• Anonym (Förvi­rrad ledsen allt)
    Mon 15 Mar 2021 21:25
    3374 visningar
    105 svar
    105
    3374

    Ännu en komplicerad story

    Jag är en medelålders man som hade gett upp kvinnor pga att jag blivit hjärtekrossad 2 gånger efter långa förhållanden och inga barn.

    När jag var 40 träffade jag min fru. Hon var en sån där bra på pappret tjej. Mycket yngre, inga barn, väldigt högutbildad från välbärgad familj. Hon var dödskär i mig och kände väl att det här är once in a lifetime, så jag friade och vi hade ett stort bröllop. Direkt därefter började bebisverkstaden som gick väldigt trögt. Dels pga min ålder men också pga att hon tappade intresset för 6 efter bröllopet.

    I samband med det blir jag blixtförälskad i en tjej på jobbet. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Hon påminde om min första tjej. Sådär glad, social, elegant och feminin. Jag borde där och då tagit mig i kragen och inte börjat umgås med henne. Men dragningskraften var sååå stark. Trodde aldrig detta kunde hända närmare 50 men jo tydligen.

    Vi började umgås intensivt, frun var bara glad jag hade en ny vän och t.o.m. hon började gilla henne. Även hon tänkte väl säkert att jag inte hade en chans ändå. Efter ett tag får jag tyvärr för mig att outa detta med känslor för tjejkompisen och det visar sig då vara besvarat. Fick ifs pressa henne mycket men men hon erkände iaf. Hon började då fantisera om ett förhållande med mig vilket kändes helt sjukt. Hon är typ en 10a och jag kanske en 5a. Jag hängde med i de tankarna i teorin.

    Sen blir frugan gravid. Under hela grav meddelar tjejkompisen mig om att det här med fantasier nu är över. Bebisen föds och tjejkompisen blir typ nere känns det som. Jag funderade på om hon ens var glad för min skull. Jag försökte tyvärr även den tiden få igång en attraktion och kemi med henne igen som vi hade innan jag blev pappa. Men det var svårt från hennes håll. Jag var tänd bara hon dök upp typ. Även jag såg henne på håll.

    Nu 1 år senare går hon själv i barntankar och jag är helt knäckt. Varför är jag knäckt när jag skapade detta scenario? Vill också ha kvar henne som vän. Ingen känner mig som hon. Inte ens min fru el syskon. Men hon verkar även tappat vänskapsintresset. Hör nästan aldrig av sig och när vi väl umgås pratar hon bara på bebisar numera. Sen undrar jag också om jag är polygam för älskar min fru och tror mig älska tjejkompisen också. Är det möjligt?

  • Svar på tråden Ännu en komplicerad story
  • Anonym (jury)
    Mon 15 Mar 2021 21:42
    #1
    +3

    Inte någon jättekomplicerad story. Bara ännu en självcentrerad individ som inte kan ta ansvar för något som helst. Finns hur många som helst andra. Inte polygam, bara allmänt hopplös.

  • Mon 15 Mar 2021 21:55
    #2

    Tänk dig själv att ha en beundrare som dyrkar dig på jobb. Kul ett tag men i längden? Lägg din energi på din familj och ett par bra killkompisar istället. Kollegan gilla dig nog bara som hangaround. Löften om att det ska bli mer som aldrig infaller är vanligt då.

  • Anonym (Förvi­rrad ledsen allt) Trådstartaren
    Mon 15 Mar 2021 22:01
    #3
    MrMister82 skrev 2021-03-15 21:55:29 följande:

    Tänk dig själv att ha en beundrare som dyrkar dig på jobb. Kul ett tag men i längden? Lägg din energi på din familj och ett par bra killkompisar istället. Kollegan gilla dig nog bara som hangaround. Löften om att det ska bli mer som aldrig infaller är vanligt då.


    Nej hon ändrade sig när jag fick barn hon sa det själv

    Men du har nog rätt jag behöver nog fokusera på familjen mer
  • Mon 15 Mar 2021 22:07
    #4
    +1

    Fullt normalt att älska två, åtminstone för män. Inget du behöver grubbla eller skämmas över.

    Du har i praktiken valt din fru, vilket är rätt val mtp barnet, Din vän inser det och fjärmar sig från dig för att inte skada sig själv med känslor som hon inte kommer att få utlopp för. Inte lätt för henne att "bara vara vän" i det läget. Försök inte få igång attraktionen igen, du bara utnyttjar henne och lurar er bägge. Och inbilla dig inte att det kan bli ni två i framtiden, en eld som släckts under såna omständigheter är inte lätt att få fyr på igen.
    Ta hand om och gläd dig åt din familj och se tillbaka på förälskelsen som ett fint minne. Kanske kan er vänskap trappas upp när hon har man och barn och ni är mer jämspelta igen.

