anonym (Mmmm)
    Tue 9 Mar 2021 11:38
    #1

    Könet är det som är typiskt maskulint eller feminint (eller hermafroditsikt).

    Tänder på att bli behandlad med respekt, samma humor etc.

  • Anonym (alfah­anat fattar­)
    Tue 9 Mar 2021 21:41
    #2
    +1

    Alfahanar har fattat att det inte finns något som heter alfahanar och betahanar. Det kan låta som en paradox, men det är sant.

  • Tue 9 Mar 2021 21:51
    #3

    Det finns inte alfahanar och betahanar, och det finns inget typiskt maskulint. Det finns en massa stereotyper och förutfattade meningar, men jag antar att det inte är vad du undrar över.

    Vad hag tänder på hos en man är hans passion, lekfullhet och karisma. Vad som gör bra sex är att han är närvarande och inkännande. Och vad som får mig att falla för honom är hans personlighet.

  • Anonym (Hona)
    Tue 9 Mar 2021 21:56
    #4
    +1

    Alfahane- vet sina styrkor o svaghetet o tar ansvar för dom, äger sina känslor (inte rädd för känslor o intimitet), inte rädd för att visa vad han vill (inga töntiga sociala spel), omhändertagande, står upp för familjen, trogen, för sig värdigt - ger o kräver respekt (äkta respekt ej att förknippa m rädslorespekt), handlingskraftig.

    Betahane- sociala spel, vågar inte stå för sina åsikter, fattar ej o kan ej ta ett nej, vek, vänder kappan efter vinden, fördömande pga otrygghet, höjer rösten för att få gehör alt vågar ej säga ifrån o tofflar ist, otrogna, falska, snickesnackare utan handling.

    Finns en teori också om att porrtittande skapar betahanar, en alfahane har sex - en betahane tittar på alfahanar som har det...

  • Tue 9 Mar 2021 22:35
    #5

    Nu är jag man, kanske inte är rätt att svara då, men ändå.

    Jag tycker ofta att män som utstrålar maskulinitet (på riktigt) är män som inte är medvetna om det som gör dom maskulina. Alltså är det maskulina något med utseende och muskler så är det inte något de själva framhäver eller visar upp. När någon med ett maskulint utseende försöker framhäva det ännu mer spricker den maskulina charmen. Samma sak med maskulina personlighetsdrag.

    Samma sak gäller feminina kvinnor. Magin försvinner fullständigt när kvinnor utnyttjar sin byst eller bak, när det blir tydligt att dom vill visa upp det för att göra sig själv mer feminin eller attraktiv.

    Hög integritet och något blyg är attraktivt hos kvinnor , men inte när det blir en spelad roll för att vara mer intressant.

    Luddigt svar kanske, jag vet

Svar på tråden VAD ÄR MASKULINT?