• Anonym (Perni­lla)
    Sun 21 Mar 2021 14:09
    28617 visningar
    254 svar
    -9
    254
    28617

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:36
    #47
    Saicko skrev 2021-03-21 16:55:29 följande:

    Det är inte så svårt egentligen..

    Det är svårt o vara singel idag.. Och för kvinnor är det svårt att hitta bra män.

    Nu har hon hittat en hon tycker är bra.

    Och lyckats romantisera sin bild utav honom..

    Men hon är korkad om hon tror att dom ska bli tillsammans. Och ännu mer korkad om hon tror att OM dom skulle bli ihop så skulle han inte göra samma sak till slut med någon annan.

    Så hon hänger med han för att hon inte vill vara ensam. Hon vill säkert skaffa barn etc, i den åldern va? O då spelar det ingen roll att han är en upptagen man. Hon tror i sin naivitet att han älskar henne och allting kommer o lösas.

    Men nej. Vill man må bra o hitta en fin partner bär man undvika att slösa kärlek o energi på folk som redan är upptagna. Det slutar aldrig något bra..


    Ja, det här är helt klart något hon, eller kanske till och med de, romatiserat ihop. Jag tror inte ensamhet är något problem för henne, hon är bara säker på att den här mannen är den rätta. De har till och med diskuterat gemensamma barn men kommit fram till att de är för gamla för det, annars vill de. Hon har, liksom han, redan barn. Jag har stöttat henne i det här, att hon ska vänta på honom om hon vill. Att det säkert är äkta, jag tror han älskar henne. Men jag kanske stöttar på fel sätt... Borde kanske stötta genom att säga att hon ska lämna???
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:39
    #48
    Anonym (Alice) skrev 2021-03-21 16:58:37 följande:

    Ja, jag tror att det är rätt säkert att säga att han inte älskar henne. Om han gjorde det skulle han väl inte låta henne slösa bort år på honom när han inte kommer lämna frugan... Ungefär hur gammal är hon?


    Hon är i 40-årsåldern. Hon har berättat att han sagt något i stil med att hon borde ligga runt i väntan på honom, gå på date och så. Han vill inte att hon bara väntar. Men han har också sagt typ att det kommer såra honom...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:40
    #49
    Anonym (tänk efter) skrev 2021-03-21 17:01:05 följande:

    Men snälla var inte så naiv, snubben ljuger ju för sin fru är det då så ofattbart att han skulle ljuga för sin älskarinna också? *suck*


    Nej, JAG förstår ju det men hon är för kär för att se och förstå... Men när hon berättar låter det ändå så fint så jag vet faktiskt inte riktigt var de står.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:41
    #50
    Miss Skywalker skrev 2021-03-21 17:11:34 följande:

    Varför hjälper du inte din vän att inse att hon trånar efter ett rövhål?


    Ja, det kanske är på det sättet jag borde hjälpa?!! Jag har ju bara stöttat henne i de känslor hon har...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:43
    #51
    Fjäril kär skrev 2021-03-21 17:16:40 följande:

    Det bästa är väl att faktiskt ställa ultimatum så kommer hon verkligen få veta hur långt ner han prioriterar henne.

    Så länge hon accepterar att han är otrogen så har han ingen anledning att skilja sig. Krasst men sant. Så länge han inte behöver deala med konsekvenserna av sina handlingar så kommer han helt enkelt aldrig att skilja sig. Ever.

    Det är hon själv som är orsaken till att han aldrig kommer välja henne.


    Det här har jag också sagt till henne men hennes svar blir då att hon vet att han väljer familjen. Och då tar hon hellre lite än inget...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:44
    #52
    Kexsmula skrev 2021-03-21 17:18:14 följande:

    Det händer i ungefär 0,1% av fallen och i de 0,1% av fall som mannen lämnat sin fru för älskarinna slutar med att han skaffar en ny älskarinna när vardagen gör sig påmind.


    Hon är helt säker på att det aldrig skulle hända om det skulle bli de...
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:47
    #53
    fornminne skrev 2021-03-21 17:31:03 följande:

    Det är väl ändå inte ts ansvar. Kompisen är vuxen och får ta ansvar för sina egna dåliga val. Däremot tycker jag att ts ska vara ärlig mot kompisen, men förmodligen är det som att prata med en vägg.


    Jag har varit ärlig, jag har sagt att han är ett rövhål, men jag har också sagt att jag förstår henne och hennes val. Hon lyssnar på mig och typ analyserar det, det är ju bara mig hon kan prata med, men vi har pratat så mycket om det här att jag känner att jag inte kan få henne att göra något annorlunda.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:48
    #54
    Anonym (Ö) skrev 2021-03-21 17:50:50 följande:

    Jag fattar inte ens. Han ger inga tydliga förklaringar?


    Bara att han behövs hemma, om jag förstått det hela rätt.
  • Anonym (Perni­lla) Trådstartaren
    Sun 21 Mar 2021 18:50
    #55
    Mimosa86 skrev 2021-03-21 18:31:06 följande:

    Lätt.

    Han älskar inte henne. Hade han gjort det hade han:

    1) lämnat frun för henne

    2) låtit henne finna lyckan i någon annan man

    Nej. Han älskar varken henne eller frun. Han älskar sigsjälv.


    Kanske är det så enkelt...
  • Sun 21 Mar 2021 18:56
    #56
    +1
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 18:43:03 följande:

    Det här har jag också sagt till henne men hennes svar blir då att hon vet att han väljer familjen. Och då tar hon hellre lite än inget...


    Fast hon har ju ingenting. Hon får sex lite då och då och han behåller intresset genom uppenbart smicker via sms och lite lögner. Så vad exakt är det hon tycker att hon har?

    Du måste börja vara realist mot henne. Hon måste börja tänka.

    Jag har själv varit älskarinna i 5 år och det tar inte många veckor innan man själv börjar använda hans egna förklaringar som egna ord. Det är liksom en del av hjärntvätten och lurendrejeriet. Man slutar tänka och använder hans färdiga formuleringar när man möter motstånd från omgivningen.

    Bästa sättet är att börja be henne förklara med egna ord hur allt det här ska gå till. Han väljer henne, men sen då? Det kommer en asförbannad exfru som garanterat kommer dra det till vårdnadstvist, hon måste deala med denna exfru i sin vardag och tåla att hon inte kommer att få vara en del av barnens liv, vänner och familj kommer att välja sida i flera år framåt. Inga släktkalas och inga bjudningar. Vem skulle våga komma på en förlovningsfest eller bröllop? Till och med du skulle ju tveka över en sån inbjudan. Konsekvenserna av hans otrohet kommer slå henne hårt. Be henne förklara allt det där och vad som är hennes plan i realiteten.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?