• Anonym (Why?)
    Thu 18 Mar 2021 10:29
    7392 visningar
    202 svar
    -3 +9
    202
    7392

    Varför väljer kvinnor att föda barn??

    Med tanke på hur hemskt det är att föda barn, hur smärtsamt det är, okontrollerat, otrevliga barnmorskor, brist på bra smärtlindring som inte alltid hinns med och bara så brutalt så förstår jag faktiskt inte varför kvinnor utsätter sig för detta.  

    Skulle alla resonera som mig skulle ju mänskligheten dö ut så det är väl tur att alla inte gör det. Men när jag ser gravida kvinnor tänker jag bara "men snälla", varför utsätter ni er för det??? 

    Har ett barn som är fött med planerat kejsarsnitt pga av rädsla men kommer aldrig bli gravid igen p g a risken att inte få snitt. Kommer ALDRIG utsätta mig för den hemska processen igen. 

  • Svar på tråden Varför väljer kvinnor att föda barn??
  • Anonym (E)
    Thu 18 Mar 2021 10:31
    #1

    För att jag ville ha barn. Hade en hemsk förlossning som bl a gav mig PTSD. Drömmer om ett syskon till barnet, men vågar inte bli gravid. Hade jag varit garanterad planerat snitt så hade jac skaffat barn igår typ.

  • Anonym (4 barn)
    Thu 18 Mar 2021 10:32
    #2
    -2 +3

    Det är klart de är en smärta men belöningen är ju priceless.

    Otroligt vilka krafter man har

  • Anonym (S)
    Thu 18 Mar 2021 10:33
    #3
    -2 +4

    Fast nu är det ju inte riktigt så illa som du beskriver det.... Man står ut med några timmars smärta för att få något underbart för resten av livet, inte konstigare än så.

  • Anonym (Why?) Trådstartaren
    Thu 18 Mar 2021 10:34
    #4
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-03-18 10:31:47 följande:

    För att jag ville ha barn. Hade en hemsk förlossning som bl a gav mig PTSD. Drömmer om ett syskon till barnet, men vågar inte bli gravid. Hade jag varit garanterad planerat snitt så hade jac skaffat barn igår typ.


    För mig är inte det skäl nog ändå att vilja ha ett barn. Jag skulle kunna tänka mig ett till barn, men det är inte värt nån förlossning för mig så jag väljer att avstå och det känns som rätt beslut. 

    Du kan säkert få snitt, men var beredd på att få kämpa.
  • Thu 18 Mar 2021 10:34
    #5
    -1 +2

    Alla ser ju förstås inte på förlossningar med skräck, varför då undvika det.

    Mina fyra förlossningar har varit positiva upplevelser.

  • Anonym (Fanta­stiskt­)
    Thu 18 Mar 2021 10:36
    #6
    -2 +2

    Kanske för att det är belöningen man är ute efter?

    För övrigt har jag fött ett barn vaginalt och visst var det otroligt smärtsamt, speciellt då jag inte använde smärtlindring. Men SÅ illa var det faktiskt inte (förstår att andra har andra upplevelser dock) utan det var i slutändan hanterbart. Vi kvinnor är skapta för att föda barn så det är inget konstigt direkt som man utsätter sig själv för.

    Är gravid igen och ser så fram emot själva förlossningen, fantastisk upplevelse.

  • Anonym (Why?) Trådstartaren
    Thu 18 Mar 2021 10:39
    #7
    +4
    MammAmma skrev 2021-03-18 10:34:04 följande:

    Alla ser ju förstås inte på förlossningar med skräck, varför då undvika det.

    Mina fyra förlossningar har varit positiva upplevelser.


    Hur kan man INTE se det som ren skräck att bli utsatt för ren tortyr där man bara ligger och skriker, kanske vill dö? 
  • Anonym (4 barn)
    Thu 18 Mar 2021 10:43
    #8
    -1 +2
    Anonym (Why?) skrev 2021-03-18 10:39:20 följande:

    Hur kan man INTE se det som ren skräck att bli utsatt för ren tortyr där man bara ligger och skriker, kanske vill dö? 


    Nej man fokuserar o krystar o längtar efter sin bebis.
  • Thu 18 Mar 2021 10:47
    #9
    -1 +1
    Anonym (Why?) skrev 2021-03-18 10:39:20 följande:
    Hur kan man INTE se det som ren skräck att bli utsatt för ren tortyr där man bara ligger och skriker, kanske vill dö? 
    Hur kan man INTE förstå att alla inte upplever sina förlossningar på samma sätt som dig? Jag som har upplevt en vaginal och ett kejsarsnitt, kejsarsnittet fick jag pga de skador efter jag fick under den vaginala, skulle om jag fått välja tagit även 2:a förlossningen vaginalt.
  • Thu 18 Mar 2021 10:48
    #10

    På många ställen i landet - tyvärr inte alla, men chanserna är ändå hyfsat goda skulle jag säga - blir man automatisk beviljad snitt för barn 2 om man redan gått igenom hela processen för humanitärt snitt.


    Anonym (Why?) skrev 2021-03-18 10:29:15 följande:

    Med tanke på hur hemskt det är att föda barn, hur smärtsamt det är, okontrollerat, otrevliga barnmorskor, brist på bra smärtlindring som inte alltid hinns med och bara så brutalt så förstår jag faktiskt inte varför kvinnor utsätter sig för detta.  

    Skulle alla resonera som mig skulle ju mänskligheten dö ut så det är väl tur att alla inte gör det. Men när jag ser gravida kvinnor tänker jag bara "men snälla", varför utsätter ni er för det??? 

    Har ett barn som är fött med planerat kejsarsnitt pga av rädsla men kommer aldrig bli gravid igen p g a risken att inte få snitt. Kommer ALDRIG utsätta mig för den hemska processen igen. 


Svar på tråden Varför väljer kvinnor att föda barn??