• Anonym (Pernilla)

    Kommer han lämna sin fru?

    Hur vanligt är det egentligen? Eller ovanligt... Att en gift man träffar en kvinna, blir kär i henne, har en relation bakom sin frus rygg i flera år för att slutligen skilja sig för ett liv med älskarinnan?

  • Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?
  • Anonym (Efter lite googling)
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 18:44:27 följande:

    Hon är helt säker på att det aldrig skulle hända om det skulle bli de...


    Och den krassa sanningen är att statistiken inte ljuger. Självklart kommer han att byta ut henne på exakt samma premisser som han nu använder sig av. Om hon inte har något annat att komma med än bra sex så lär det gå rätt fort att bli utbytt. Om han ska stanna hos henne som trogen handlar det om den brutala sanningen att hon måste vara 100% bättre än hans nuvarande fru. På alla plan. Resten av livet. Han måste göra en vinst på att välja henne.
  • Tecum
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 18:47:19 följande:
    Jag har varit ärlig, jag har sagt att han är ett rövhål, men jag har också sagt att jag förstår henne och hennes val. Hon lyssnar på mig och typ analyserar det, det är ju bara mig hon kan prata med, men vi har pratat så mycket om det här att jag känner att jag inte kan få henne att göra något annorlunda.
    Hon är gammal nog att ta ansvar för sina val och vad jag förstår har hon gått in i detta med öppna ögon. I ditt ställe hade jag inte gjort något annat än lyssnat när hon vill prata. Du behöver inte ta ansvar för hennes kärleksliv och eventuella felbeslut.
  • Fjäril kär

    Vänd på frågan:

    Han har själv sagt ordagrant att han inte kommer lämna frun. Varför skulle han ljuga om det?

  • Anonym (Pernilla)
    Fjäril kär skrev 2021-03-21 18:56:51 följande:

    Fast hon har ju ingenting. Hon får sex lite då och då och han behåller intresset genom uppenbart smicker via sms och lite lögner. Så vad exakt är det hon tycker att hon har?

    Du måste börja vara realist mot henne. Hon måste börja tänka.

    Jag har själv varit älskarinna i 5 år och det tar inte många veckor innan man själv börjar använda hans egna förklaringar som egna ord. Det är liksom en del av hjärntvätten och lurendrejeriet. Man slutar tänka och använder hans färdiga formuleringar när man möter motstånd från omgivningen.

    Bästa sättet är att börja be henne förklara med egna ord hur allt det här ska gå till. Han väljer henne, men sen då? Det kommer en asförbannad exfru som garanterat kommer dra det till vårdnadstvist, hon måste deala med denna exfru i sin vardag och tåla att hon inte kommer att få vara en del av barnens liv, vänner och familj kommer att välja sida i flera år framåt. Inga släktkalas och inga bjudningar. Vem skulle våga komma på en förlovningsfest eller bröllop? Till och med du skulle ju tveka över en sån inbjudan. Konsekvenserna av hans otrohet kommer slå henne hårt. Be henne förklara allt det där och vad som är hennes plan i realiteten.


    De är på det klara med hur de ska "träffas", otroheten ska behållas hemlig och de ska ha sprungit på varandra som singlar. Hans barn är nästan vuxna så de väljer själva... Hur frun skulle reagera har vi inte pratat om men jag tror att hon skulle hålla sig undan, av det jag vet.

    Men tack, jag ska be henne göra det, förklara och berätta med egna ord. Jag känner henne väldigt väl så märker om orden är hennes!

    Fast jag måste säga att jag med glädje skulle gå på deras bröllop, hon är en av mina bästa vänner och förtjänar att vara lycklig. Hon har ett tufft förflutet...
  • Anonym (Pernilla)
    Anonym (Efter lite googling) skrev 2021-03-21 19:00:55 följande:

    Och den krassa sanningen är att statistiken inte ljuger. Självklart kommer han att byta ut henne på exakt samma premisser som han nu använder sig av. Om hon inte har något annat att komma med än bra sex så lär det gå rätt fort att bli utbytt. Om han ska stanna hos henne som trogen handlar det om den brutala sanningen att hon måste vara 100% bättre än hans nuvarande fru. På alla plan. Resten av livet. Han måste göra en vinst på att välja henne.


    Oj, han skulle göra en vinst på att välja henne! Hon är bättre än hans fru på alla plan... Eller, av det jag vet i alla fall!

    Tror du inte, pga sättet de träffades på, att hon skulle märka om något inte stod rätt till?
  • Anonym (Pernilla)
    Fjäril kär skrev 2021-03-21 19:06:00 följande:

    Vänd på frågan:

    Han har själv sagt ordagrant att han inte kommer lämna frun. Varför skulle han ljuga om det?


    Han har sagt att han inte kan göra det NU. Så hon väntar tålmodigt...
  • molly50
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:11:02 följande:
    Oj, han skulle göra en vinst på att välja henne! Hon är bättre än hans fru på alla plan... Eller, av det jag vet i alla fall!

    Tror du inte, pga sättet de träffades på, att hon skulle märka om något inte stod rätt till?
    Är det vad han har sagt till henne? Att hon är bättre än hans fru?
    Det är ju såklart något han ger för att hon ska stanna kvar,i så fall.
    Han vill ju såklart fortsätta få lite krydda i livet. Och det får han ju av din vän så länge hon låter detta fortsätta.
    Nej,jag tror inte att han kommer att lämna sin fru när han inte har gjort det efter flera år.
  • molly50
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 19:12:20 följande:
    Han har sagt att han inte kan göra det NU. Så hon väntar tålmodigt...
    Det är klart att han säger det. Och han kommer säkerligen att fortsätta ha förklaringar till varför han inte kan lämna sin fru,varje gång hon frågar.
    Jag tycker din vän ska fråga sig om det är värt att kasta bort mer tid på den här skitstöveln om hon kan få något bättre.
  • Anonym (Frun)
    Anonym (Efter lite googling) skrev 2021-03-21 19:00:55 följande:
    Och den krassa sanningen är att statistiken inte ljuger. Självklart kommer han att byta ut henne på exakt samma premisser som han nu använder sig av. Om hon inte har något annat att komma med än bra sex så lär det gå rätt fort att bli utbytt. Om han ska stanna hos henne som trogen handlar det om den brutala sanningen att hon måste vara 100% bättre än hans nuvarande fru. På alla plan. Resten av livet. Han måste göra en vinst på att välja henne.
    Men alla ni kvinnor här som lämnat er man för en annan, är ni likadana och byter ut den nye om några år? Om inte, varför tror ni att män gör det?
    Sanningen är att män är lata, de lämnar inte gärna en bra fru och ett bra hem även om kärleken och passionen sviktar. Vissa är kanske otrogna men lämnar ändå inte. Och skulle mannen i tråden lämna sin fru betyder inte det att han med automatik lämnar TS´ kompis. I synnerhet inte om hon är bättre.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 18:39:06 följande:

    Hon är i 40-årsåldern. Hon har berättat att han sagt något i stil med att hon borde ligga runt i väntan på honom, gå på date och så. Han vill inte att hon bara väntar. Men han har också sagt typ att det kommer såra honom...


    Ja, men det är väl klart han säger så? Handlar ju inte om kärlek, han vill väl inte att hon ska hitta nån kille som faktiskt vill ha ett förhållande med henne. Då måste han ju hitta en ny älskarinna och det kan ju bli jobbigt.
Svar på tråden Kommer han lämna sin fru?