• Anonym (JS)

    Vad ska jag göra!

    Hej!

    Jag är en kvinna som är gift. Jag har ett barn. Jag har en problem och vet inte riktigt vad jag ska göra! Jag vill inte prata med min familj genom att det är väldigt känsligt och jag vill bara inte få in dom i detta. Det är så att min man har snäll och rar och gullig. Dock händer ibland när han blir väldig dum och elak. Varje gång vi diskutera så tar han ofta upp med att han ska lämna mig och han ska ta mitt barn ifrån mig. Allt jag gör är fel säger han. Hur jag än gör är fel! Han kan aldrig säga något positivt utan han kommer alltid med något negativ att säga. Jag är mammaledig och jag har tagit hand om barnet från mån-sönd väldig sällan han erbjuder sig själv att natta henne eller ge henne mat.

    När vi diskuterar så säger han att jag kan aldrig erkänna att jag gör fel. Jag säger jag gör fel ingen är perfekt men han vägrar lyssna. Han får mig känna mig värdelös att jag kan inget att jag är dum! När han blir arg säger han saker som sårar så mycket att jag kan inte förstå hur man kan göra så till nån man älskar. Han isolering mig och vägrar prata om problemet. Jag älskar honom så mycket och jag vet inte längre! Förut har det hänt att han säger saker och nästa dag är det som ingenting har hänt... jag älskar den här mannen så mycket men jag vet inte vad jag ska göra! Jag har pratat med honom om familjerådgivning men han vägrar! Vad ska jag göra? Vad kan jag göra? När detta normalt!?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra!
  • Anonym (Been there)

    Finns inget du kan säga eller göra som blir rätt för honom. Han är en narcissist/psykopat. Inga känslor, ingen empati.

    Efter ett tag kommer troligen de fysiska våldet.

  • Anonym (eee)

    Han kan inte "ta ifrån" dig barnet. Det kan ingen göra, men visst finns det folk som säger så när de är sura. 

    Jag tycker du ska planera för att lämna idioten, ärligt talat. En som "hotar sin partner med detta för att skrämmas är ingen bra partner. Du behöver nog hjälp av någon kanske. Du behöver tänka över hur det blir med ekonomi, boende osv, innan du säger något. 

  • Anonym (Lämna!)

    Nej, det är inte ett normalt beteende!!! Det är dags att du tänker på dig själv, du är värd bättre.

Svar på tråden Vad ska jag göra!