  • Anonym (Förvi­rrad ledsen allt) Trådstartaren
    Mon 15 Mar 2021 22:18
    #5
    Tecum skrev 2021-03-15 22:07:41 följande:

    Fullt normalt att älska två, åtminstone för män. Inget du behöver grubbla eller skämmas över.

    Du har i praktiken valt din fru, vilket är rätt val mtp barnet, Din vän inser det och fjärmar sig från dig för att inte skada sig själv med känslor som hon inte kommer att få utlopp för. Inte lätt för henne att "bara vara vän" i det läget. Försök inte få igång attraktionen igen, du bara utnyttjar henne och lurar er bägge. Och inbilla dig inte att det kan bli ni två i framtiden, en eld som släckts under såna omständigheter är inte lätt att få fyr på igen.

    Ta hand om och gläd dig åt din familj och se tillbaka på förälskelsen som ett fint minne. Kanske kan er vänskap trappas upp när hon har man och barn och ni är mer jämspelta igen.


    Tack!

    Behövde nog just höra det där med att det är normalt och att det aldrig blir vi. Men saknar henne och tänker ofta på hur det hade varit. Men får skylla mig själv
  • Anonym (Förvi­rrad ledsen allt) Trådstartaren
    Tue 16 Mar 2021 07:20
    #6
    Anonym (jury) skrev 2021-03-15 21:42:04 följande:

    Inte någon jättekomplicerad story. Bara ännu en självcentrerad individ som inte kan ta ansvar för något som helst. Finns hur många som helst andra. Inte polygam, bara allmänt hopplös.


    Vad tycker du jag skulle tagit ansvar för?
  • Anonym (??)
    Tue 16 Mar 2021 07:27
    #7
    +2

    Tyvärr framstår du som rätt ego. Du ville ha uppmärksamhet från båda kvinnorna, fick det, njöt säkert av det och nu får du städa upp efter dig. 

    Du har fått ett barn, herregud! Ni ville väl ha barnet utgår jag ifrån? Varför jagar du då uppmärksamhet från denna sk "kompis"? Är det så att du alltid haft kvinnliga vänner som är mycket yngre än du, är det ett mönster i ditt liv? 

    Är du en sån person som har svårt att släppa relationer (kan gälla allt från familj, kompisar, kärleksrelationer till mer ytliga jobbrelationer osv)? Vill du ha "alla" kvar med en krok i ditt liv? 

  • Anonym (??)
    Tue 16 Mar 2021 07:30
    #8
    Anonym (Förvirrad ledsen allt) skrev 2021-03-16 07:20:27 följande:
    Vad tycker du jag skulle tagit ansvar för?
    Om du behöver ställa från är det lite tragiskt. 
    This:
    Jag försökte tyvärr även den tiden få igång en attraktion och kemi med henne igen som vi hade innan jag blev pappa. 

    Varför gjorde du så? Du behöver gå till botten med dig själv varför du gjorde detta, annars kommer du troligen göra så fler gånger och ditt äktenskap är i fara. Men - det kanske är så att du inte älskar din fru egentligen? Du skriver att "hon var dödskär i mig" - vad var du i henne då? 
  • Tue 16 Mar 2021 07:43
    #9
    +1

    Det låter ju som att du drivit fram den här situationen själv?

    Nu valde du ju att skaffa barn med din fru, så valet är rätt enkelt: ta ansvar för ditt barn och vårda ditt äktenskap. Visst är det lätt att glida iväg i fantasier om andra, men du vet ju faktiskt inte hur det blivit:kanske hade nya tjejen också tröttnat på sex och du fantiserat om en tredje, ännu yngre, ännu snyggare tjej?

    Jag tror du helt enkelt lider av de moderna sjukan att aldrig vara nöjd med det du har utan hela tiden se dig omkring efter något lite bättre, lite snyggare.

  • Anonym (jury)
    Tue 16 Mar 2021 07:50
    #10
    +1
    Anonym (Förvirrad ledsen allt) skrev 2021-03-16 07:20:27 följande:
    Vad tycker du jag skulle tagit ansvar för?
    Du får nog inse att du i de flestas ögon är rätt så extrem som alls kan ställa den frågan.

    Att du i en sen ålder har skaffat dig barn, med en på pappret bra kvinna. men ändå pressar på för att etablera ett sexuellt förhållande med en ännu en på pappret bra kvinna för att också skaffa barn med henne. Och blir så besviken när du inte lyckas med din plan, att du skriver en tråd om det på FL.
Svar på tråden Ännu en komplicerad story