• Anonym (Orkes­lös)
    Tue 16 Mar 2021 16:21
    2111 visningar
    72 svar
    72
    2111

    Slippa känna känslor

    Hur dödar jag lättast ovälkomna känslor? Fått känslor för en annan, båda jag och personen det gäller är upptagna.

    Vill inte känna så här. Är rädd att det märks på mig.

    Kan inte undvika personen helt.

    Hjälp....

  • Svar på tråden Slippa känna känslor
  • Anonym (Man)
    Tue 16 Mar 2021 16:25
    #1

    Var sann mot dig själv genom att göra slut med den du har. Att gå bakom ryggen är inte hållbart, din självkänsla kommer skadas.

    Att ha känslor för någon vid sidan av är lika mycket otrohet som att fysiskt vara det. Så mitt råd blir, Är du alltför mycket känslomässigt engagerad i den personen, gör först slut för att vara shysst, sen berätta för den andra hur mycket du känner. Sen ta det därifrån ??

  • Anonym (Orkes­lös) Trådstartaren
    Tue 16 Mar 2021 16:32
    #2

    Tack för svar...

    Jag går inte bakom ryggen. Har fått känslor men inget har hänt eller ska hända.

    Är det inte vanligt i ett långt förhållande att få känslor nån gång för en annan?

    Jag vill hålla kvar och kämpa för det jag har. Inte såra någon och absolut inte göra bort mig genom att berätta om detta för den andra som förmodligen är helt ovetande om mina känslor...

  • Anonym (Sol)
    Tue 16 Mar 2021 17:25
    #3

    Är det en kollega?

  • Anonym (Nej)
    Tue 16 Mar 2021 17:42
    #4
    Anonym (Man) skrev 2021-03-16 16:25:50 följande:

    Var sann mot dig själv genom att göra slut med den du har. Att gå bakom ryggen är inte hållbart, din självkänsla kommer skadas.

    Att ha känslor för någon vid sidan av är lika mycket otrohet som att fysiskt vara det. Så mitt råd blir, Är du alltför mycket känslomässigt engagerad i den personen, gör först slut för att vara shysst, sen berätta för den andra hur mycket du känner. Sen ta det därifrån ??


    Nej,

    Stanna!
  • Anonym (Orkes­lös) Trådstartaren
    Wed 17 Mar 2021 10:39
    #5

    Inte kollega. Men träffas i annat sammanhang.

    Finns problem i min nuvarande relation sen länge. Kanske därför jag nu känner så här. Har barn och vill hålla ihop familjen. Mår dåligt

  • Wed 17 Mar 2021 10:50
    #6

    Tja, varit där och det gör ont. Lösningen är att göra ett val inombords. Du säger "ja, jag är kär i den här andra också, men vill hellre stanna med min nuvarande om jag nu måste välja mellan dem". En förtjusning varar i 4 månader, en rejäl förälskelse i ett eller två år. Sistnämnda är den som gör ondast för man sörjer att man inte får ha sex och gå på resor tillsammans. Men vill man ha sin partner kvar så får det vara värt det :)

  • Anonym (Orkes­lös) Trådstartaren
    Wed 17 Mar 2021 11:15
    #7

    Valet blir inte mellan de två. Stannar eller blir själv.

    Den andra personen har inte sagt att den har känslor för mig.

  • Wed 17 Mar 2021 11:55
    #8

    Det viktigaste är ju att inte mata de känslor du har. Försök undvik ha så mycket med personen att göra. Var inte nyfiken på nätet runt personen.
    Det är inte lätt. Men sår måste få tid att läka.

  • Anonym (Orkes­lös) Trådstartaren
    Wed 17 Mar 2021 13:44
    #9

    Ja, försöker att styra mina tankar. Ska försöka tänka på att nollställa mig när jag träffar hen. Svårt, då hen är en fin och trevlig person. Hoppas det går över snart för oj vad det här gör ont!

  • Anonym (Sol)
    Wed 17 Mar 2021 15:21
    #10

    Det enda du kan göra är väl att acceptera att du känner som du gör och undvika att ha något med personen att göra så försvinner känslorna till slut. Varför går det inte att undvika personen helt?

Svar på tråden Slippa känna känslor