• Fri 19 Mar 2021 18:31
    987 visningar
    8 svar
    -1 +1
    8
    987

    Gå ner i vikt

    Skulle behöva förlora 10 helst 20kg. Inom 1 vecka. Vad bör man äta och vad ska man passa sig för? Om man dricker runt 2L vatten minst och inte äter måt samt tränar, hur mycket går man ner då?

  • Svar på tråden Gå ner i vikt
  • Anonym (Myran­)
    Fri 19 Mar 2021 18:37
    #1

    Lite kalorier ska du äta. Men oavsett hur lite du äter så tror jag det är svårt att rasa 10kg på en vecka och samtidigt må helt okej. Om du verkligen drar in på mat och vätska så kan du kanske gå ner 5kg på en vecka men det är väldigt mycket att lyckas gå ner.

  • Fri 19 Mar 2021 18:44
    #2

    Om du väger minst 200 kg och normalt äter ca 15000-20000 kalorier per dag och minskar till 1200 kan du gå ner 10 kg på en vecka. Annars- inte en susning.

    Inte äta nåt är vansinne- kroppen och hjärnan behöver näring. Att inte äta och samtidigt träna är så dumt så det finns inga ord för det.

  • Fri 19 Mar 2021 18:49
    #3
    Tyrisen06 skrev 2021-03-19 18:31:23 följande:

    Skulle behöva förlora 10 helst 20kg. Inom 1 vecka. Vad bör man äta och vad ska man passa sig för? Om man dricker runt 2L vatten minst och inte äter måt samt tränar, hur mycket går man ner då?


    10-20kg på en vecka? Det går nog utmärkt - hos en kirurg. 
  • Fri 19 Mar 2021 18:54
    #4
    Tyrisen06 skrev 2021-03-19 18:31:23 följande:

    Skulle behöva förlora 10 helst 20kg. Inom 1 vecka. Vad bör man äta och vad ska man passa sig för? Om man dricker runt 2L vatten minst och inte äter måt samt tränar, hur mycket går man ner då?


    Inte ett dugg kommer du gå ner på det. Lite vattenvikt, kanske. Minst en sväng in på sjukhuset, gissningsvis så det enda som kommer bli lättare är plånboken.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (Naugh­ty40)
    Fri 19 Mar 2021 21:52
    #5

    Det du efterfrågar är helt orealistiskt, bara för dig att glömma. Kan ju bara tänka mig hur man skulle må och hur kroppen skulle se ut efter ett ras på 20 kg under en vecka...

  • Fri 21 May 2021 15:18
    #6

    Detta med viktnedgång är väldigt individuellt. Vissa går ner väldigt fort och för andra kan det ta betydligt längre tid. För mig har det räckt med att äta mindre och begränsa mig så jag inte blir överfull med mat liksom.

    Jag har även kollat in något som heter Okinawa Flat Belly Tonic. Den innehåller endast naturliga medel och triggar igång ämnesomsättningen. Detta är bra för personer som har lite sämre ämnesomsättning som mig då eller personer som vill en stark och snabb start.

    Länkar sidan med info om den med en video så du kan kolla runt lite själv och känna efter.

    flatbelly-fitness.com/video

  • Anonym (tack för kaffet­)
    Wed 30 Jun 2021 23:08
    #8

    Ta en motorsåg, kapa av ett ben- klart!

    Skämt åsido- det går inte.

    På tio dagars fasta med 160 kcal per dag gick jag ner 4 kilo en gång och det blev början på en varaktig nedgång, men då hade jag inte många kilos övervikt, kanske 8 eller så.

    1 kg = 8000 kcal ca, och det går inte att röra sig så mycket så man går ner alla dem på en vecka heller. Om man springer full fart gör man av med ca 850-1000 kcal/h. Så- orkar du springa full fart 10 timmar om dagen?

    Satsa på drygt ett kilo i veckan, det är det som funkar mer långsiktigt.

Svar på tråden Gå ner i vikt